In 2017 heb ik besloten om een tweede paard erbij te nemen. Mijn haflinger merrie trok mijn actieve (dressuurmatige) rijstijl niet meer zo goed

Op dat moment was hij 1 jaar oud. Lucky Luuk is een ruin van Johnson x Verdi x Wolfgang!
Hier was hij net aangekomen

En ik denken, ahhhh een veulentje

Begin 2019 was Lucky 2,5 jaar oud en zijn we begonnen met grondwerk lessen (nee, niet longeren maar netjes meelopen, respecteren en leiderschap). Zo had ik hem ook goed genoeg onder controle om in het bos te gaan wandelen. Tijdens deze lessen kwam zijn trots ook duidelijk naar voren

Zo deed hij in het voorjaar van 2019 zijn eerste huppeltjes met een dekje

In de zomer van 2019 werd Lucky 3 jaar oud en moest hij er echt aan geloven. De osteopaat en tandarts waren geweest en zo begonnen we met longeren. Hij kreeg ook voor het eerst een zadel op!

En natuurlijk moesten de Olympische jumping-genen ook getest worden en was zijn eerste “echte” sprong een feit

Ook gingen we steeds meer bezig met vrijheidsdressuur en kon hij ook liggen op commando!!!

Alleen het flemen blijft een dingetje...
In het najaar zijn we begonnen met het longeren aan de dubbele lijnen om de aanleuning en contact met het bit onder de knie te krijgen.

Niet veel later hierna kwam de zadelmaker langs en heeft hij zijn eerste eigen zadel gekregen.

Ook is hij van de jonge-paardenwei naar de grote-paardenwei verhuisd en gaat hij nu ook ‘s nachts op stal.
Afgelopen december was het dan eindelijk zo ver

Vorige week hebben we onze tweede les gehad en hij boekt al zooooo veel vooruitgang! Ik sta er elke keer weer versteld van hoe snel hij dingen oppakt.

Tips zijn zeker welkom, maar hou het wel netjes