1 jaar mijn kanjer mijn topper

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

1 jaar mijn kanjer mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 20:28

Hoi hoi,

Leuk dat jullie komen kijken!

19 januari 2019 ging ik kijken bij een super leuk lief veulentje van 10 maanden oud het was totaal niet de bedoeling dat ik een veulen zou kopen laat staan eigenlijk een paard. Maar mijn stalgenootje kwam hem tegen op Facebook en tagte mij er in meteen verkocht een vosje met blonde manen.
24 januari 2019 werd ie gekeurd en goedgekeurd ja toen had ik mijn eerste eigen paardje.

Afbeelding
In januari hebben voornamelijk gepoetst want hij was enorm vies van de poep dat ik hem kocht en wassen was natuurlijk veel te koud.

[ITP] Eindelijk daar is ie mijn eerste eigen paardje

Februari
Hadden wij onze eerste foto moment samen

Afbeelding

En ging de oudste van stal(27 jaar inmiddels overleden helaas) en de jongste spellen die ouwe bloeide hellemaal op of ie nog 5 was

Afbeelding

Maart

Ging hij voor het eerst in zijn leven naar de hoefsmid zo enorm braaf of ie dat al jaren deed en nou nog steeds de hoefsmid zit er zelfs bij. En elke keer krijg ik complimenten dat ik zo’n braaf jong paard heb bij de smid.

In maart werd Navaldie ook nog eens 1 jaar en heeft dat met zijn vriendjes gevierd

Afbeelding

April

Deze maand zou die gecastreerd worden maar helaas door een mestonderzoek ging het niet door Navaldie had enorme last van bloedworm waardoor die bloedarmoede heeft gekregen en een hartruisje en was het te grote risico om hem te casteren.. in mei moesten wij weer voor bloedonderzoek gaan.
Helaas hoeste hij ook enorm in deze maand en had hij een flinke ontsteking in zijn keel dat werd medicijnen en antibicota waar hij gelukkig al snel van opknapte

Dus heeft ie een nachtje bij de kliniek gelogeerd om eigenlijk gecastreerd te worden

Afbeelding
Wij hebben ook nog een fotoshoot gehad

Afbeelding

Mei

Weer een bloedonderzoek gedaan en helaas nog steeds niet goed eind juli begin augustus maar weer controleren en vanaf nu een supplement bij geven om de bloedarmoede aan te sterken.

En toen kwamen ook de boeven streken want meneer wist precies waar er niet genoeg of geen stroom stond

Afbeelding

Juni

Er was een nieuw vriendje gekomen en wat voor 1 een muildier

Afbeelding

[ITP] Playtime

Juli

Kwam ik er achter dat ie ook enorm lief is voor kinderen

Afbeelding

Augustus

Weer een bloedonderzoek gedaan en nog steeds niet goed mijn dierenarts zei dat ie wel op een andere manier kan gecastreerd worden wat niet te veel risico’s mee brengt dat was via de lies daar voor heb ik dus voor gekozen en eind van de maand kon ie eindelijk gecastreerd worden. Gelukkig liep alles goed en 2 weken op boxrust en 2 keer daags 10 min stappen deed ie het enorm braaf geen gekkigheid.

Afbeelding

Afbeelding

September

Wat een weer heel veel regen maar toch stiekem wat foto’s van hem kunnen schieten

Afbeelding

[ITP] Gelderse puppy power

Oktober

Kom je savonds gewoon zoals gewoon even op stal om je paardje te doen en in ene zie je mensen in paniek op het erf. Tijdens het auto rijden heb ik altijd mijn mobiel op stil om niet afgeleid te kunnen worden.
Woon er nog niet eens 10 min van stal af en in die paar minuten ben ik wel 20 keer gebeld.
Ik rij rustig het erf op en doe mijn raampje open hoi hoi kijk mijn mooie leen auto toen kwam van steph parkeer snel je auto Navaldie ligt vast in het hek brandweer en dierenarts zijn al gebeld ik was een beetje verbaasd van huuu oke.
En dan ga je naar de paddocks en in ene zie je kleine man daar liggen op de grond met het poortje van de paddock om zich heen en nog eens van de ene paddock naar de andere paddock is gekomen met het hek om zich heen.
Gelukkig heeft hij een engeltje op zijn schouder gehad en heeft ie gelukkig niks over gehouden alleen wat schaafwondjes.

Afbeelding

Afbeelding

November

Rustig aan gedaan voor de zekerheid en gewoon lekker laten spellen met de andere paarden.
En waar ik enorm trots op was is het groepje van 4 helaas is de bonte tijdelijk weg maar komt weer terug

Afbeelding

December

Het was voor korte duur maar hij had echt zijn maatje gevonden het was wel een trainingspony van een stalgenootje maar ze waren in korte tijd beste vrienden geworden

http://boktimg.nl/img/m/FekLSq.jpg

[ITP] Speeltijd ook wel afscheid tijd met je beste vriend

Januari 2020

Rondje bos kunnen wij ook van onze lijst halen wauw voor het eerst naar het bos en zo braaf wij zijn al regelmatig met ze 2en langs de weg gegaan.
Maar nu op pad naar het bos wat vond ie het leuk!

http://boktimg.nl/img/m/uAf5iE.jpg

En dan vandaag met zijn nieuwe vriendje

http://boktimg.nl/img/m/a8vT4t.jpg

Afgelopen jaar ondanks de dierenartsen heb in enorm van hem genoten en geleerd en hoop het aankomend jaar weer te mogen genieten en samen te leren van elkaar. En nee ondanks alles heb ik nog steeds geen spijt dat ik hem heb gekocht.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-01-20 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 01:54

Wat een leuk overzicht!
En hij is inderdaad prachtig met zijn rode kleur en blonde manen!

emilyslaluna

Re: 1 jaar mijn kanjer mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 02:03

Op de foto's van augustus en september lijkt hij opeens zo veel volwassener! Knap paardje hoor! <3

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 03:30

Wat een prachtig paard, hij lijkt inderdaad erg gegroeit in de fotos. Wat moet dat schrikken zijn geweest in het hek zeg, pffff. Het had heel anders kunnen lopen, gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:44

Dat móet een Danser zijn, dacht ik toen ik z’n koppie zag.
Super leuk dier. Hopelijk geen gekke fratsen dit jaar!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:39

Wat een eye catcher is het toch.

Het wat genadeloos onhandig. Hoe in hemelsnaam heeft hij zich onder dat ding door weten te krijgen???

Gelukkig alles goed.

wordt een heel mooi dier hoor.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 16:42

Hahaha ja klopt leuk dat je het ziet!

Niemand weet hoe het gebeurd is de camera stond net de verkeerde kant op. Wat wij vermoeden is dat ie zijn hoofd door het hek heeft gedaan en het omhoog heeft getilt en geschrokken is dat ie los om zijn nek hing en ging stijgeren dat het om zijn middel is gezakt

Dank jullie wel <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:53

Zo, ik heb wel eens minder knappe jaarringen gezien. Wat een plaatje! <3
Gelukkig dat hij er alleen met de schrik vanaf kwam bij dat akkefietje met het hek. Rare fratsen halen ze toch uit af en toe. :')
Heel veel plezier met hem!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:53

Wat een pracht paard heb je daar.
Hopelijk raakt die snel zijn onhandigheid kwijt en heeft hij er wat van geleerd.

Veel geluk nog met hem.

SBRNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:32

Wat een leukerd <3 Veel geluk en plezier samen!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:43

Wat een leukert, ik herken de stal waar je hem vandaan hebt. Hopelijk heb je er nu zonder tegenslagen een heel fijn paardje aan.

Langs moederskant zijn allemaal nuchtere brave paardjes geworden. Ik heb zelf een achterneefje van hem gehad.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 05:54

Wat een knapperd en hoe die is uitgebloeid!! maar dat hekje Hoe dan??? :oo :oo