Leuk dat jullie komen kijken!
19 januari 2019 ging ik kijken bij een super leuk lief veulentje van 10 maanden oud het was totaal niet de bedoeling dat ik een veulen zou kopen laat staan eigenlijk een paard. Maar mijn stalgenootje kwam hem tegen op Facebook en tagte mij er in meteen verkocht een vosje met blonde manen.
24 januari 2019 werd ie gekeurd en goedgekeurd ja toen had ik mijn eerste eigen paardje.

In januari hebben voornamelijk gepoetst want hij was enorm vies van de poep dat ik hem kocht en wassen was natuurlijk veel te koud.
[ITP] Eindelijk daar is ie mijn eerste eigen paardje
Februari
Hadden wij onze eerste foto moment samen

En ging de oudste van stal(27 jaar inmiddels overleden helaas) en de jongste spellen die ouwe bloeide hellemaal op of ie nog 5 was

Maart
Ging hij voor het eerst in zijn leven naar de hoefsmid zo enorm braaf of ie dat al jaren deed en nou nog steeds de hoefsmid zit er zelfs bij. En elke keer krijg ik complimenten dat ik zo’n braaf jong paard heb bij de smid.
In maart werd Navaldie ook nog eens 1 jaar en heeft dat met zijn vriendjes gevierd

April
Deze maand zou die gecastreerd worden maar helaas door een mestonderzoek ging het niet door Navaldie had enorme last van bloedworm waardoor die bloedarmoede heeft gekregen en een hartruisje en was het te grote risico om hem te casteren.. in mei moesten wij weer voor bloedonderzoek gaan.
Helaas hoeste hij ook enorm in deze maand en had hij een flinke ontsteking in zijn keel dat werd medicijnen en antibicota waar hij gelukkig al snel van opknapte
Dus heeft ie een nachtje bij de kliniek gelogeerd om eigenlijk gecastreerd te worden

Wij hebben ook nog een fotoshoot gehad

Mei
Weer een bloedonderzoek gedaan en helaas nog steeds niet goed eind juli begin augustus maar weer controleren en vanaf nu een supplement bij geven om de bloedarmoede aan te sterken.
En toen kwamen ook de boeven streken want meneer wist precies waar er niet genoeg of geen stroom stond

Juni
Er was een nieuw vriendje gekomen en wat voor 1 een muildier

[ITP] Playtime
Juli
Kwam ik er achter dat ie ook enorm lief is voor kinderen

Augustus
Weer een bloedonderzoek gedaan en nog steeds niet goed mijn dierenarts zei dat ie wel op een andere manier kan gecastreerd worden wat niet te veel risico’s mee brengt dat was via de lies daar voor heb ik dus voor gekozen en eind van de maand kon ie eindelijk gecastreerd worden. Gelukkig liep alles goed en 2 weken op boxrust en 2 keer daags 10 min stappen deed ie het enorm braaf geen gekkigheid.

September
Wat een weer heel veel regen maar toch stiekem wat foto’s van hem kunnen schieten

[ITP] Gelderse puppy power
Oktober
Kom je savonds gewoon zoals gewoon even op stal om je paardje te doen en in ene zie je mensen in paniek op het erf. Tijdens het auto rijden heb ik altijd mijn mobiel op stil om niet afgeleid te kunnen worden.
Woon er nog niet eens 10 min van stal af en in die paar minuten ben ik wel 20 keer gebeld.
Ik rij rustig het erf op en doe mijn raampje open hoi hoi kijk mijn mooie leen auto toen kwam van steph parkeer snel je auto Navaldie ligt vast in het hek brandweer en dierenarts zijn al gebeld ik was een beetje verbaasd van huuu oke.
En dan ga je naar de paddocks en in ene zie je kleine man daar liggen op de grond met het poortje van de paddock om zich heen en nog eens van de ene paddock naar de andere paddock is gekomen met het hek om zich heen.
Gelukkig heeft hij een engeltje op zijn schouder gehad en heeft ie gelukkig niks over gehouden alleen wat schaafwondjes.

November
Rustig aan gedaan voor de zekerheid en gewoon lekker laten spellen met de andere paarden.
En waar ik enorm trots op was is het groepje van 4 helaas is de bonte tijdelijk weg maar komt weer terug

December
Het was voor korte duur maar hij had echt zijn maatje gevonden het was wel een trainingspony van een stalgenootje maar ze waren in korte tijd beste vrienden geworden
http://boktimg.nl/img/m/FekLSq.jpg
[ITP] Speeltijd ook wel afscheid tijd met je beste vriend
Januari 2020
Rondje bos kunnen wij ook van onze lijst halen wauw voor het eerst naar het bos en zo braaf wij zijn al regelmatig met ze 2en langs de weg gegaan.
Maar nu op pad naar het bos wat vond ie het leuk!
http://boktimg.nl/img/m/uAf5iE.jpg
En dan vandaag met zijn nieuwe vriendje
http://boktimg.nl/img/m/a8vT4t.jpg
Afgelopen jaar ondanks de dierenartsen heb in enorm van hem genoten en geleerd en hoop het aankomend jaar weer te mogen genieten en samen te leren van elkaar. En nee ondanks alles heb ik nog steeds geen spijt dat ik hem heb gekocht.