Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikedressuur
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-18

Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 22:03

hallo allemaal,

Ik moet helaas binnenkort afscheid nemen van mijn allergrootste ponyvriendin :(
Nu is ze helaas al wat ouder dus vandaar dat ik graag een prijsindicatie van jullie zou willen weten <3

Informatie:
leeftijd: 20 jaar, maar gedraagt zich er ABSOLUUT niet naar. Super veel bespiering en elke dag is ze super fit. Absoluut niet stijf.

Dressuur M2 met winstpunten, afgelopen weekend nog 192 en 192,5 gereden met als commentaar: leuke en correcte pony.

Vind een sprongetje heel erg leuk en word dan enthousiast, maar dat hebben we niet fanatiek gedaan, aangezien mijn ambities daar niet liggen.

Topbraaf en echt een schatje. Ze leert momenteel een meisje van 8 jaar ponyrijden. Die had nog geen ervaring en heeft alles op haar geleerd.

Super braaf op buitenrit zet geen stap verkeerd

een echte kinderpony die heel leuk dressuur kan lopen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:17

Hoe groot is ze? Al eens veulens gehad? Op basis van deze info en foto's zou ik tussen de 2000-4000 zeggen afhankelijk van hoe makkelijk ze na te rijden is en hoe bomproof. Vind de foto's overigens niet echt iets positiefs toevoegen. Daar zou ik nieuwe van laten maken voor een advertentie.

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:27

Als ze echt bomproof is en iedereen kan er op weg rijden maar wel M2 met winst is zou ik er denk ik max4000 euro voor neerleggen. Al vraag ik me soms af of een pony van M2 hoger zou komen. Dan zou ik eerder als ik voor een pony van die leeftijd zal gaan om je in de sport te brengen die in 't Z loopt. Meer dat ik me dan gewoon afvraag waarom deze niet hoger is gestart . (Kan simpele reden zijn hoor, later pas de sport in gegaan oid)

Daarnaast zou ik inderdaad wat mooiere betere foto's er bij op zetten.Dit zijn mooie foto's , vooral die eerste2. Maar ik zou mooie foto's van een dressuurwedstrijd willen zien. Of een filmpje.

Wildgirl

Berichten: 11667
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:33

Wacht even...4k voor een 20 jarige(Dit jaar 21?) Welshpony die een basis proefje kan lopen?
M dressuur is nou niet bepaald subtop ;)
Ik heb denk ik het verkeerde beroep gekozen, ik moet me gaan verdiepen in de ponyhandel.
Hier zou ik er, mits bewezen braaf, max 1250 voor over hebben.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:39

Voor een 20 jarige pony die een leuk proefje loopt zou ik ergens tussen de 1000 en de 1400 euro uitkomen.
Je neemt een groot risico met het kopen van een ouder dier, hoe gezond ook, het is wel de leeftijd waarop ze van alles kunnen gaan krijgen.

Dan zijn de pluspunten naar de 1400, bomproef, schofthoogte die naar de E pony toekruipt, zodat er een kind maar ook een volwassene op kan, braaf, je kunt er alleen mee naar buiten, kan in kudde maar ook op stal....
Zeg maar het modelpaard.

ieder minpuntje gaat er 50/100 euro vanaf.

nikedressuur
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 22:43

Oke bedankt. ik vind natuurlijk belangrijker dat ze naar een lief baasje gaat die ze veel kan leren. De pony is 1.44 maar is niet rank gebouwd, waardoor ze iets groter uitvalt. De foto's ga ik inderdaad veranderen, maar omdat ik dit op mijn computer plaats en ik daar weinig foto's op heb waren dit de enige die ik had ter illustratie :o .

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:45

Een goed huis, waar ze met liefde wordt verzorgd en haar oude dag mag slijten,
Vind ik belangrijker dan het geld.
Je hoeft haar niet weg te geven, maar geld komt op de tweede plaats.
Ze heeft toch al een leeftijd, dat het verkopen moeilijker wordt.

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:46

Wildgirl schreef:
Wacht even...4k voor een 20 jarige(Dit jaar 21?) Welshpony die een basis proefje kan lopen?
M dressuur is nou niet bepaald subtop ;)
Ik heb denk ik het verkeerde beroep gekozen, ik moet me gaan verdiepen in de ponyhandel.
Hier zou ik er, mits bewezen braaf, max 1250 voor over hebben.

Een D die M2 loopt vind je niet onder de 2500 hoor. :) Die braaf is, verkeersmak, waar iedereen op weg kan rijden. Jaren terug kon dat nog maar zou niet weten waar je die nu kan vinden!

Ik zou dat eerst ook nooit uitgeven, nu trouwens nog niet maar ik zou geen pony van 20 kopen. Maar dat zijn wel de prijzen van tegenwoordig. Een Z pony vind je niet meer onder de 5000

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:48

SafierZ schreef:
Een goed huis, waar ze met liefde wordt verzorgd en haar oude dag mag slijten,
Vind ik belangrijker dan het geld.
Je hoeft haar niet weg te geven, maar geld komt op de tweede plaats.
Ze heeft toch al een leeftijd, dat het verkopen moeilijker wordt.


En dus is het juist belangrijk dat je er de juiste prijs voor vraagt om te voorkomen dat er een handelaar met haar aan de haal gaat.

Ts, ik heb hier niet zoveel verstand van maar wens je veel succes en sterkte met de verkoop!

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:49

Ik zou ook tussen de 1500 en 2000 zeggen. Het is een leuke kinderpony, en kan leuk dressuur lopen. Alleen gezien leeftijd en de daardoor grotere kans op ziekte/slijtage etc. zou ik dat wel een max vinden.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:51

Amado7 schreef:
Wildgirl schreef:
Wacht even...4k voor een 20 jarige(Dit jaar 21?) Welshpony die een basis proefje kan lopen?
M dressuur is nou niet bepaald subtop ;)
Ik heb denk ik het verkeerde beroep gekozen, ik moet me gaan verdiepen in de ponyhandel.
Hier zou ik er, mits bewezen braaf, max 1250 voor over hebben.

Een D die M2 loopt vind je niet onder de 2500 hoor. :) Die braaf is, verkeersmak, waar iedereen op weg kan rijden. Jaren terug kon dat nog maar zou niet weten waar je die nu kan vinden!

Ik zou dat eerst ook nooit uitgeven, nu trouwens nog niet maar ik zou geen pony van 20 kopen. Maar dat zijn wel de prijzen van tegenwoordig. Een Z pony vind je niet meer onder de 5000


Een Z-pony van 20+, meer dan 5000,-?? Vind ik echt belachelijk veel.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:51

Brave Kinderponys zijn hun geld nog steeds waard. Een 29 jarige kan een jonge ruiter nog best wat jaren plezier van hebben.
€2500/3500 zou ik niet vreemd vinden als je elk kind er op kan zetten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:52

Goh, ik vind het geen verkeerde fotos hoor. Leuke pony, net een maatje te groot voor een echte kinderpony maar niet verkeerd. Heeft al wat gezien, dus daar kan een kind nog toffe avonturen mee beleven de komende paar jaar!

Vanwege de leeftijd zou ik €1500 a €1750 zeggen, incl goed passend tuig. Vanwege diezelfde leeftijd zou ik overwegen de pony te verleasen, dan weet je wel zekerder dat ze een goede oude dag krijgt als het rijden niet meer lukt.

nikedressuur
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 22:55

Ja, ik zat ook te denken rond 1500/max 2000, ga er echt geen hoofdprijs voor vragen :) Ik vind het gewoon zo belangrijk dat ze goed terecht komt. Maar ik wil absoluut niet dat ze ergens op een weilandje komt te staan en voor de rest niks meer, ze houdt echt nog van het rijden. Er zijn weinig pony's die echt topbraaf zijn en voor het ideale komt ze als het aan mij ligt bij een meisje (of jongen) terecht die ze dan alle kneepjes van het paardrijden kan leren.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:56

Als ze zoals je zegt echt bomproef is en een goed leerpaard dan volg ik Rosebud. Meer dan 2000 euro kan je volgens mij echt niet vragen (door haar hogere leeftijd). Ik vind het zelfs wat aan de hoge kant en zou het er zelf niet meer aan geven.

Veel succes met het afscheid en met de verkoop.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:58

Ik verbaas me er over dat hier zo laag geprijsd wordt en er wordt afgegeven op de foto's.
Ja een mooie standfoto zou welkom zijn bij de daadwerkelijke advertentie, maar ik vind de foto's die hier staan juist wel voor de pony pleiten en ik zou ze ook zeker bij de advertentie plaatsen.
Daarbij denk ik dat je prima tot 4K voor de pony kan vragen; Vraagprijs is altijd nog iets anders dan wat je er daadwerkelijk voor krijgt en daarbij loopt deze pony m2, is erg allround en kind-proof.
Dat zijn allemaal punten die haar waardevol maken en dat ze wat ouder is doet daar geen afbreuk aan.
De prijzen liggen tegenwoordig een stuk hoger dan een paar jaar terug.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:01

TS, waarom zou je nieuwe foto’s willen plaatsen? Ik zie een gezonde pony, actief in elke discipline. Misschien nog een foto erbij van je nichtje (als ze dat goed vindt).
Qua prijs zou ik rond de €1500/€1750 als vraagprijs neerzetten

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:16

Rosebud schreef:
Amado7 schreef:
[quote="Wi
Wacht even...4k voor een 20 jarige(Dit jaar 21?) Welshpony die een basis proefje kan lopen?
M dressuur is nou niet bepaald subtop ;)
Ik heb denk ik het verkeerde beroep gekozen, ik moet me gaan verdiepen in de ponyhandel.
Hier zou ik er, mits bewezen braaf, max 1250 voor over hebben.

Een D die M2 loopt vind je niet onder de 2500 hoor. :) Die braaf is, verkeersmak, waar iedereen op weg kan rijden. Jaren terug kon dat nog maar zou niet weten waar je die nu kan vinden!

Ik zou dat eerst ook nooit uitgeven, nu trouwens nog niet maar ik zou geen pony van 20 kopen. Maar dat zijn wel de prijzen van tegenwoordig. Een Z pony vind je niet meer onder de 5000


Een Z-pony van 20+, meer dan 5000,-?? Vind ik echt belachelijk veel.[/quote]
Excuses, ik bedoelde hiermee niet 20 +!

Het is vaak ook wat een gek er voor uit geeft.

StalNollie

Berichten: 9125
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:53

BarbaLala schreef:
Ik verbaas me er over dat hier zo laag geprijsd wordt en er wordt afgegeven op de foto's.
Ja een mooie standfoto zou welkom zijn bij de daadwerkelijke advertentie, maar ik vind de foto's die hier staan juist wel voor de pony pleiten en ik zou ze ook zeker bij de advertentie plaatsen.
Daarbij denk ik dat je prima tot 4K voor de pony kan vragen; Vraagprijs is altijd nog iets anders dan wat je er daadwerkelijk voor krijgt en daarbij loopt deze pony m2, is erg allround en kind-proof.
Dat zijn allemaal punten die haar waardevol maken en dat ze wat ouder is doet daar geen afbreuk aan.
De prijzen liggen tegenwoordig een stuk hoger dan een paar jaar terug.


4k voor een 21 jarige. Dat is niet realistisch ook niet in deze tijd. Pony's zijn op moment duur maar klanten ook stuk kritischer en gaan voor dat geld opzoek naar wee jongere pony.

Herlinde98

Berichten: 481
Geregistreerd: 19-08-13

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:59

Gezien de leeftijd zou ik maximaal 2500 geven. Met alles wat ze heeft qwa niveau en braaf karakter zou een jongere pony richting 3500 gaan in mijn beleving. (Ik zit sinds 5 jaar niet meer in de ponyhandel, ik weet dat de prijzen fors zijn gestegen dus ik heb het hoger aangehouden.)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:54

Als je goed plekje belangrijk vindt, kun je dat haar niet zelf geven ? Ik vindt dat wel zo fair voor oud beestje wat altijd hard voor je gewerkt heeft.

Qua prijs zal ik echt niet meer verwachten dan 1000,-.
Maar vind eigenlijk wel raar, komt bij mij erg over dat je graag nog geld wilt verdienen over de rug van een bejaarden.
Het is geen fiets of auto, maar wel een levend dier die ook gevoelens heeft.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:00

Ik zou tussen de 1000-2000 euro vragen.

nikedressuur
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 01:01

Blussem schreef:
Als je goed plekje belangrijk vindt, kun je dat haar niet zelf geven ? Ik vindt dat wel zo fair voor oud beestje wat altijd hard voor je gewerkt heeft.

Qua prijs zal ik echt niet meer verwachten dan 1000,-.
Maar vind eigenlijk wel raar, komt bij mij erg over dat je graag nog geld wilt verdienen over de rug van en bejaarden.


Het gaat mij niet om het geld maar ik ga dr absoluut niet op een weiland wegstoppen en voor de rest niks meer met dr doen. Daar is ze nog veel te goed voor en ik merk als ik lang niet rijd dat ze dr echt niet gelukkiger van word. Ze word juist super blij van het rijden. Ik gun haar een lief meisje die veel van haar kan leren.

En ja, daar vraag ik wat voor. Het is een goede pony die ik niet ga weggeven.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:05

Kennisje van mij heeft al meer dan een half jaar een erg leuke gezonde D pony te koop van 16 jaar nu dus 17, ze vragen er inclusief alle spullen 2500,- voor waarvan de prijs onderhandelbaar is, beestje heeft iets lager gelopen L2, maar er is helemaal geen belangstelling voor.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:14

Het aantal mensen dat een 20+pony willen kopen is erg klein.
In mijn omgeving gaan die weg aan iets rond de 1000-1500 euro. Voor deze zou ik ergens rond 1500-1750 zitten, maar meer zou ik er niet voor over hebben. Het talent is goed, als ze 10 was dan zou ik tot 4.5k gaan, maar 20 wordt al snel gezien als 'bijna pensioen pony'. Wie deze pony koopt, heeft daar wss. Max een 5tal jaar geniet van qua rijden (ok, gokje, alles kan natuurlijk) en heeft een bijna onverkoopbare pony.