Een beetje laat, maar ''better late than never''. Dus hierbij toch ook van ons een jaar (halfjaar) overzicht.
Het jaar waar ik mijn geweldige, lieve, ondeugende en meestel hele vieze bijrijd Tinker merrie Blue ontmoete en de kans heb gekregen om met haar samen te werken. Hier ben ik haar eigenaresse nog steeds heel dankbaar voor. Ik hoop op nog heel veel jaren samen, want ik ben helemaal gek op haar.
Mei
In mei heb ik Blue ontmoet en ik moet toegeven dat het niet liefde op het eerste gezicht was. Met rijden voelde ik namelijk niet echt een klik, maar toch wilde ik graag met haar aan de slag. Om te kijken of er toch een klik was ben ik deze maand en de maand die daarop volgde vooral met grondwerk en wandelen bezig geweest, gewoon plezier gemaakt. Nog steeds ben ik hier blij mee, want al snel groeide onze band en was ik verliefd.
Onze allereerste wandeling samen!

Juni en Juli
Het rijden ging nog steeds niet geweldig. Blue staakte veel en je kon dan doen wat je wilde maar doen wat jij wilde deed ze niet haha. Wel heb ik weer les genomen en zo ging het beter. Voor de rest deze maand niet heel veel gedaan, behalve knuffelen, longeren, grondwerk en lol met je knol. Deze maand wel zonder zadel met Blue gereden en ondervonden wat een heerlijke vlakke draf ze heeft en hoe braaf ze is als je je evenwicht verloor. Oh en onze eerste fotoshoot! Sabrina Broekman zocht voor een workshop een model en ze koos ons!
Wat was dat gaaf en ik ben ook zo blij met de foto's! 

Augustus
Deze maand heb ik Blue wat mini vrijheidsdressuur kunstjes geleerd, zoals Flehmen en touch. Wat een slimme pony is ze, ze pakt het zo goed op! Ook heb ik de osteopaat voor Blue laten komen en kwamen we erachter dat ze toch een beetje scheef zit in haar rechter bekken, maar gelukkig niets ernstig en betekend het alleen dat ze wat meer moeite heeft met rechtsom gaan. Hier houden we rekening mee. Hiernaast lag het zadel toch echt niet goed meer en moest de zadelmaker komen. Dus in de tussentijd weer lekker zonder zadel en met barebackpad gereden. Het uit de wei halen van Blue was nog steeds een feestje, want ik klom er zonder zadel op (met cap) en reed haar zo met halstertouw naar stal. Om het wat makkelijker te maken heb ik deze maand een klein krukje gekocht haha. Wel had Blue moeite met de hitte en hierdoor deden we het lekker rustig aan en stond ze vaak onder de koude kraan (water slang) om af te koelen en hebben we met appels in de waterton gespeeld.
Zo vond en vind ik haar heel regelmatig

September
Deze maand is Eveline van 'How to Horse' voor het eerst geweest en is ze ons komen helpen met horsemanship en grondwerk. Blue was altijd lastig bij het opstappen met het blok en dat wilde ik graag aanpakken. Binnen een aantal keer had ik het zo ver met hulp van Eveline dat ze naar het blok toekeerde als ik dat vroeg in de plaats van ervandaan te keren met haar kont. Zo blij was ik met haar, sindsdien nooit meer problemen gehad met opstijgen van het blok!
Deze maand is ook de zadelmaker geweest en kon ik weer beginnen met rijden! Dit konden we meteen testen door mee te doen met de door mij georganiseerde schriktraining met speciaal licht en rook. Wat deed Blue het super en wat was ik trots op haar!

Oktober
Deze maand hebben we meegedaan aan het instructieweekend van PMO. Het was even rijden, maar wat was het gaan en hebben we weer veel geleerd. Hiernaast hier ook onze eerste echte buitenrit gemaakt! Ook hebben we een sprongetje gewaagd. Ze ging erover heen, maar daar was ook alles mee gezegd haha. Overigens is dit mijn schuld, want mijn skills laten nog veel te wensen over. Ons hoogte punt van deze maand was de fotoshoot van Nikki van de Kerf, waar we als workshopmodellen waren gevraagd. Nog steeds ben ik hier zo blij mee! Heel dankbaar dat Nikki ons uitkoos en helemaal gek op de foto's!

Ons allereerste sprongetje

November
Deze maand ben ik begonnen met lessen met een andere instructrice en wat een goeie beslissing is dat geweest!
Het is nog nooit zo goed gegaan met rijden (al zijn we nog steeds bezig met de basis). Maar ik kan eindelijk de bak rondkomen in galop, zonder dat ze gaat bokken! Hiernaast ook in aanmerking gekomen met Parelli en hiermee begonnen. Ik ben er nu al verslaafd aan en Blue pakt het ook goed op! Op bokt ben ik een volgtopic begonnen over ons Parelli traject, voor wie ons wilt volgen is dit de link: [VNA] Traject: Droom tot werkelijkheid met Parelli
Als laatste van deze maand heeft Blue een geweldig nieuw Torsy anatomisch hoofdstel gekregen, waar ik nog steeds heel blij mee ben.
Oefenen met de ''Porcupine game'' van Parelli

Blue met haar nieuwe hoofdstel

December
Deze maand zijn we begonnen met het oefenen met de trailer, aangezien Blue er niet van harte inging vorige keren. Met wortels hadden we haar binnen de kortste keren in de trailer en toen ze doorhad dat het een ''wortel trailer'' was bleef ze erin gaan (zelfs zonder dat ik het vroeg haha). Nu zijn we nog bezig met dat ze ook in de trailer blijft en er niet het liefst weer meteen uitgaat. Midden december hebben we meegedaan aan een puzzelrit en Blue deed dit super braaf! De rit duurde wat langer dan gedacht, maar was erg leuk! Wel ben ik deze maand voor het eerst van Blue afgevallen, maar ja, eens moet de eerste keer zijn haha.
Trailer oefenen

Op 1 januari is Blue 7 jaar geworden! Dit moest natuurlijk gevierd worden met taart. Dus heb ik een taart voor haar gemaakt en Blue vond het heerlijk (elke kruimel moest opgegeten worden) al gaf ze niet veel om de versiering en was de taart heel snel kapot haha
De taart

Het slopen van de taart

Dit was ons eerste half jaar samen en respect aan degene die het helemaal gelezen hebben!
Groetjes van Blue en van mij!