Ik train bitter weinig
.
Ik heb 2 trekpaarden (24 en op pensioen, 10 jarige als rijpaard) en een pre (5 jaar, net zadelmak maar nog niet echt gereden.) in eigen beheer.
In de winter heb ik dus dagelijks minstens een uur werk om te voeren en uit te mesten, op zaterdag groot onderhoud van alles (weides mesten, hooi halen en vullen in de ruif, hooinetten vullen, hoeven bijraspen, paarden eens borstelen en de manen doen, voederhokken proper maken en doen.
Als ik dan nog zin heb ga ik eens gaan rijden in de piste of een buitenritje gaan doen.
Op zondag is het gewoon eten geven en uitmesten, en afhankelijk van de plannen met vriend en hond ga ik soms gaan rijden.
Tijdens de week probeer ik nu en dan om wat te grondwerken, maar in de winter is dat eigenlijk bitter weinig (ondergrond, het weer dat niet meewerkt, etc)
In de zomer heb ik ook het uitmestwerk en hooi vullen (ivm te weinig weide); maar is het langer klaar en dan probeer ik wel iedere dag eentje te werken (grondwerk, rijden of buitenrijden) zodat de 2 jonge paarden toch wel elk 2-3 keer per week gewerkt hebben, het oudje is op pensioen dus die mag nu en dan mee op een stapritje.