Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benita schreef:Bij mijn dochters waren er altijd instructrices bij de lessen bij de ponyclub, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou hem even longeren voor je er heen gaat, of als dit mogelijk is, met de fiets en de pony er naast naar toe fietsen zodat hij al wat energie kwijt is. Of zelf even rijden voor je dochter er op gaat.
De B pony van mijn jongste dochter was ook zo’n draak in het begin (is al weer 15 jaar geleden). Toen heb ik er een tijdje op gereden en daarna ging het een stuk beter met mijn dochter. Ik was wel te groot, maar voor het corrigeren was het gewoon even nodig. Is er misschien een ervaren jonge ruiter op stal die er even op kan rijden, als je zelf niet kan rijden?
Het is wel heel goed dat je haar op hebt gegeven voor een ponyclub. Het is voor kinderen heel leuk om met andere kinderen samen te rijden. Daarbij durven ze meer als ze het samen met andere kinderen doen. Succes en voor je dochter veel plezier bij haar eerste les bij de ponyclub. Mijn kinderen hebben er altijd erg veel plezier gehad.
Felien_Kyra schreef:Bij ons werkt het zo dat je je kan opgeven als lessend of niet lessend lid. In het geval van lessend lid is er dus inderdaad een instructeur/ instructrice aanwezig. Bij ons mogen er max 6 in een les zitten. Ik deed dit vroeger meer voor de gezelligheid, uiteraard leerde je er ook van maar het is toch anders of je priveles hebt of clubles.
Ik heb het voordeel vd ponyclub altijd gevonden dat als er wat was er andere bereid waren je te helpen met de pony. Daarnaast vond ik het als kind altijd super gezellig om samen met de andere kinderen te rijden.
SusanH schreef:Als hij op wedstrijd tussen de andere pony's loopt zal het in de les vast ook goed gaan. En anders is er instructie bij
Rivjenn schreef:Juist goed dat ze bij een ponyclub gaat lessen!
Misschien kunnen jullie eerst gewoon een keer gaan kijken hoe het er aan toe gaat.
Bij ons op de club rijdt iedereen wel voor zich zeg maar, dus niet in een treintje achter elkaar aan.
Dus ze maken geen contact.
Ze leren heel veel op een club, zowel ruiter als pony en het is ook gezellig.
Respect dat de pony de kans heeft gekregen om zich te ontwikkelen