Vandaag heb ik Nistral naar mijn instructrice gebracht om de jaarwisseling door te komen. Daar heb ik ook gelijk mijn wekelijkse les gereden. Haar man heeft wat foto's gemaakt.
Het werd alleen al gauw te donker voor mooie foto's, daarom alleen een paar van de stap en draf. Binnenkort gaan we weer in de herkansing.
Ik wou toch de foto's even delen, omdat ik best trots ben op hoe het alweer gaat

Ook rijden we momenteel bitloos ivm mondproblemen van Nistral, dit is ook best wennen voor ons beiden.
5 januari gaan we weer onze eerste dressuurwedstrijd rijden.
Nistral wil ik uiteindelijk weer wat hoger gaan instellen en nu loopt ze ook nog iets teveel op de voorhand, ik wil haar in het geheel meer bergop hebben. Ivm haar bouw is dit best lastig.. Zelf zak ik met mijn linkerschouder naar beneden en heb ik de neiging om in mn linkerheup in te knikken, dit is terug te halen op mijn heupafwijking en scoliose

Ook zijn we hard bezig om alle hulpen te verfijnen
1. Goed te zien wat er gebeurt met mijn linkerschouder

2. Begin vd wending

3. Handen te breed (komt ook door mijn hand die de richting aangeeft) en komt ze iets te diep

4.

5.

6. Hier goed te zien dat haar hele lijf richting die voorhand loopt, eerst meer horizontaal en van daaruit richting het bergop

7.

8. Nog even afwenden voor de fotograaf, hier klappert ze met haar lippen, dit is een typisch Nistral-trekje, net als dr bovenlip heen en weer wiebelen van links naar rechts

9.

Tips zijn zeker welkom