kan iemand me helpen met een probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sierou123

kan iemand me helpen met een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:20

hallo,

mn pony heeft 2 weken geleden inmiddels een ongelukje gehadt.
het ging tot nu toe goed met het helen van de wonden, vorige week weer begonnen met longeren en niks te zien aan al haar benen.
toen vroeg ik die vrijdag in de les ( dus 3 dagen geleden) hoe het eruit zag en dat er iets mis was, was in stap niks te zien en in draf ron ze zo raar.

mn instructrice zei ''vooral veel met haar gaan stappen''

wat denken jullie wat ik moet doen ? zou ze kreupel zijn ? of gewoon heel erg stijf ?

S.O.S

Kendra

Re: kan iemand me helpen met een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:21

Volgens mij krijgen de mods het druk vandaag :-)...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:28

Zou bijde kunnen zijn, ik zou nog even afwachten en het advies van je instructrice volgen. En als je twijfelt kan je altijd nog met een dierenarts overleggen.

Hoe vind je m zelf onder het zadel aanvoelen in stap en draf?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:29

De DA bellen voor advies. Wij kunnen via ons beeldscherm niets zien.

sierou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:30

ik rij zelf momenteel zonder zadel want ik heb een zwaar gekneusde enkel, en mn instructrice zei dat de beste manier is om momenteel te gaan rijden, maar als ik haar zo rij voel ik een paard met veel energie en wil ze zelf heel graag wat doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:32

Dus je rijdt met een zwaar gekneusde enkel op een kreupel paard?
Wat wil je voor advies horen dan?

sierou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:36

ik ben niet hier om mensen optewekken die nogal gemeen over komen, ik wil gewoon vrijwel normale reacties.

bedankt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:37

dan zou ik inderdaad vooral blijven stappen met je paard, en ook met de veearts overleggen over de stijfheid/kreupelheid die je instructrice ziet

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:37

Daarvoor moet je echt bij een dierenarts zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:40

sierou123 schreef:
ik ben niet hier om mensen optewekken die nogal gemeen over komen, ik wil gewoon vrijwel normale reacties.

bedankt

Als je mijn reactie gemeen vindt… tja…. daar kan ik niet veel aan doen. Ik vat jouw verhaal samen en vraag wat jij wil. That's all.
Als er iets met je paard is, zul je een dierenarts moeten vragen. Met je eigen enkel zou ik verwachten dat iemand van 19 verstandig genoeg is om daar zelf ook gezond mee om te gaan. Echt een young rider ben je dan toch ook niet meer?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:50

sierou123 schreef:

bedankt

Vraag een dierenarts... die zijn er voor opgeleid en op bokt zijn er veel die denken da te zijn, maar van toeten nog blaten weten..

Enne met een zwaar gekneusde enkel een les rijden.. Mwaoh, alhoewel mijn dochter destijds ook haar pony reed met pols in t gips...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:55

Is dit een serieus topic, of is dit; aaaargh nog een week kerstvakantie te gaan, maar ik verveel me de pleuris, laat ik een reltopic maken.

Gezien de formulering ga ik eigenlijk uit van het laatste.

Maaaaaar....just in case het niet een onzintopic is; laat een da er naar kijken, want met de summiere beschrijving kan zelfs de grootste helderziende hier nog niks van maken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:58

Waarom vragen mensen zulke dingen op bokt ipv een dierenarts te bellen? TS, wij kunnen niet door een schermpje kijken. Bel een DA.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:00

Thuis blijven om je enkel te ontlasten en voor de pony een dierenarts vragen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:01

CalipsoLover schreef:
Waarom vragen mensen zulke dingen op bokt ipv een dierenarts te bellen? TS, wij kunnen niet door een schermpje kijken. Bel een DA.

Is goedkoper he ;) maakt het nog niet heel verstandig. Een dierenarts heeft er voor gestudeerd en ziet als het goed is vaker soort gelijke dingen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:04

Marije_1997 schreef:
CalipsoLover schreef:

Is goedkoper he ;) maakt het nog niet heel verstandig. Een dierenarts heeft er voor gestudeerd en ziet als het goed is vaker soort gelijke dingen.

"Goedkoper", je bent er letterlijk niks mee in dit geval?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:07

Goedkoper wordt al snel een gevalletje onbetaalbaar als het euvel toch wel wat ernstiger was dan gedacht....en dan sla je jezelf voor je kop dat je zo krenterig was om niet een paar tientjes te dokken bij een da voor een onderzoek om van daaruit een behandeling op te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:09

CalipsoLover schreef:
Marije_1997 schreef:

"Goedkoper", je bent er letterlijk niks mee in dit geval?

Klopt hahaha zou dat zelf ook niet doen. Als je denkt dat je paard iets medisch heeft, gaat bokt te verder niet kunnen helpen. Behalve zeggen ga naar de da. Ik snap sowieso niet dat als je paard wonden heeft (ik haal uit de op dat ze niet klein zijn ofzo) je zo weer even gaat rijden ipv even da vragen om advies.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:12

Volgens mij is het beste advies al gegeven toch. Bij twijfel bel je veearts.

sierou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 14:14

in plaats van allemaal dingen in jullie hoofd halen hoe ik ben en hoe mn pony is, neem dan gewoon persoonlijk contact op.
misschien kom je dan nog es ergens achter.

ik snap dat het via het internet het altijd lastig is om te zien hoe alles eruit ziet, begrijp ik volkomen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:15

Inderdaad een dierenarts erbij halen gezien ze een ongelukje heeft gehad. Het zekere voor het onzekere nemen, voor je straks door rijdt en je verder van huis bent. Sterkte

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:16

Neem even persoonlijk contact op met de dierenarts. ik snap dat het via het internet het altijd lastig is om te zien hoe alles eruit ziet, Begrijp ik volkomen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:24

rien10 schreef:
Neem even persoonlijk contact op met de dierenarts. ik snap dat het via het internet het altijd lastig is om te zien hoe alles eruit ziet, Begrijp ik volkomen.

_O-

DA bellen is het enige goede antwoord.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:02

Wat dacht je van een dierenarts bellen? :)*

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:37

Heb je een filmpje?