De afgelopen jaren heb ik gezegd als ik eindelijk mijn eigen paardje kan kopen dan wordt het een schwarzwalder fuchs. Ik was al een paar keer bij Marja de Bruijn geweest om kennis te maken met het ras. In juni was het zover en ik dacht laat ik Marja een berichtje sturen met dat ik rustig op zoek was . Eigenlijk het liefst eentje ouder dan drie zeg rond 5 of 6 en liefst beleerd. Jullie raden het vast al dat is niet waar ik uiteindelijk mee thuis kwam

Robbie was toen een 3 jarige fuchs onbeleerd en kreeg foto's toegestuurd.

Ik dacht poeh kan ik dit en wil ik dat. Over na gedacht gesproken met vriend. Nouja laten we toch maar gaan kijken hij lijkt zo leuk. Schoonzus en vriend mee.

En toen... Was ik verliefd

Maar goed nog even overnadenken het is niet zo maar iets instructrice nog overlegd. En uiteindelijk besloten ik ga ervoor.
Zodoende hebben we Robbie het eerste weekend van juli opgehaald. Een reis van 2.5 uur heen en zon 3 uur terug. Maar oh wat was ie braaf hij verbaasde ons.

En toen op stal aangekomen hem meteen in het land gezet naast de kudde waar hij in kwam te staan.

Merkte dat hij wat onrustig was van alleen staan en over het draad ging het goed. Het land waar hij in kwam is erg groot en genoeg ruimte om weg te komen dus besloten om de volgende dag in de kudde te plaatsen en dit ging gelukkig erg goed hier en daar beetje plaats bepalen maar verliep aardig rustig. Hij maakte al snel vriendjes met 1 van de paarden en die over hem waakte.

Helaas toen ik hem net 3 weken had kreeg ik een auto ongeluk en had ik gelukkig een lief zusje en vriendin die mij hielpen en waar hij zich ook weer voorbeeldig gedroeg. Hij veranderde ook steeds maar van de puppy toen ik hem de eerste keer zag in een iets minder puppy.

Toen hij even gewend was kreeg hij ook zijn inentingen en naar de tandarts. Hij had een wolfstandje die getrokken is. Verder zag het er keurig uit en gedroeg zich voorbeeldig.

Nadat hij 2(?) Maanden denk ik was zijn we rustig begonnen met het beleerproces we zijn begonnen met de basics omdat dit nog niet heel bekend was zoals meelopen stilstaan, mijn ruimte etc.
Hij pakte dit gelukkig redelijk vlot op

Nu staat hij in het landje ernaast met nu 2 andere paarden ook met 1 3.5 jarige ruin en met nog een merrie. Vanwege praktische redenen met buiten zetten etc. En dit gaat misschien nog wel beter, de twee jonkies spelen samen en de merrie houd alles in het gareel

Ondertussen zijn we hier lekker in verder en liep ik er tegen aan dat mijn positie niet goed was waardoor we communicatie probleem hadden en zijn we begonnen met loswerken. Ondertussen pakken we ook wat vrijheidsdressuur mee (vind hij prachtig) oefenen we met voetjes geven, met krukken, met dekjes etc.
Maar is hij ook af en toe slachtoffer voor mijn camera

En uiteraard ook voor de feestdagen moest hij er aan geloven

We doen het lekker rustig aan hij is jong (lichamelijk en geestelijk). Krijgt de tijd die hij nodig heeft. Ben benieuwd wat 2020 mij gaat brengen met dit lieve draakje, want dat is het wel

Verder is hij super van karakter en ben ik er van overtuigd dat als we elkaar eenmaal helemaal kennen dat we mooie avonturen gaan beleven!!