Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colette40 schreef:Met een andere ruiter is zij dagen van slag,zij moet je echt leren kennen
Ik ben niet bang voor haar, ze zit als ze goed loopt als een zonnetje,maar ik word geiriteeerd.
Dan verlies je het bij voorbaat al,vandaar de vele lessen.
Maar ik kom de bak niet eens helemaal door,later als zij los gaat laten en mij laat zitten kan ik haar door de bak sturen.
Dus met eventuele kopers,die moeten niet verwachten dat ze het zo even rijden,en dat heeft niks te maken met rijkunst maar met vertrouwen.
Er kan geen onervaren ruiter op.
colette40 schreef:Het is een 12 jarige merrie
Staat in de zomer 24/7 buiten en anders van acht tot vier buiten.
Onbeperkt kuil
kwart gastro per dag.
Krijgt magnesium,vitamines en mineralen bijgevoerd.
Heeft iemand advies
colette40 schreef:Met een andere ruiter is zij dagen van slag,zij moet je echt leren kennen
Ik ben niet bang voor haar, ze zit als ze goed loopt als een zonnetje,maar ik word geiriteeerd.
Dan verlies je het bij voorbaat al,vandaar de vele lessen.
Maar ik kom de bak niet eens helemaal door,later als zij los gaat laten en mij laat zitten kan ik haar door de bak sturen.
Dus met eventuele kopers,die moeten niet verwachten dat ze het zo even rijden,en dat heeft niks te maken met rijkunst maar met vertrouwen.
Er kan geen onervaren ruiter op.
Nibbit schreef:Je zegt alle knoppen zitten er op, maar je krijgt geen ontspanning.
Voor mij is ontspanning juist het begin, wat kan helpen is beginnen met stappen en steeds voorwaarts neerwaarts vragen waarbij je écht goed doorstapt, elke pas van achter naar voor. Leer hem op jou vertrouwen, neem de leiding. Evt op een volte. Zo ook in draf en galop.
Een paard kan rillerig zijn vanwege te weinig leiding. Sommige paarden nemen dan zelf de leiding, dat is ook niet gewenst, maar andere worden erg onzeker en soms zenuwachtig. (Boos of geirriteerd worden maakt het dan alleen maar erger)
Veel succes, ik hoop dat het snel beter gaat.
En als het echt niet klikt is verkopen ee hele logische stap. Het is hobby