[VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:27

Wat fijn dat het zo goed gegaan is. Ze loopt lekker te glimmen <3

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 18:07

Weer eens tijd voor een update!

Van het weekend is Clara bekapt en beslagen en we hebben haar hoefstand een heel stuk kunnen verbeteren. Rechts achter heeft ze een vervelende scheur in haar hoef, en we gaan proberen of deze uit wilt groeien. Het interessante om te zien was dat ze meteen heel anders, meer ontspannen stond in haar hele lichaam. En ook haar gang was veel anders. Het viel me de dag erna op het asfalt op dat ze veel zachter liep. Eerst zette ze echt van die harde stappen, maar nu kon je haar net horen. Ze staat achter nu zonder ijzers, zodat ze goed die scheur in de gaten kunnen houden en om de paar dagen bijvijlen. Voor staat ze op ijzers, zodat ze niet opeens té veel verandering en belasting op haar voeten krijgt.

Foto's voor en na:



Ook zijn ze gister verhuist naar een nieuwe wei! Helaas is het niet zo makkelijk om haar uit de wei te halen (moet door iemands tuin heen dan :') ) dus voor de komende tijd is het gewoon alleen even voeren, knuffelen en dat is 't. Is ook wel goed voor haar, écht even helemaal niks. Als het goed is komt volgende week de osteopaat/chiropractor, dus dat is ook helemaal top!

Op het werk ook een grote verandering! We hebben allemaal standaard onze 'zorgpaarden', dat zijn degene die je 's ochtends buiten zet, verzorgt in de namiddag en het is redelijk standaard dat je voornamelijk zelf je eigen zorgpaarden ook traint. We hebben standaard 10 zorgpaarden per persoon. Ik werk nu al een jaar, maar ik had nooit zorgpaarden gekregen omdat ik niet zo veel af wist van de drafsport. In juli kreeg ik mijn eerste drie 2-jarigen als zorgpaard, super leuk! Dat waren mijn drie favoriete jonge merries waar ik echt gek op ben <3 Twee weken terug koos ik er nog eentje bij, en vanochtend kwam ik op stal en was mijn lijst opeens aangevuld met 6 extra paarden :+ Dus nu is mijn lijst vol met 9 2-jarige en een 3-jarige! 'Helaas' zijn er 4 daarvan paarden die niemand wou, dus die hebben niet zo veel talent of niet zo lief dus daar zit ik nu mee opgescheept :+ Maargoed, de andere 6 vind ik leuk en had ik zelf ook gekozen, dus daar moeten we het mee doen en wellicht word het nog wel wat met die andere 4 ;) En natuurlijk super leuk dat ik nu ook gewoon mijn lijstje vol heb en niet meer zo 'extra' ben en maar moet zorgen voor alle andere paarden van mijn collega's!

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:45

Oef wat een nare scheur zeg. Hopelijk gaat dat goed, het is wel een vervelende plek.
En ze heeft best wat overvulling in de kogels, zeker linksvoor wat hoger. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien met rust :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:12

Ik zou met zo’n scheur gelijk naar een kliniek rijden en daar met een heel team een plan van aanpak op bedenken. Uit ervaring weet ik dat het heel snel een echt drama wordt. Met de juiste mensen erbij was het heel snel beter gelukkig.