[VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:13

Wat een onwijs leuke foto <3 Merry X-mas! ;)

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 17:52

God Jul allihoppa! :D

Wij hebben gister voor het eerst samen 'zweeds' kerst gevierd met zweeds kerstdiner en cadeautjes onder de kerstboom. Zo leuk en hartstikke verwend <3

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 16:19

Hallo allemaal :)

Vandaag weer een lekker ochtendje op stal gehad en een fijn ritje gemaakt met topper Ambres. Hij heeft bijna 1.5 jaar er uit gelegen door een nare blessure en de eerste ritjes onder het zadel waren wat ehm.... wild door enthousiasme :+ Hij was vandaag super fijn te rijden, hij was enthousiast maar bleef hartstikke netjes bij me! We hebben zelfs een paar pasjes galop uitgeprobeerd wat ontzettend goed ging! <3

Verder heeft het hier in november en december zo belachelijk veel geregend. Het water in de rivier die hier door de stad heen loopt ligt zeker een meter hoger dan normaal, en veel vlaktes zijn overstroomd. Normaal rijden we hier door het bos, maar het lag helemaal blank. Het weer is ook echt zo saai en grijs op het moment. Nu ik dit typ is het al donker buiten.. |(
Afbeelding

Abbes hoofdstel brengt wat kleur in het leven :+:
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:54

Hier ook achterlijk veel regen, hopelijk in Jan weer sneeuw. Was vorig jaar ook

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 12:08

Hallo allemaal, zijn er hier nog meelezers? :)

Van het weekend weer lekker op pad geweest met de paarden: 28 km met het team. Ik reed op een van Josefin's aanstormende talenten Kaaruzo, welke over een paar weken zijn eerste internationale wedstrijd zal lopen, wat 100 km is. Kaaruzo is een beetje een merrie in een ruinenlichaam want hij is altijd boos op andere paarden en is er niet van gediend als je te veel hulpen geeft :+ Hij was lekker energiek en we hebben heerlijk gereden op zo nu en dan wat communicatie foutjes na :))

Afbeelding

In de avond nog anderhalf uur geschaatst, dus het was me wel een actieve dag :+

De komende paar dagen worden druk, want op 2 januari gaan wij verhuizen naar een nieuw appartement! We blijven in de stad waar we nu wonen, maar meer in een buitenwijk zowat naast het bos en een groot meer. Kan niet wachten om weer dichter bij de natuur te gaan wonen! <3

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:58

Leuk topic! Ik volg!

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:05

Ik ook hoor. Lees stilletjes mee.

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:32

Me too... lekker blijven posten

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:04

Wow, dat hoofdstel... zijn dat alle beschikbare kleuren?

Fijn dat je gaat verhuizen naar een appartement dat beter bij je past.

Ik zal me jou altijd herinneren als de dame horend bij fluffy ears.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 13:10

Oh wat leuk dat er toch nog wat meelezers zijn :D

Maflinger, wat lief om te horen! Quintos is onderhand een oude heer van goed over de 30 en hij leert nu jonge ruitertjes paardrijden samen met zijn paardenvriendinnetje. Zo nu en dan krijg ik wat te horen van ze, en dat doet me altijd zo goed! <3

rosa_k
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-08-19

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:49

Wat een leuk topic! Ik ga volgen hor :o
En wat een prachtig hoofdstel, ik word jaloers :')

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:04

Ik lees ook mee!

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:03

Wat fijn dat je zo heerlijk gereden hebt, ik blijf ook meelezen hoor!.
En mooi dat jullie een beter plekje voor jezelf hebben gevonden.
Ik ben heel lang geleden eens in Zweden geweest, Stockholm met de boot, was erg mooi om te zien dat er nog zo veel natuur dichtbij de stad is.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 16:13

Ja Stockholm is echt een mooie stad, je kunt vanuit het centrum de metro pakken naar de buitenwijken en dan sta je binnen 20 minutes in de natuur aan het water. De natuur is ook wel een van de grootste redenen waarom ik naar Zweden wou, je kunt hier écht in the middle of nowhere zijn!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:27

Ik lees ook nog steeds mee. Wow wat een water zeg! hier is ook best veel regen gevallen,maar dat is niks vergeleken bij jou daar.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:29

Wat leuk ik ga je volgen!

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:00

Leuke updates weer en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:17

Ik volg mee, wat een prachtige omgeving daar!

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:30

Ik ga je ook volgen.
Zelf een aantal jaren geleden ook een paar maanden in Uppsala gestudeerd. Erg leuke tijd gehad daar.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 14:30

Wat leuk om te horen Zebraatje, aan de UU of de SLU?

Dit weekend heb ik deelgenomen aan een 'grönt kort' (groene kaart) cursus, deze cursus moet je volgen en voltooien wil je wedstrijden mogen rijden in Zweden. Ik was in het begin een beetje bang, want alles zou in het Zweeds zijn incl een examen met praktijk etc .... Gelukkig viel het hartstikke mee en heb ik geen enkel Engels woord gesproken :D Ik hoop dat ik de toets heb gehaald, maar ik heb er een heel goed gevoel over :)

Ook zijn we vorige week verhuist en zijn we er hartstikke goed op vooruit gegaan met ons nieuwe appartement, vooral in de omgeving waar we nu wonen. Naast paardrijden is het hardlopen in de bossen een van mijn grootste hobbies, en we hebben nu verschillende natuurgebieden heel dicht in onze omgeving!

Abby_O

Berichten: 257
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: Haarlem

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:01

Ik lees ook mee! Wat een gaaf leven heb jij daar zeg!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 00:34

Hallo allemaal, het was weer een paar dagen wat stil, oeps!

Begin deze week weer naar stal geweest na de week ervoor niet kunnen gaan ivm verhuizen, had de paarden dus goed gemist :D In de ochtend een ochtendje heuvel klimmen met Abbe, altijd hartstikke goede training voor ze en prachtig hoe je het hele lichaam zo hard voelt werken bergop en bergaf. Wij gaan bij dit soort ritten ook vaak helemaal van de paden af, dus ze moeten ook echt goed nadenken waar ze de voeten neer moeten zetten :j Abbe had in het weekend zijn eerste lange rit gereden sinds zijn blessure (niet met mij) en hij voelde hartstikke fit aan, dus dat was een goed teken! In de middag heb ik met Chaman mogen werken, dat is Josefins toppaard dus voel me altijd wel een beetje vereerd als ik weer 'ns met hem aan de slag mag. Chaman is ontzettend goed getrained maar wel erg gevoelig en gigantisch werkwillig. Het is dus vaak meer een training voor mij dan voor hem :j Eerst even wat aan de hand wat grondwerk gedaan en lekker puzzelen hoe en wanneer ik mijn hulpen geef, en daarna wat dressuurmatig gereden op een touwhalstertje en met balkjes en tonnen gewerkt :)

Afbeelding
Afbeelding


Gister ook voor het eerst sinds onze verhuizing het bos al hardlopend ontdekt, en wat wonen we toch mooi op onze nieuwe plek. Binnen 20 minuten lopen sta je gewoon in de middle of nowhere, zo fijn!

Afbeelding
Afbeelding

De rode band om de boom is de wegbewijzering voor een gemarkeerde route :)

Een fijn weekend allemaal!

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:47

wauw dat is echt een prachtige omgeving <3 ik snap dat je daarvan geniet met en zonder paard <3 wauw.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 22:23

Ja mooi he, en dat is op loopafstand van de woonwijken van een vd grootste steden in Zweden! Echt heerlijk dat dat hier gewoon kan. Het is onze grootste wens om op het platteland te gaan wonen in de natuur, en nu in ons nieuwe appartement zijn we daar al een stapje dichterbij <3

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:01

Piekosjj schreef:
Wat leuk om te horen Zebraatje, aan de UU of de SLU?

Dit weekend heb ik deelgenomen aan een 'grönt kort' (groene kaart) cursus, deze cursus moet je volgen en voltooien wil je wedstrijden mogen rijden in Zweden. Ik was in het begin een beetje bang, want alles zou in het Zweeds zijn incl een examen met praktijk etc .... Gelukkig viel het hartstikke mee en heb ik geen enkel Engels woord gesproken :D Ik hoop dat ik de toets heb gehaald, maar ik heb er een heel goed gevoel over :)

Ook zijn we vorige week verhuist en zijn we er hartstikke goed op vooruit gegaan met ons nieuwe appartement, vooral in de omgeving waar we nu wonen. Naast paardrijden is het hardlopen in de bossen een van mijn grootste hobbies, en we hebben nu verschillende natuurgebieden heel dicht in onze omgeving!


In 2011 een minor Animal Welfare aan de SLU. Alweer een tijd geleden, maar mooie herinneringen aan.
En inderdaad vanuit de stad zit je zo in de natuur. Wat een verschil met de dichtbevolkte randstad in Nederland.

Maar er is nu nog geen sneeuw zie ik?