Bjorvick is een nu 14 jarige fjorden ruin. (afstamming Larsto x Halstor) die ondanks zijn korte pootjes een hart van goud heeft!
Toen ik hem kocht in mei 2014 kende hij niets behalve hard, heel hard! Zelfs zo hard en ongecontroleerd rennen dat we wel eens letterlijk onderuit is gegaan in een hoek van de rijbaan

De rust vinden was snel voor elkaar door ander bitje in te hangen en de zweep ergens in een donker gat te gooien. Vanaf toen ging het snel bergop!
In de afgelopen 5,5 jaar zijn we van niets naar het Z1 dressuur gereden met winst en hele gave concoursen mogen rijden op oa het CHIO, heb ik met hem mogen rijden op Horse Event en Animal Event, heb ik gesprongen, een cross gereden heel veel buiten gereden en nu na een verplichte vakantie begin van het jaar door een blessure nadat hij onderuit is gegaan in de paddock is hij gedegradeerd naar boscross pony met ondertussen een nieuw beginnende (wedstrijd) carrière bij mijn dochter.
De allereerste foto die ik zelf maakte op de avond waar de koop was gesloten:

Voor de allereeste keer onderling starten, puur om te zien hoe hij op ander terrein ging zijn nadat we thuis de rust hadden gevonden:

De allereerste keer mijn dochter erop (toen net 7)

Horse Event 2014!

De eerste keer officieel starten in het B!

Animal event 2015 waar ik zelf eerst heb gereden en daarna mijn dochter van toen net geen 8 wou laten zien hoe lief die fjord was voor haar (met dank aan de organisatie die hier met heel veel enthousiasme op reageerde en direct het programma aanpaste

Die zomer ging het hard, vanaf de eerste keer starten in april tot aan het eind van de zomer waren we de B en L1 uit gevlogen! Ook het L2 zat bijna op 10 winstpunten.
Na een hele natte herfst zijn we verhuisd naar een stal met binnenbaan zodat ik lekker kon door trainen!
Gingen we op springparcours

De punten gingen ook dat jaar weer hard en in het outdoor seizoen 2016 reden we de klasse M1 en gedeeltelijk het M2 door. Helaas voor mij kwam de laatste winstpunt voor het M2 eind januari 2017 tijdens het indoorseizoen. En de traditie van de sloot in op mijn vereniging bleef gewoon van toepassing zolang er geen ijs lag

Dat nieuwe outdoorseizoen maakte we de overstap naar het Z1 en niet helemaal zonder succes, met 3 winstpunten vond ik het genoeg. Helaas heeft mijn pony een meer dan gouden werkwillig karakter maar zijn korte pootjes en korte gangen(zelfs voor een fjord

Ik starten wel dat seizoen op het CHIO voor de vereniging in de Z1:

Hadden een super gave shoot:

En bleef lekker trainen maar zonder duidelijk doel. In mei 2018 echter werd er toch nog 1x een tijdelijke dag pas aangevraagd voor de selectie voor het CHIO met het team:

Verder reden we veel buiten en was alles lekker zonder druk.
Mijn dochter is echt (op)gegroeid op die pony en ging wat B dressuur en bixie starten met hem:

Na een ongeluk in de paddock in december 2018 waar hij een aantal maanden voor moest revalideren hebben we de "luxe" stal ingeruild voor een plekje verder weg waar hij 24/7 buiten kan lopen en genoten wij in 2019 van de omgeving toen we onder het zadel weer wat konden gaan doen!
http://boktimg.nl/img/m/62u8Gk.jpg
Ondertussen rij ik vooral buiten, en mijn dochter gaat binnenkort weer starten met hem met als doel voor ogen om hem nog eens in het M te kunnen rijden (vraag me niet waarom ze dit percé wil

Die rijd er ondertussen zo bij

http://boktimg.nl/img/m/EQFWXu.jpg
En van al dat buiten is hij tegenwoordig vooral een hele luie pony geworden

Op naar de volgende gouden jaren!