Na een aantal jaar op een kleinschalige stal te hebben gestaan hebben mijn moeder en ik de beslissing gemaakt om naar een accommodatie te verhuizen met meer mogelijkheden. Een moeilijke keuze, zou Gentleman kunnen wennen aan meer bedrijvigheid om zich heen? Zouden wij kunnen wennen aan meer mensen om ons heen? Allemaal grote vraagtekens, maar nu we er op terug kijken vragen we ons soms af waarom wij deze keuze niet eerder gemaakt hebben.

Het fijne is, onze huidige instructeur loopt dagelijks rond op de huidige accommodatie waardoor mijn moeder en ik in het begin heel veel hebben kunnen lessen. In het voorjaar hebben we ook onze eerste clinic mee gereden op stal.

Langzaam kwam onze zomervakantie in zicht en reed ik nog mijn laatste les voordat ik 3 weken lang naar Canada zou gaan voor een geweldige trip.

Helaas waren er wel meer vliegen en andere steekbeestjes op de wei waar Gentleman door geplaagd werd. Hierdoor waren we genoodzaakt om een zo goed als fullbody vliegendeken voor hem aan te schaffen. Zijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes moesten wel even aan hem wennen en aangezien meerdere paarden gelijksoortige dekens hadden werd hij ook wel eens in de verkeerde weide gezet (Dit koste soms een draad, hij houd van een beetje rellen, gelukkig geen andere schades).

Na terugkomst van een heerlijke en geweldige vakantie kon ik mijn paard weer overnemen van mijn instructeur die hem had verzorgt al die tijd. Wat een heerlijk gevoel als je dan zo kan opstappen en wegrijden.
Ook werd er een hele leuke fotoshoot georganisteerd op stal met blackfoto's. De resultaten mogen er zeker wezen.
Deze hangt nu op XXL formaat in de woonkamer

In augustus hadden mijn moeder en ik een minivakantie met gentleman gepland staan voor Drenthe. Fiets mee, paard mee en gaan met die banaan. Daar ook nog een paard bijgehuurd gehad zodat we met een groep mee konden, maar op de mountainbike komen we samen ook wel een eind.

Ook bleven we lekker door gaan met lessen, waarbij sommige dingen al veel meer op hun plek gingen vallen. Babystapjes zijn ook stapjes!

Ook in het najaar stond er een stalclinic gepland waar we aan meededen.

De buitenritjes met mijn moeder werden ook weer opgepakt. Blokje rond stal is leuk, blokje Drunense duinen nog leuker!

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EAD1409
Helaas waren we wel wat afgedwaald waardoor we de duinen moesten oversteken. Ik kan jullie garanderen dat dat heel zwaar is met een mountainbike in de hand

Toen was het ook zo ver om een keer iets te doen wat we nog nooit gedaan hadden. Het strand! Samen mee met een stalgenoot die een heel braaf paard heeft en hop zo het strand op. Gentleman gedroeg zich weer naar zijn naam en mijn moeder heeft een prachtige eerste strandrit mogen maken terwijl ik er achteraan rende met een camera.

Een 2de buitenrit in Drunen volgde ook. Samen met een hele groep stalgenoten + een aantal huurpaarden.

En voor je het weet is het dan al weer december, met een mooi fout-kerstfeest op stal. Gentleman was niet onder de indruk, maar dat kon de pret niet drukken. Op naar nog meer avonturen in 2020!