Artrose in de achterhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseminn

Artrose in de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 11:25

Iemand ervaring hiermee? Mijn paard heeft Z dressuur gereden, en kan heel moeilijk haar achterhand er onder zetten. Die blijven als het ware een beetje achter.
Wij vermoeden dat ze artrose heeft in de achterhand, binnenkort laten we de eigenaar mee kijken (het is een lease paard) en eventueel de dierenarts als zij dat wilt, natuurlijk gaat alles bij hun om het geld dus dat is nog maar de vraag.
Ik merk dus tijdens het rijden dat ze moeite heeft met haar achterhand, die blijft gewoon achter. Ik kan zoveel been geven als ik wil maar vooruit gaat ze heel lastig. En ik merk ook dat ze haar achterbenen niet wilt optillen + als ik haar aan de kant wil duwen probeert ze te trappen met haar oren naar achter, het lijkt alsof dat zeer doet ergens. Daarom de reden dat wij denken artrose in de achterhand... dit kan kloppen toch of zijn er nog andere dingen mogelijk wat ze kan hebben?

Verder was mijn vraag, stel ze heeft het (artrose in de achterhand), wat kan ik dan nog allemaal met haar?

Amado7

Re: Artrose in de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:29

Kan het ook een spierkwestie zijn? Dat ze vast zit aan de achterkant? Ik roep maar wat hoor! Die van ons zat ondanks dat hij Z liep toch op een gegeven moment helemaal vast achter en had hetzelfde als die van jou. Na een paar behandelingen is hij weer top.

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 11:34

Amado7 schreef:
Kan het ook een spierkwestie zijn? Dat ze vast zit aan de achterkant? Ik roep maar wat hoor! Die van ons zat ondanks dat hij Z liep toch op een gegeven moment helemaal vast achter en had hetzelfde als die van jou. Na een paar behandelingen is hij weer top.

Hm, ik betwijfel het een beetje! Ik hoop dat de dierenarts kan komen en hij raad weet, maar ik weet niet wat ik moet als het wel artrose is, of ik dat wel wil zegmaar. Er staat dat je dan nog aar weinig met je paard kan doen, maar de meningen verschillen hierover

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:01

Artrose in de achterhand is wel een breed begrip. Laat eerst de dierenarts langskomen en op de foto zetten want we hebben geen rontgen ogen :D doe tot die tijd rustig aan en overvraag haar niet.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:02

Je paard geeft aan dat er iets is verschrikkelijk fout zit. Dit loop al volledig uit de hand ... Wat jij voor je paard als 'moeilijk' bestempelt is hoogwaarschijnlijk een reactie op pijn of ongemak in het lichaam. Als je nu geen onderzoeken kunt betalen stop dan in ieder geval met rijden. Ga wandelen, spelen, laten grazen, doe vrijheidsdressuur met haar.

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:08

Anoniemk2 schreef:
Je paard geeft aan dat er iets is verschrikkelijk fout zit. Dit loop al volledig uit de hand ... Wat jij voor je paard als 'moeilijk' bestempelt is hoogwaarschijnlijk een reactie op pijn of ongemak in het lichaam. Als je nu geen onderzoeken kunt betalen stop dan in ieder geval met rijden. Ga wandelen, spelen, laten grazen, doe vrijheidsdressuur met haar.

Eerst maar eens de dierenarts laten komen en kijken wat die ervan vind. Hoop dat het niks ernstigs is.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:17

Wat wil de eigenaar zelf? Heb toestemming van de eigenaar om dit topic te plaatsen?

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:18

Anoniemk2 schreef:
Wat wil de eigenaar zelf? Heb toestemming van de eigenaar om dit topic te plaatsen?

Heb ik geen toestemming voor nodig, het is half mijn paard.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:22

Ik weet niet of ik zo blij zou zijn met dit topic als ik de eigenaar was. Vooral de zin "Natuurlijk gaat alles bij hun om het geld dus dat is nog maar de vraag." :=

Edit; Nu is het ineens half jouw paard terwijl je hem in de OP nog in de lease hebt?

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:24

Oke. Verder nog tips? Behalve over dit topic, maar over de artrose. Daar vraag ik naar.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:26

Ik zou eerst maar eens het paard laten nakijken door een dierenarts. Nu stel je zelf een diagnose die zoals hierboven ook gezegd, wel eens helemaal niet kloppend kan zijn.

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:27

BarbaLala schreef:
Ik zou eerst maar eens het paard laten nakijken door een dierenarts. Nu stel je zelf een diagnose die zoals hierboven ook gezegd, wel eens helemaal niet kloppend kan zijn.

Ik zeg, ‘vermoeden’ en ‘denken’, ik stel geen diagnose.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:39

Als ik de eigenaar was kon je bij mij dus per direct vertrekken... Ontopic; laat het paard medisch helemaal door de molen gaan. Voordat we het hier over vervelend gedrag hebben. Ik zou het als volgt aanpakken:
eerst de rug en hals op de foto's laten zetten en komt daar niks uit het SI gewricht meepakken op de echo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:57

Artrose hoef niet eens direct het geval te wezen, kan ook gewoon goed vast zitten, of scheef si.

Maar persoonlijk als jij zulke berichten op internet zette over een paard wat je van mij zou leasen, haalde ik per direct mijn paard terug. Eigenaren hebben niet eens de kans gekregen om mee te kijken en dan al gelijk zo'n mening op internet zetten. Echt niet netjes (zacht uitgedrukt).

horseminn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 13:00

Oke, bedankt voor jullie advies. Nu is het duidelijk voor mij, ik hoef geen reacties meer

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:42

Wat zijn mensen toch snel met hun oordeel. Ts zet geen namen oid. Gewoon een vraag over leasepaard. Om zelf tot wat meer info te komen. Come on.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:12

Ik denk dat ts dit paard leaset en dat hij nu problemen vertoont bij het rijden. Terwijl ts er nog meer mee wil dan het paard aangeeft te kunnen. En de eigenaar gaat het om het geld, ja, dat is meestal de reden dat iemand zijn paard in de lease doet. Dus, de enige oplossing is met de eigenaar in conclaaf te gaan. Ook in het belang van het paard, want als die een probleem heeft dat is goed om dat uit te zoeken.