Wij wonen trouwens in dus mocht iemand het zelf leuk vinden om ons een keertje op bezoek te krijgen dan heel graag! Of andere tips in de buurt uiteraard.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije_1997 schreef:Ik help op een soort privestal met lesjes, ze zijn vrij jong al welkom en rijden dan max 30 min. De rest is poetsen en knuffelen. Er word daar ook heel erg gekeken naar wat het kind wil en aan kan (als het bijv 10 min aankan word er 10 min op de pony gezeten)
Helaas neemt zij geen nieuwe les kindjes aan, en is het behoorlijk uit de regio. Maar als ik jou was zou ik naar zoiets kijkenis vast wel wat te vinden in jou buurt.
SusanH schreef:Onze dochter heeft vanaf dat ze een jaar of 6 was eens per maand in de guppyles mee gereden. Dat was stappen aan de hand, en spelletjes met de pony's, max een halfuur. Misschien wordt zoiets ook bij jullie in de buurt aangeboden? Echt les zijn ze nog te jong voor op die leeftijd.
chansch schreef:Marije_1997 schreef:Ik help op een soort privestal met lesjes, ze zijn vrij jong al welkom en rijden dan max 30 min. De rest is poetsen en knuffelen. Er word daar ook heel erg gekeken naar wat het kind wil en aan kan (als het bijv 10 min aankan word er 10 min op de pony gezeten)
Helaas neemt zij geen nieuwe les kindjes aan, en is het behoorlijk uit de regio. Maar als ik jou was zou ik naar zoiets kijkenis vast wel wat te vinden in jou buurt.
Ah jammer, maar bedankt voor het meedenken! Ik heb nog wat gegoogled en zie inderdaad wel wat privéstallen waar ze al aan jongere kinderen ook 'les' geven dus dat ga ik even verder onderzoeken. Ik wilde eigenlijk weten of het überhaupt wel al te doen is op haar leeftijd, maar ik denk als ik jouw reactie zo lees wel. Dankjewel!
SofieHavan schreef:Mijn dochtertje "rijdt" sinds haar 3,5 regelmatig (ongeveer 1x in de 14 dagen).
T gaat vooral over gewenning, maar sinds een jaar doet ze ook kampen en echte lessen (nu is ze 5).
Dat gaat prima. Ik rij ook sinds mijn 3 jaar en regelmatiger sinds mijn 5. Nooit last van rug of bekken gehad.
Je moet daarin je gezond verstand gebruiken. Een lichaam in de groei mag je niet overbelasten, maar paardrijden op een verantwoorde manier gaat zeker haar lichaam niet kapot maken![]()
[ [url=m/EPPIIE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c6n7BP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rc2kMc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P5nh1I.jpg]Afbeelding[/url] ]