Cavalluna : aanrader of afrader?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Cavalluna : aanrader of afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 13:02

Hallo allemaal,

Ik wist niet goed waar dit topic thuis hoort...sorry.

In maart komt de paardenshow Cavalluna naar Nederland en nu lijkt me dat op de filmpjes helemaal geweldig voor mijn twee meiden van elf jaar. Echter...Dat zijn natuurlijk de promotie filmpjes ;)

Heeft iemand hier ervaring met deze paardenshow? Is het zijn geld waard? (Want het is superduur zag ik :roll:).
En het belangrijkste : weet iemand hoe het met het paardenwelzijn is bij dit bedrijf?
(En dan niet via via via, of vermoedens of alle show paarden ter wereld over 1 kam, maar iemand die echt weet hoe het bij Cavalluna gaat?)

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn voor ik eventueel tickets boek :o

Autumnn

Re: Cavalluna : aanrader of afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:29

Ik ben vorig jaar geweest en vond het echt geweldig! Voor zowel kinderen als volwassenen leuk. In de piste was het welzijn goed, paarden hadden hun eigen karakter (dus niet "verstompt") en hadden soms ook wel eens geen zin. Dan mochten ze even naar achteren en wachten tot de volgende scene. Meestal gingen ze dan met elkaar klieren en kriebelen.
Hoe het er achter de schermen aan toe gaat, geen idee. Dan moet je echt iemand hebben van het personeel lijkt me. Op hun FB zie ik ze wel eens losstaan.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:12

Oké, bedankt :)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:15

Ik ben dit jaar geweest en ga volgend jaar weer. Via vakantieveiling kaartjes gekocht /gewonnen en dat scheelde behoorlijk in prijs.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:17

Wij zijn vorig jaar in Bremen geweest en dat is zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan :D
Hoe het er achter de schermen toe gaat weet ik natuurlijk niet maar het oogde goed met frisse vrolijke paarden.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:29

Cavalluna werkt met een team van verschillende trainers/trainingsinstituten. Het is dus moeilijk om iets algemeens te zeggen over de manier waarop met de paarden gewerkt wordt. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:34

Ik vond het als volwassen verschrikkelijk,maar mijn nichtje vond het fantastisch.Aan de paarden niks gezien waarvan ik dacht dat het niet door de beugel kon in tegenstelling tot de spaanse rijschool.Dat was eens maar nooit meer.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:42

Ik als 22 jarige vond het ook heel leuk om eens gezien te hebben, enige minpuntje vond ik dat de vertelstem heel moeilijk te verstaan was. Op Youtube zijn wat achter-de-schermen filmpjes te vinden onder andere bij Felinehoi!

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:55

beatje schreef:
Ik vond het als volwassen verschrikkelijk,maar mijn nichtje vond het fantastisch.Aan de paarden niks gezien waarvan ik dacht dat het niet door de beugel kon in tegenstelling tot de spaanse rijschool.Dat was eens maar nooit meer.

Waarom vond je het verschrikkelijk?

Bedankt voor de reacties allemaal!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:16

Ik vond het wat kinderlijk gebracht en wat simpel allemaal,had er meer van verwacht.Maar voor kinderen is het wel leuk.Nichtje heeft genoten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:37

Ik ben 2x naar cavalluna geweest omdat ik het als cadeautje kreeg en ik vond het heel leuk voor jong en oud. Er werd heel respectvol omgegaan met de paarden tijdens de show en de showblokken zijn heel kort dus de paarden worden denk ik ook niet te zwaar belast.

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 03:34

Ben elke keer geweest als ze in Ahoy kwamen, 4 knuffels ( +1 ezel knuffel ) verder en we gaan volgende keer weer. Muziek dat ze gebruiken is echt heel leuk, ze doen ook soort stunten die echt gaaf zijn en de paarden zien er heel goed verzorgd uit. Aan het einde staan ze langs de kant en kan je aaien ( wel soms druk dus ff duwen xD ). Als je er vroeg bij bent kan je kaarten bestellen voor de 1e rij. De 4x dat wij zijn geweest hebben we 3x 1e rij gezeten, veel leuker om dichtbij te zitten.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:10

Ik volg een heel aantal trainers al jaren op FB, maar die paarden worden echt super getraind.

Doe mij maar apassionata/cavaluna ipv Spaanse Rijschool.

En indd koop tickets via vakantie veiling scheelt je een klap geld.

eferiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:49

Weet iemand misschien hoe het zit met het zicht per rang? Ik vind de 1e rang en premium plaatsen wel erg prijzig, maar zie je bij 2e of 3e rang wel wat? Vooral voor de kinderen....

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:54

Cavalluna niet geweest, maar gehoord van een vriendin dat het echt de moeite waar is om eens te kijken :j

Zeg, had je vroeger niet Cavalia? Of is dat nu Cavalluna?

Even offtopic maar wat scheelt er met de spaanse rijschool? Nooit gezien, denk ik. Tenzij jullie de rijschool uit wenen bedoelen? Of is dat dezelfde?