Ouders letten niet op bij paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koosnaamloos

Ouders letten niet op bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 20:47

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik denk van wel.

Hoi!
Ik heb sinds kort een 4 Jarige ruin(feel good x elite valdez). Hij is over het algemeen heel braaf, maar het is en blijft een jong paard. Mijn ouders zijn er vaak bij en willen graag veel helpen. Alleen het probleem is dat zij (met name mijn vader) de 'gevaren' niet zien. Achter paard staan of lopen, mij een soort 'opsluiten tussen muur en paard' niet opletten op wat het paard doet en dus niet snel reageren als er iets gebeurt. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn vader neemt slecht dingen aan van anderen en denkt dat hij het zelf 't beste weet..

ppHalfweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:54

Ehm... gewoon zeggen en uitleggen waarom iets gevaarlijk (kan) zijn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:57

Vertel ze maar:
Net als mensen kunnen paarden geen 2 dingen tegelijk, 2 of meer mensen in de gaten houden is dus lastig, verwarrend en mogelijk gevaarlijk als paard luisterd naar persoon 1 en daardoor persoon 2 plet of van de floss gaat en opzij springt.

En wiens paard is het + waar staat hij? Wie heeft dus de eind verantwoordelijkheid en hoeveel inbreng/hulp wil je eventueel wel van je ouders hebben?
Ga eens rustig om de tafel zitten en maak afspraken over wie wat beslist en wie dus de authoriteit is als het om dit paard gaat. Vragen over waarom anderen het anders doen mag zeker, maar als je aandacht daar bij kan zijn en niet tijdens de omgang met paard.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:00

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.