In Februari kreeg ik de vraag of ik interesse had om mijn andere verzorgpaard Amalia ook over te nemen. Zij was sinds het weggaan van Ashlinn erg down. Ze is in die tijd nog een keer bevangen geraakt van de stress en ook haar gebit liet te wensen over. Inmiddels heeft ze nergens meer last van.
Amalia op de oude plek:

Amalia op haar nieuwe plek:

Ashlinn stond toen nog op een stal 200m bij Amalia vandaan. In Februari zagen ze elkaar weer voor het eerst.

Doordat ze zo blij waren elkaar weer terug te zien, besloot ik Ashlinn te verhuizen naar de stal waar Amalia gestald was. Daar was nog ruimte voor een paard. Zo kwamen Ashlinn en Amalia in Maart weer definitief samen.

Amalia en Ashlinn konden lekker samen de weide op
In Mei verhuisten de Shetlanders waar Amalia en Ashlinn altijd mee hebben gestaan bij de vorige eigenaar naar een andere stal.

Ze stonden daar samen met nog 3 andere Shetlanders. Helaas was de weide daar zo vol met gras en raakte Ellert (de vos) hoefbevangen en moest hij van het gras af. Dat was niet mogelijk op die stal, waardoor de oude eigenaar vroeg, of ik iets kon betekenen voor de pony's.

Olijfje en Ellert verhuisten toen naar de stal waar Amalia en Ashlinn ook stonden. We kregen de bevangenheid onder controle. Daarnaast zijn ook de Shetten helemaal nagekeken door de dierenarts en tandarts. Ook dit was geen overbodige luxe, Olijfje haar gebit was ook slecht en die van Ellert had een paar vervelende haken.

Ze mochten samen het land op met Amalia, Ashlinn en de Shetlanders van de staleigenaar. Dit ging goed door de strookbegrazing en een masker.
Met Ellert ging het sindsdien een stuk beter

Olijfje is weer haar lieve, grappige zelf

Ashlinn is tussendoor lekker losgemaakt en heeft een nieuw op maat gemaakt zadel

Amalia is ook weer helemaal haarzelf en geniet van de ritjes die we samen maken en de trainingen in het grondwerk

Ik hoop dat jullie dit een leuk topic vinden

Tot volgend jaar

http://boktimg.nl/img/m/VsvJIi.jpg