Eind september dit jaar hebben wij onze nieuwe aanwinst gekocht. Ons oog viel hierbij op een haflinger. Toch een beetje een 'oude' liefde. Dit is het ras waarop ik heb leren rijden en ik de mooiste kindertijd mee beleefd heb.
Kort na de komst van Noukie heb ik mijn andere kwpn'er Worette moeten afgeven. Ook zij is bijna 13 jaar een belangrijk deel van mijn leven geweest. Ze heeft haar goedkeuring gegeven over Noukie en is terug bij haar maatje Zita. Wat mis ik ze

Noukie is een 9-jarige haflingermerrie van Liz Nordtirol. Ze is enkel beleerd voor de koets. Ik ga haar ook stilletjes aan opleren onder het zadel. Ze laat het in ieder geval goed toe.

Verkoopsfoto waar ik helemaal verliefd op werd. Ik zag het eerst niet zitten omdat ze niet onder het zadel was gereden en het was 2u rijden enkele rit. Ik probeerde het los te laten tot...ik een bericht kreeg van de eigenaar of we toch niet eens wilden gaan kijken. Ze waren eens op haar gaan zitten en dat liet ze heel flink toe. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Proefritje helemaal geslaagd!

Pas aangekomen.

Stal en vriendjes goedgekeurd!

Inspannen

In de koets, heerlijk ontspannen.

Dubbelspan met onze andere haflinger Ibbe.

Tot slot onze lieve Ibbe nog in het zonnetje zetten. We hebben haar zelf gefokt in 2002 uit de haflinger waar ik mee heb leren rijden. Wat was die pony goud waard! Ze is verkocht als 4-jarige omdat ik toen mijn handen vol had met Zita en Wo. 8 jaar later hebben we haar teruggekocht. We zijn al die tijd contact blijven houden met haar nieuwe, super lieve, eigenaars. Zij hebben ons dan op de hoogte gebracht van hun beslissing om ze na 8 jaar te verkopen. En zo geschiedde.