Na een aantal jaren lijkt het mij toch wel heel leuk om een volgtopic te maken over Wilano zijn vorderingen. Daarnaast ook als motivatie

Even voorstellen:
Naam: Wilano IV
Geboortedatum: 06-05-2011
Ras: Welsh
Vader: Woldhoeve's Bart
Vader moeders kant: Everglade
Ruiters: mijn zusje en ik
Via Marktplaats(?) kwam ik op een berichtje waarin iemand een verzorgster zocht voor haar pony. Volgens mij was dit de foto;

Dus ik was verkocht. Hij was toen 4 jaar en had eigenlijk nog niets gezien.
Ergens moet ik nog een documentje hebben waar we toen mee bezig zijn geweest, maar het kwam echt neer op de basis. Voetjes tillen, netjes stilstaan, ook los blijven staan, 'hooo' en 'stap' aan de hand en dat soort dingen.
In juni 2016 is hij zadelmak gemaakt, waar ik nog steeds blij mee ben. Heerlijk als de basis gewoon goed is. Helaas (of gelukkig voor mij) had de eigenaresse weinig tijd voor hem en heb ik hem van haar gekocht

Blij in de wei:

In november 2016 is hij verhuisd naar een plekje dichterbij mij. Een vriendin stond daar ook op stal, dus dat was ook direct een stuk gezelliger. En haar pony is nu al een paar jaar zijn beste vriend.
Eerste buitenrit in 2017 (en überhaupt ooit):

Was het leven echt ontzettend zwaar en ging hij met een kort kapsel door het leven:

En moest je leren dat wassen echt wel kan zonder op en neer te springen of te blijven lopen:

Halverwege 2017 moest hij ook nog eens hard aan het werk (grapje, ik denk dat hij nog nooit echt hard heeft gewerkt):

En maakte hij zijn eerste sprongetjes (met mijn zusje):

En kreeg hij een mensenbroertje, die hij al eerder zag dan een deel van de familie, want ik kon natuurlijk niet zo lang weg blijven (lees; 6 hele dagen)

Een baby is natuurlijk hartstikke leuk, maar helaas vond ik het wel spannend om weer te gaan rijden. Met een beetje hulp is dat toch weer goedgekomen! Daarnaast zijn we nog een keer verhuisd en daar staan we nog steeds met veel plezier.
2018 stond in het teken van de basis en de eerste onderlinge wedstrijd.

Na de onderlinge wedstrijd besloten we het dat het echt tijd werd om de trailer te oefenen, wat inmiddels best goed gaat. Alleen lukt nog niet, maar met z'n tweeën loopt hij de trailer op. Nu moet ik zeggen dat we, gok ik, zo'n tien keer hebben geoefend door de jaren heen dus dat is ook wel weinig

Al met al heeft hij een heleboel geleerd! Het was wel een dramaqueen.. Maar nu; hoefjes optillen, braaf bij de hoefsmid, zonder verdoving naar de tandarts, de trailer op, wassen, derde oor knippen etc. Alles kan, soms wel met een beetje geduld.
En natuurlijk een fijne basis. Daarnaast vind ik het super leuk dat je echt iedereen erop kan zetten. Hij wordt zo voorzichtig als er iemand op zit als diegene nog nooit heeft gereden. Heel voorzichtig gaan lopen, snel terug in tempo

Nu klinkt het allemaal heel positief, wat natuurlijk niet altijd zo is. Het is een echt spiegeltje, dus als ik spanning heb, krijgt hij het ook. Dat is nogal lastig. Eerder vloeide spanning ook pas na een poosje weer af, gelukkig is dat nu niet meer zo. Hij wil buiten nog wel eens opzij springen, maar daarna is het ook gewoon weer goed en kunnen we verder. De andere kant; hoe fanatieker ik word, hoe fanatieker hij ook wordt. Het is een pony die altijd wel wil werken.
2019 volgt later!

Een jaar vol zadel problemen, zijn B-debuut tussen de zadelmakers door maar ook een hoop leuke, nieuwe dingen.