na 4 jaar inactief te zijn geweest ben ik eindelijk weer eens terug op bokt.
Over 2 dagen (vrijdag) wordt mijn pony ingeslapen vanwege haar artrose die te snel te erg wordt. Omdat ik absoluut niet wil stoppen met rijden en graag toch wel weer verder wil met een eigen paardje, wil ik een paard gaan kopen.
Ik zit heel erg te denken aan een wat jonger dressuurpaardje (daarmee bedoel ik 4/5 jaar). Dit omdat ik graag nog wel een aantal jaren vooruit wil met het paard en omdat ik dan mijn eigen knopjes er een beetje op kan zetten. Waar ik wel mee zit is of het allemaal wel zo slim is voor mij om een 4/5jarige te nemen. Dus wil ik aan jullie graag advies en ervaringen vragen hierover.
Ik zal eventjes wat vertellen over mijn rijervaring:
Ik begon op mijn 5e met paardrijden op de manege en kreeg op mijn 8e een 8-jarige D-pony (die nu dus wordt ingeslapen). Met deze pony heb ik in het begin veel problemen mee gehad door haar felle gedrag, maar uiteindelijk toch fijn kunnen rijden tot het M1 dressuur. Ik ben nu 15 jaar en sinds dat mijn pony niet meer goed liep (nu 9 maanden geleden) heb ik een bijrijdpaardje gehad. Daar ben ik een maandje geleden mee gestopt en nu rijd ik nog 1x per week op de manege.
Alvast bedankt voor de reacties