3 Jaar lang Elano

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

3 Jaar lang Elano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 16:47

Vandaag is het alweer 3 jaar terug dat Elano van mij werd. Wat een kleine guppie was het toen! Wat hebben wij veel gedaan in deze 3 jaar tijd. Heel veel kilometers gemaakt met wandelen, fietstochtjes gemaakt, erachter lopen met de dubbele longe, grondwerk en dit jaar ook begonnen met rijden. Mijn eerste eigen paard, eerste paard die ik van alles en nog wat leer en dus ook het rijden. Stap voor stap zodat hij goed kan nadenken en het snapt. Want hij wilt alles zo graag goed doen! (Oke, op zijn puber dagen na.. :+ ) Met vallen en opstaan, om dan een heel lief koppie te zien omdat hij het helemaal niet zo bedoeld had. Er zit totaal geen kwaad in, hooguit wat lompigheid en vooral speels. En ja, dan vergeet je wel eens dat er nog iemand op je rug zit die niet vast gelijmd is. Maar ondanks dat, nog dit jaar het rijden goed kunnen afsluiten. Want mijn heupen begeven het een beetje met de kou en nattigheid. Maar ook kan zijn koppie het verwerken.

Afbeelding

Januari was er sneeuw. Dus heel voorzichtig met mijn fiets en camera naar stal gefietst. Zowel in de bak als in het park heb ik een aantal foto's gemaakt.
Afbeelding

Februari. Elano werd behandeld door een osteopaat. Geen idee wat ze gedaan heeft, maar de galop en bok knop zitten er sindsdien op. Jieehaaa! Hij heeft er duidelijk wat aan gehad! :):)
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf maart rustig aan begonnen met het oppakken van het rijden. Elano had er deze dag erg veel zin in. Ik zei draf en kreeg galop. Alleen zonder zadel met een gladde broek en gladde.. Was niet zo'n goede combinatie met de rem willen gebruiken precies op het moment dat hij zijn hoofd naar beneden doet. Hij stopte wel keurig. :D
Afbeelding

Met je paard meeliften op de track moet ook gewoon kunnen. En meneer die trots met mij op zijn rug loopt. Hij vond het helemaal prachtig! De andere paarden stonden wel wat gek te kijken.
Afbeelding

Maar in zijn vrije tijd kan hij ook genieten hoor. Lekker spelen met zijn vriendjes tot heerlijk liggen genieten van het lente zonnetje. :z
Afbeelding

Rond juli gingen Elano en ik steeds verder van onze vriend af rijden. En wat een lol hebben we elke keer weer!
Afbeelding

Maar al gauw gingen we helemaal alleen op pad. Zelfs paarden die voor ons neus stapten en weg galopperen, maakt hem niks uit! Spelende honden tussen zijn benen door om de bal te pakken? Kan ook gewoon. :D
Afbeelding

In augustus een fotoshoot op het strand gedaan bij PW photographs. 1 Van de foto's samen met mijn twee geweldige mannen. Elano was echt piepbraaf, en dat terwijl het heel hard stormde op het strand. Wantja, er was kans op zon dus ik vond dat het wel kon. Een geslaagde shoot in elk geval! Ondanks dat we gezandstraald werden, zoute lippen kregen en op het eind koud kregen.
Afbeelding

Na de fotoshoot al gauw de manen eraf gehaald. Het bleef maar in de klit raken tot de manenkam, Elano werd er boos van.. Vlechten, los, wassen, antiklit en weet ik het allemaal.. Het werkte niet. En ik was al een hele poos benieuwd hoe een boog zou staan. Nou, makkelijke oplossing dus!
Afbeelding

Ritje van een behoorlijke val, gelukkig dat ik mijn cap op had! Mijn cap was duidelijk kapot. Elano en ik gingen heerlijk in volle galop over het strand. Maar meneer werd wat speels en vond rechtdoor niet meer zo leuk. Dus we gingen van links naar rechts, op en neer.. Eenmaal eraf gevallen en ik rechtop zat, stond meneer nog vrolijk om mij heen te huppelen. Toen hij klaar was bij mij geroepen. En oh oh, ik zag aan zijn koppie dat hij het niet expres deed. :(:)
Terug naar stal gewandeld en op stal nog even erop gestapt om het goed af te sluiten.
Afbeelding

Toen twee weken rustig aan gedaan i.v.m een lichte hersenschudding. Nog enkele keren opgestapt om in elk geval dit jaar goed af te kunnen sluiten, zodat we volgend jaar weer verder kunnen met het rijden.
Afbeelding

En voorlopig weer heerlijk vanaf de grond bezig zijn.
Afbeelding

En nog een video met een paar foto's en filmpjes van afgelopen 3 jaar.

Op naar nog meer mooie jaren met deze topper van een paard! *\o/*

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:10

Jullie hebben elkaar echt gevonden zo te zien. Het plezier straalt er vanaf en daar word ik dan plaatsvervangend blij van. En wat een heerlijk dier is het om te zien. Dat er nog maar heel wat fijne en prettige jaren mogen volgen, geniet ervan! *\o/*

Leo

Re: 3 Jaar lang Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:45

Jullie hebben echt veel lol en zijn een leuk koppel :j
Enne, die boog staat top :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 16:52

Serenity350 schreef:
Jullie hebben elkaar echt gevonden zo te zien. Het plezier straalt er vanaf en daar word ik dan plaatsvervangend blij van. En wat een heerlijk dier is het om te zien. Dat er nog maar heel wat fijne en prettige jaren mogen volgen, geniet ervan! *\o/*

Genieten doen we zeker! :):)

Leo schreef:
Jullie hebben echt veel lol en zijn een leuk koppel :j
Enne, die boog staat top :D

Bij die van jou anders ook hoor, net als je tuig. <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:58

Weet je wat ik zo mooi vind.

Je valt... En pony krijgt gewoon een eerlijke kans.
"Is niet jouw schuld, deed je niet expres"

Hulde!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:18

Wat zijn jullie leuk samen! De liefde tussen jullie spat van het scherm af. En inderdaad, wat maralyn al zegt, erg lief en knap van je dat je de pony een eerlijke kans geeft. Er zijn te veel ruiters tegenwoordig die meteen het paard de schuld geven. Ik wens jullie veel geluk samen. +:)+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 16:14

Bedankt allebei! Maar ik was allang blij dat Elano bij mij bleef. Hij had ook doodleuk naar huis kunnen rennen. Dusja, dan liever om mij heen blij huppelend en vragen naar je toe te komen als hij klaar is. Hij kreeg ook koekjes, want ja. Kwam braaf naar mij toe. :j
En je kan gewoon niet boos worden op zijn koppie, als hij ziet dat je op de grond zit en pijn hebt. Keurig wachten tot ik weer opstond, hoofdstel aan deed (was er namelijk afgevlogen tijdens de val) en zijn zadel even goed kon doen. Hij was op de terug weg en in de bak ook heel voorzichtig met mij. Er zit echt geen kwaad in hem! <3

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:29

Je staat in uitgelicht!! (Zo heet dat toch?) :D

detje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:32

Prachtig paard en het ziet er zo paardvriendelijk uit! Complimenten.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:02

Wat een leuke toverbal :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:08

Mooi paard zeg een die boog staat hem prachtig!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:29

Hij is zo knap <3 Ik bewonder de weg die jullie hebben afgelegd.