[volg] Mijn beste vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:11

Marije_1997 schreef:
Kinke schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom de TS het aanbod van Knert niet aanneemt


Omdat me dat nooit is aangeboden, zie screenshot. En nee het kan me niets schelen dat knert dit misschien niet gedeelt wil hebben. Maar mevrouw heeft nergens aangeboden om m'n paard over te nemen. Direct prijs vragen, en of die al op de foto is geweest, wat ie allang is geweest.



Daarbij ga ik niet meer reageren, ik ga genieten van m'n paard zolang hij er nog is en ik er nog ben.




Pardon??

Nu verstik je je wel in je eigen leugens. Ik heb je wel degelijk gevraagd. Maar jij wees me af.
En verder had het me niet geboeid dat je een screenshot had gedeeld. Aangezien ik in een van de berichten toch echt Interesse had getoond. Alleen niet voor jouw vraagprijs.

Doe verder aub geen domme dingen. Je moet nog langer mee. Ook voor jou komen er betere tijden... geloof mij maar.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:33

Earth schreef:
Marije, ik snap dat dit hee zuur is. Dat je het anders voor ogen had met Corazon. En misschien ook wel een beetje dat de bokkers hier gelijk hadden.
Denk er rustig over na, laat het allemaal even bezinken. Een reactie van 'het doet me niks meer ik verkoop hem gewoon' getuigd meer van verdriet een gevoel van balen dan dat je dat serieus meent, misschien. Het is ook heel verdrietig, dus geef het even de tijd.


Ja ik denk dat je een goed punt hebt.
Marije is denk ik helemaal geen gemeen mens.
Ze heeft gewoon last van haar emoties.
En gek is dat niet. Baan kwijt, paard slecht.

Dus toch een dikke knuffel! Hopelijk komt er snel beterschap.

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:36

bigone schreef:
Ts, zoek hulp. Voor jezelf !!!


Helemaal mee eens. Zo zonde hoe je jezelf en anderen behandelt... Je verdient beter Marije.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:47

Ook een knuffel namens mij, volgens mij kun je die wel gebruiken momenteel :(:) . Laten we lief zijn voor elkaar, fijn dat een aantal bokkers hier het voortouw in nemen!

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:14

TS, het is begrijpelijk dat dingen lastig zijn, ook om te accepteren dat iets anders verloopt dan je verwacht. Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat je dat uitwerkt op anderen die goede intenties hebben. Dat is onacceptabel.

Ik zou het aanbod aannemen, je persoonlijke zaken op orde brengen (werk etc) en pas als alles weer in z'n plooi valt kijken wat je op paardvlak doet. Een bijrijdpaard lijkt me misschien een optie, dan heb je de lusten zonder de lasten.

marleen_88

Berichten: 14098
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:40

Wat vervelend zeg dat je de goede bedoelingen van Knert niet vertrouwt.
Ik snap ook heel goed dat je baalt en verdrietig bent door het verloop met je eerste paard. Ik denk dat deze houding daar ook vandaan komt.
Zoek hulp voor het verwerken hiervan.

Anoniem

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:59

Jammer dat er zoveel vooroordelen zijn.

Ik heb een baan, kans op een beter betaalde baan. Paard heeft een prima plek en hoeft zeker niet weg, liefst niet. Maar wees eerlijk als je een paard koopt om mee te rijden ga je er niet jaren naar staren tot ze dood neervallen toch? En ondanks een verzekering voor de dood, gun ik hem een gelukkig leven. Financieel kan ik geen 2 paarden hebben momenteel en naar een paard staren word ik ook niet gelukkig van. Denk ik aan mezelf? Misschien, maar het zijn en blijven dieren en geen mensen. Zelfde met katten honden wat dan ook.

Van 1400 euro in de maand kun je zelfs als thuis wonende geen auto paard en je rekeningen betalen. En zo duur heb ik alles niet.

Dus graag geen vooroordelen. Mocht je alleen kunnen afzeiken verzoek ik je gwn een ander slachtoffer te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:00

Tieneke schreef:
TS, het is begrijpelijk dat dingen lastig zijn, ook om te accepteren dat iets anders verloopt dan je verwacht. Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat je dat uitwerkt op anderen die goede intenties hebben. Dat is onacceptabel.

Ik zou het aanbod aannemen, je persoonlijke zaken op orde brengen (werk etc) en pas als alles weer in z'n plooi valt kijken wat je op paardvlak doet. Een bijrijdpaard lijkt me misschien een optie, dan heb je de lusten zonder de lasten.


Pardon persoonlijke zaken op orde brengen? Wie ben jij om dat mij te vertellen? Juist niemand.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:06

Marije_1997 schreef:
Tieneke schreef:
TS, het is begrijpelijk dat dingen lastig zijn, ook om te accepteren dat iets anders verloopt dan je verwacht. Dat snap ik.

Wat ik niet snap is dat je dat uitwerkt op anderen die goede intenties hebben. Dat is onacceptabel.

Ik zou het aanbod aannemen, je persoonlijke zaken op orde brengen (werk etc) en pas als alles weer in z'n plooi valt kijken wat je op paardvlak doet. Een bijrijdpaard lijkt me misschien een optie, dan heb je de lusten zonder de lasten.


Pardon persoonlijke zaken op orde brengen? Wie ben jij om dat mij te vertellen? Juist niemand.


Je vertelt het ons zelf. Door de manier van reageren. Je lijkt echt niet lekker in je vel te zitten. Iets wat iedereen kan overkomen.

Maar als je vijandig blijft doen dan kom je bedrogen uit in het leven. Ook met je nieuwe baan!

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:10

Sorry TS, maar ik heb heel vriendelijk gereageerd, geen reden om me zo af te katten. Jammer, maar tekenend.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:27

Prima, allemaal ontstippen, ts heeft geen problemen , blijkbaar haar manier van reageren. Beste ermee.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:34

Ik heb nog steeds vertrouwen in Marije. Vorige keer heeft ze uiteindelijk ook haar best gedaan en is ze met hem naar de kliniek gegaan.

Iemand zonder hart doet dat niet.

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:34

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is duidelijk dat je niet lekker in je vel zit. En dat is niet erg. Dat zit ik ook totaal niet en dat uit zich ook weleens op Bokt of waar dan ook. Laat het bezinken allemaal. Mocht het nodig zijn, je weet me te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:50

Knert schreef:
Ik heb nog steeds vertrouwen in [***]. Vorige keer heeft ze uiteindelijk ook haar best gedaan en is ze met hem naar de kliniek gegaan.

Iemand zonder hart doet dat niet.


Kliniek komt bij mij overigens. Heb ook weer een behandelplan opgesteld met de da mocht hij over een week nog niet goed zijn. Maar ik moet ook realistisch blijven. En tot nu toe doet hij het prima de hele dag op de paddock. De stal eigenaresse merkt niets aan em.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:52

Zertab schreef:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is duidelijk dat je niet lekker in je vel zit. En dat is niet erg. Dat zit ik ook totaal niet en dat uit zich ook weleens op Bokt of waar dan ook. Laat het bezinken allemaal. Mocht het nodig zijn, je weet me te vinden.


Gelukkig heb ik voor mezelf de juiste mensen om me heen :) en daar kom ik niet meer uit :) dat is me verzekerd.

Maar anyway, dit topic draait om m'n paard niet om mij.

Anoniem

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:52

Dit zegt wel genoeg over hoe hij zich voelt.

Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:58

Staleigenaresse merkt niets? Hij liep toch mega kreupel (jouw woorden)? Kreupel = pijn = zich niet goed voelen. Die foto zegt daar helemaal niets over.

Hoe graag iedereen ook zou willen dat hij zich goed voelt, hij voelt zich niet goed. Anders zou hij niet manken en zou jij er nu meer mee kunnen dan enkel naar staren. En dat is geen verwijt of zo, het is gewoon de realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:00

Tieneke schreef:
Staleigenaresse merkt niets? Hij liep toch mega kreupel (jouw woorden)? Kreupel = pijn = zich niet goed voelen. Die foto zegt daar helemaal niets over.

Hoe graag iedereen ook zou willen dat hij zich goed voelt, hij voelt zich niet goed. Anders zou hij niet manken en zou jij er nu meer mee kunnen dan enkel naar staren. En dat is geen verwijt of zo, het is gewoon de realiteit.


Alleen stokkreupel in draf ja. Hij voelt zich wel goed. Ik zie hem dagelijks. Ik weet wat ik zie.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:04

Marije_1997 schreef:
Tieneke schreef:
Staleigenaresse merkt niets? Hij liep toch mega kreupel (jouw woorden)? Kreupel = pijn = zich niet goed voelen. Die foto zegt daar helemaal niets over.

Hoe graag iedereen ook zou willen dat hij zich goed voelt, hij voelt zich niet goed. Anders zou hij niet manken en zou jij er nu meer mee kunnen dan enkel naar staren. En dat is geen verwijt of zo, het is gewoon de realiteit.


Alleen stokkreupel in draf ja. Hij voelt zich wel goed. Ik zie hem dagelijks. Ik weet wat ik zie.


Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar je zegt dit al van het begin van het topic. Je was 100% zeker dat het geen pijn was en hebt het onderzoeken erg lang uitgesteld. Veel bokkers hebben je gewaarschuwd voor blijvende schade als je door zou rijden zonder onderzoek, maar je wilde er niets van weten. Hij had waarschijnlijk al langer pijn, dat zag je ook aan het feit dat hij zo lang tegen het bit is gebleven, op iedere foto zie je de onderhals heel sterk en die is niet minder geworden met meer trainen. Pijn is niet altijd zichtbaar, het is aan ons om te onderzoeken of ons paard pijn heeft. En nu moet hij weg als hij niet snel beter is.

Ik zeg je dat niet om je onderuit te halen, het is rot genoeg. Maar je moet wel leren uit je fouten en niet de verantwoordelijkheid bij je paard leggen of bij de volgende eigenaar.

Avalanche

Berichten: 16179
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:04

Maar dan is ie toch niet goed? Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. En stokkreupel is veel pijn. Dus dan moet er meer aan de hand zijn.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:08

Marije_1997 schreef:
Tieneke schreef:
Staleigenaresse merkt niets? Hij liep toch mega kreupel (jouw woorden)? Kreupel = pijn = zich niet goed voelen. Die foto zegt daar helemaal niets over.

Hoe graag iedereen ook zou willen dat hij zich goed voelt, hij voelt zich niet goed. Anders zou hij niet manken en zou jij er nu meer mee kunnen dan enkel naar staren. En dat is geen verwijt of zo, het is gewoon de realiteit.


Alleen stokkreupel in draf ja. Hij voelt zich wel goed. Ik zie hem dagelijks. Ik weet wat ik zie.


Dus als jij zelf stokkreupel zou lopen is dat omdat je je zo goed voelt? Vreemd....

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:16

Marije_1997 schreef:
Zertab schreef:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is duidelijk dat je niet lekker in je vel zit. En dat is niet erg. Dat zit ik ook totaal niet en dat uit zich ook weleens op Bokt of waar dan ook. Laat het bezinken allemaal. Mocht het nodig zijn, je weet me te vinden.


Gelukkig heb ik voor mezelf de juiste mensen om me heen :) en daar kom ik niet meer uit :) dat is me verzekerd.

Maar anyway, dit topic draait om m'n paard niet om mij.


Prima, ik hoop dat je de professionele hulp gaat zoeken die je nodig hebt en verdient. Het is niet goed om te zeggen: ''als ik er dan nog ben...''

Sterkte, succes met de beslissing m.b.t. Corazon. Ik ga ontstippen. En bedankt nog voor de steun afgelopen periode.

annita686868
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:42

ik ben het met boven staande reacties eens, je gaat een paard die ziek is toch niet verkopen, laat hem of lekker in de weide staan of laat hem hemelen, ik heb hier geen goed woord voor over, hoe jij met je paard omgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:18

annita686868 schreef:
ik ben het met boven staande reacties eens, je gaat een paard die ziek is toch niet verkopen, laat hem of lekker in de weide staan of laat hem hemelen, ik heb hier geen goed woord voor over, hoe jij met je paard omgaat


Waarom denkt iedereen dat ik em per definitie ga verkopen? Het is een optie die ik in gedachten houd. Financieel moet het ook te doen zijn he.

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:51

Ik denk dat het komt hoe je zelf dingen opschrijft hier meis.

Marije_1997 schreef:
Wel ben ik al wat aan het kijken voor een plekje waar hij als weidemaatje kan staan. Moet nog even bedenken of ik em dan een jaar laat staan en dan weer kijk of dat ik em echt verkoop. Ook met oog op de nabije toekomst is verkopen in deze situatie wel het beste mocht hij niet beter worden, aangezien het me nu alleen maar kost.


Marije_1997 schreef:
Even voor de duidelijkheid. Als weidemaatje doet ie het prima. Hij heeft nergens last van of iets dergelijks. Hij is alleen niet geschikt voor het werk. Tsja en ik heb em niet gekocht om naar te kijken


Marije_1997 schreef:
Verkocht is verkocht, dat is dus dan niet mijn probleem meer. Hij kan nog prima op het land lopen en ja wie weet word ie ooit beter, maar mijn geldboom raakt ook leeg. En ik wil straks ook een huis kopen. Dus dan kies ik toch liever voor verkopen mocht ie van de winter nog niet goed zijn. Het is en blijft een dier, en ja ik hou onwijs veel van em. Maar als ik het niet meer kan betalen houd het gewoon op.


Marije_1997 schreef:
Maar wees eerlijk als je een paard koopt om mee te rijden ga je er niet jaren naar staren tot ze dood neervallen toch? En ondanks een verzekering voor de dood, gun ik hem een gelukkig leven. Financieel kan ik geen 2 paarden hebben momenteel en naar een paard staren word ik ook niet gelukkig van. Denk ik aan mezelf? Misschien, maar het zijn en blijven dieren en geen mensen. Zelfde met katten honden wat dan ook.