Maar wat is intrizen nou precies zou je denken ik leg het je even snel uit en daarna laat ik de foto's en video zien.
Het is een manier van werken met je paard vanuit de intrinsieke motivatie van het paard zelf.Het is een manier van werken waarbij het paard proprioceptie ontwikkelt, zichzelf toont en showt als een paard en zichzelf hierbij helpt sterker en zelfverzekerder te worden. Er wordt dus alleen uitgegaan van positieve versterking.
Een van de oefeningen word "crunch" genoemd, dan gaar het paard bekken kantelen, rug liften, buikspieren aanspannen, schoft liften en meer gewicht naar de achterhand brengen. Waardoor hij zichzelf verbeterd. Jorien deed dat op een matje zodat het een andere ondergrond is en vinur zichzelf in balans moet houden.
Je leert hem geen 'kunstjes' aan, maar de natuurlijke bewegingen die het paard kan. Dan ga je steeds spectaculairdere bewegingen belonen waardoor je paard leert zijn lijf beter te gebruiken.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.kriebels vond vinur wel heel erg lekker

voor de video kan je op deze link klikken
https://youtu.be/Xq9c7gtQAlY
bedankt voor het lezen/kijken

voor meer video neem dan een kijkje op mijn youtube kanaal daar kom je om op de link hierboven te klikken