Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
de eerste keer was op buitenrit toen ik er op moest, ik had al een ander meisje zien vallen en vond het wel een beetje spannend. Ik ben er toch op gegaan en daar heb ik echt geen spijt van!! Hij was zon lieverd de 2e keer dat ik op hem reed had hij me er 3 keer afgebokt. Gellukig was het niet hard en stapte ik zo weer op en lag vaak gierend van het lachen op de grond. Ook in die lessen daarna, ik ging zelfs zonder zadel rijden
de eerste keer ging goed hij had een keer laag gesteigerd. De 2e keer had hij me er 6 keer afgegooit want telkens als ik uit balans raakte gaf hij een bok of deed hij zijn hoofd heel erg snel omlaag
De 3e keer zonder zadel ging heel goed alleen hij wou niet aan galoperen en toen ging hij bokken en steigeren en de hele tijd zo door. Iedereen die keek was verrast dat ik bleef zitten
1 dag voordat ik op zomervakantie ging ging op buitenrit met een vriendin van mij en nog een jongen. ( die vriendin was toen 17 en ook mijn instructrice) Ze vroeg nog of ik echt wel mee wou zodat er niet iets zou gebeuren en ik zei dat het allemaal goed zou gaan. Toen we de eerste keer gingen aangalopperen bokte hij heel hoog en smakte ik eraf. Ik had niet echt ergens last van alleen mn rug deed een beetje zeer maar ik stapte meteen weer op en we gingen weer gewoon draven en dat ging goed! We gingen weer galopperen en hij gaf een hele hoge bok en ik smakte er weer af alleen die keer was anders want hij had zo veel vaart dat hij niet kon stoppen. Dus toen wou hij over mij heen springen want ik lag op de grond voor hem alleen hij is niet echt de handigste dus hij kwam met zijn ene hoef op mijn borstkas en met zijn andere hoef op mijn arm. Ik lag op de grond en ging op mijn knieen zitten maar ik kreeg geen adem en kon alleen maar HELP!!! roepen. Die twee die mee waren sprongen van hun paard af en zeiden wat ik moest doen, het werkte wel maar nog snakte ik naar adem. Dus toen moest ik met mijn armen omhoog tegen een boom aan zitten en het grappige was dat achter ons varkens stonden te knorren en kijken
Ik werdt opgehaalt met de auto en ging de volgende dag op vakantie met gekneusde ribben en een gekneusde arm. Ik was de hele vakantie bang dat ik er niet meer op durfde, toen de vakantie voorbij was ben ik er weer op gaan zitten en ik was zo blij dat ik niet bang was geworden
Alleen met buitenritten pas ik nog wel op en voel ik me toch iets minder veilig!