Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Ik zou haar pensionstalling aanbieden. Dus dat ze er wel voor moet betalen. AIs je een stukje goedkoper bent dan de manege dan vindt haar vader dat vast prima. En als je er een paar centen op verdiend vind je vriend het misschien ook niet zo erg.
kwita schreef:als het is voor de heb niet doen, ze is al stijf en stram dus mogelijk is er iets anders gaande.
Ga je haar gebruiken als schoolmeester, dan kun je er wat aan hebben maar je hebt er nog 2 en dadelijk is het een verzameling paarden rust huis met hoge kosten heb je al bedacht wat je dan gaat doen?
Elisa2 schreef:Je vriend heeft natuurlijk wel gelijk, wellicht kun je afspreken dat hij naar jou verhuisd maar dat zij de maandelijkse kosten blijft betalen?
Ik vind het erg nobel wat je hem wilt aanbieden en als je enigszins de gelegenheid hebt qua ruimte en financieel dan zou ik vooral voor het paard zeggen. Doen! maar realistisch gezien komt de eigenaresse dan inderdaad erg makkelijk van haar "probleem" af dus vandaar dat ik iets zou proberen te regelen qua financieen.
kwita schreef:als het is voor de heb niet doen, ze is al stijf en stram dus mogelijk is er iets anders gaande.
Ga je haar gebruiken als schoolmeester, dan kun je er wat aan hebben maar je hebt er nog 2 en dadelijk is het een verzameling paarden rust huis met hoge kosten heb je al bedacht wat je dan gaat doen?
martine0503 schreef:Niet zo gek dat ie stijf en stram is als ie maar zo weinig uit stal komt. Juist met artrose is meer bewegen beter. Ik zou kijken hoe jullie er samen goed uit kunnen komen als ie bij jou komt te staan.
Laura199525 schreef:We zijn in overleg over het stallingsgeld. Ze betaalt nu 340 euro per maand excl smid, enting, wormenkuur, stalling trailer en stapmolen (0,50 per dag).
Ik dacht zelf aan 150/200 euro per maand te vragen:
30,- brok
50,- hooi ( gemiddeld per maand, zomer minder, winter meer)
50,- stro
En dan incl wormenkuur, enting en smid (hier betaal ik eigenlijk niks voor, is een vriendendienst. Ik verzorg hun paarden elke zaterdagavond en zondagochtend ivm hun werk)
Overige kosten zoals weideonderhoud heb ik toch wel. Ze zet haar trailer dan hier neer en deze mag ik dan gebruiken voor mijn eigen paard. We hebben al wel afgesproken dat grote medische kosten voor haar zijn en haar keuze wat ze doet. Heeft hij koliek, hechtwondje kan ik gewoon de dierenarts laten komen, en rekening doorsturen.
Is dit eerlijk voor beide partijen?
bigone schreef:Wanneer het op deze basis kan dan doen maar dan is het dus niet zo dat zij elke week op de stoep staat om toch nog te rijden neem ik aan?
anjali schreef:bigone schreef:Wanneer het op deze basis kan dan doen maar dan is het dus niet zo dat zij elke week op de stoep staat om toch nog te rijden neem ik aan?
Nou,als ik mijn eigen paard ergens stal en daarvoor betaal,dan wil ik wel in de gelegenheid gesteld worden om (binnen normale openingstijden) hem te gaan bezoeken en ermee te rijden of iets anders te doen wanneer ik maar wil!