Ik zit met een kwestie in mijn hoofd waar ik maar aan blijf denken. Ik heb het er al met een aantal mensen over gehad maar vind het nog steeds moeilijk. Vandaar dat ik graag advies wil van mensen die ook héél gelukkig worden van hun paard

Ik heb een eigen paard samen met mijn moeder, al een aantal jaar. We brengen hem beide uit op wedstrijden en ik ben daarom ook best vaak met hem aan het trainen. Buiten dat ben ik ook gewoon heel graag bij ons paard en maken we ook samen weleens een leuk buitenritje. Hij maakt me gewoon heel gelukkig.
Nu heb ik een aantal jaar geleden een bachelordiploma behaald en na een paar tussenjaren ben ik in september begonnen aan een master. De opleiding zelf ligt me goed, en vind ik ook interessant. Het enige is dat het een fulltime-opleiding is waarbij ik straks ook een jaar stage zou moeten lopen (40 u per week). Dan staat mijn leven dus vooral in het teken van studeren/stage en zal ik veel minder tijd hebben voor mijn paard en de andere dingen die me blij maken. En ik ben dus in twijfel of ik het onderwerp van mijn studie/stage dermate leuk vind dat ik bereid ben om mijn paard en andere hobby’s voor aan de kant te zetten.
Ik heb een andere opleiding gevonden tot paraveterinair die me ook super lijkt. Dat zou ik ook veel makkelijker met mijn hobby’s kunnen combineren. Maar dan denk ik dus weer dat ik misschien spijt ga krijgen van dat ik dan met mijn master ben gestopt.
Iemand een soortgelijke ervaring gehad of misschien advies? Ik vind het erg lastig.
Groetjes,
Eva