paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:04

kimmie261 schreef:
Ik koop vooral wel 2de hands dekens,...ben nog op zoek naar 2 waterdichte 200/ 300 grams dekens maat 205 , dus mocht iemand deze hebben... O:)


Ik misschien wel, zal even kijken.
Heb sowieso een 400

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:08

Ja heb ik, ik stuur je een pb

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:11

+:)+ graag!

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:47

kimmie261 schreef:
Ik koop vooral wel 2de hands dekens,...ben nog op zoek naar 2 waterdichte 200/ 300 grams dekens maat 205 , dus mocht iemand deze hebben... O:)

ja die heb ik

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:01

Herkenbaar.. ik heb ook nog van alles liggen waar ik niet van af kom.
Zonet 2 eskadron setjes te koop gezet. 1 met dekje, beenbeschermers en springschoenen en 1 met beenbeschermers en springschoenen. Alleen 1e paar beenbeschermers 1 keer gebruikt, de rest nieuw. Dacht dat dat nog wel wat op zou brengen, maar die eskadron hype lijkt inderdaad wel wat voorbij. Het gaat niet weg voor weinig, dan ga ik het zelf wel alsnog gebruiken, waar het op uit zal draaien denk ik.

Dekjes loopt sowieso voor geen meter. Had 5 te koop voor €30. Leek me niet heel raar, maar kom er niet vanaf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:04

Volgens mij is vooral het blind neerleggen wat er gevraagd wordt voorbij :=.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:03

Tja ik zet ook serieus vraagprijs erbij maar wil niet zeggen dat we niet er over kunnen praten. Maar bieden naar onder de helft vind ik ook wat.

Vandaag komt er als het goed is iemand een klein ding ophalen. Hoop ik en die wilde nog iets anders zien. En een andere reactie gehad en gezegd hoe regelen. Nog geen antwoord.

Ook nog altijd bakken aan het uitzoeken om te koop te gaan zetten. Want dat vraagt ook ook best veel tijd. Foto's maken, tekst opmaken en plaatsen per product

En ook plan stalhouder vraagt veel tijd.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:15

Nou ik ben toch altijd wel opzoek naar leuke 2e hands Eskadron dekjes maar er wordt overal zulk achterlijk geld voor gevraagd...
Soms wel 90 euro voor alleen een dekje. En als ie dan nieuw was en niet meer te krijgen in de winkel nouja soit. Maar gewoon gebruikt incl vegen...

Wat is dat met eskadron dat dat zo duur moet zijn :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:40

cp112 schreef:
Nou ik ben toch altijd wel opzoek naar leuke 2e hands Eskadron dekjes maar er wordt overal zulk achterlijk geld voor gevraagd...
Soms wel 90 euro voor alleen een dekje. En als ie dan nieuw was en niet meer te krijgen in de winkel nouja soit. Maar gewoon gebruikt incl vegen...

Wat is dat met eskadron dat dat zo duur moet zijn :')

Ik snap t ook niet.

Nieuw kosten ze 75 euro. Waarom moet daar 2e hands dan in godsnaam meer voor betaald worden, ook al is de kleur niet meer te krijgen :=. Het slaat nergens op.

Ik vind gebruikte dekjes die nieuw 75 euro zijn en die voor 55 verkocht worden ook zot, eerlijk gezegd. De helft van de nieuwprijs klinkt al logischer. Helemaal bij dekjes die overduidelijk gebruikt zijn. Mensen maken er snel een collectors item van of zo. Net als met die dralons toentertijd.

En dan verbaasd zijn dat het spul niet verkocht wordt :+.

Anoniem

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:16

TS ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk maar ik koop voor mijn paard gewoon liever alles nieuw :o

Ik koop liever weinig en nieuw, dan veel en tweedehands. Ben dan ook enorm zuinig op mijn spullen en gebruik bv. nog sommige dekjes van 15 jaar geleden.

Een deken zou ik nooit vertrouwen, want hoeveel mensen nemen de moeite hun deken naar een professionele dekenwasser te brengen en waterdicht laten behandelen?

Zadeldekjes vol vlekken, slappe stof,...
Halsters met gebruikssporen, een hoofdstel dat niet goed onderhouden is,...

Een zadel zou ik al helemaal niet op internet kopen dat doe ik liefst via de zadelmaker.

Niet dat àlle paardenspullen op internet afgeleefd zijn, maar het zorgt er in mijn geval wel voor dat ik niet eens kijk naar tweedehands materiaal. Misschien zijn er nog mensen die zo denken en is er daarom meer aanbod dan vraag?

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:32

[
Citaat:
quote="Djali"]Een deken zou ik nooit vertrouwen, want hoeveel mensen nemen de moeite hun deken naar een professionele dekenwasser te brengen en waterdicht laten behandelen?
Als ik een deken eerst deze behandeling ga geven moet hij €30 meer opleveren. Dus dat doe ik niet, dat mag de koper zelf doen als hij dat nodig vind.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:13

pillow schreef:
Djali schreef:
Een deken zou ik nooit vertrouwen, want hoeveel mensen nemen de moeite hun deken naar een professionele dekenwasser te brengen en waterdicht laten behandelen?
Als ik een deken eerst deze behandeling ga geven moet hij €30 meer opleveren. Dus dat doe ik niet, dat mag de koper zelf doen als hij dat nodig vind.


En ik WIL niet eens een deken die gereinigd is door een professionele dekenwasserij. Te vaak dekens gezien die daarvan terug komen en niet meer waterdicht zijn. Veelal stoppen ze die dingen in een droger en daar zijn met name Rambo dekens echt niet van gediend. Dan laat het binnenste membraan los waardoor je idd die dekens elke keer weer waterdicht moet gaan maken. Cq dus eigenlijk die deken compleet naar de filistijnen is.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:19

_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.


Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gevraagd en gekregen? ik heb de smartex extra al enige tijd te koop staan voor 75 euro, maar alleen biedingen tot 50 euro, das me gewoon echt te weinig voor een deken die nieuw 255 kost.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:27

Tja, ik herken het ook wel. Ik heb twee rijbroeken liggen maatje 34. Zeker niet de gloednieuw, maar wel netjes. Vraag ik 5 euro voor. Maar niemand wil ze hebben. Weggooien vind ik zonde. Paardrijden is al duur zat.

Ik heb ze op facebook, bokt en marktplaats gezet. Het lijkt wel of er geen markt voor is. Ik heb er een vast bedrag bijstaan maar dat helpt bij mij niets. :\

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 01:11

Eens met Djali, ik ben ook zuinig op m'n spullen en ben qua dekjes, beenbeschermers enz. niet erg modebewust. Wat goed is gaat hier lang mee. En dus koop ik weinig 2e hands. Dus ik begrijp het ook nooit, dat iemand bv. 10 dekjes te koop heeft. Die zijn dan nog niet af, waarom verkoop je ze dan? En waarom zou iemand anders er dan wel belangstelling voor hebben?

Ik ga wel eens op zoek naar 2e hands dekens (vooral voor jonge ruinen :-)), maar vind dat toch lastig. Als je ze schoon koopt weet je niet zeker of ze nog waterdicht zijn. Maar smerig wil ik ze ook niet, stijf uit van de str*nt en daardoor ook lastig om in te schatten hoe goed ze zijn.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:31

Mijn tactiek is om alles jarenlang op zolder te bewaren en het dan zo beu te zijn dat het er ligt dat ik er snel vanaf wil. Ik had een paar weken geleden weer een grote zak op marktplaats gezet, met prijzen tussen de 2 en 5 euro. Super goedkoop natuurlijk, dus je verkoopt snel en mensen onderhandelen niet want dan wordt het zo ongeveer gratis. Werkt voor mij super fijn, want het ruimt snel op. En omdat het al zo lang op zolder ligt doet het geen pijn dat ik er zo weinig voor krijg, haha

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:08

Ik heb zelfs nieuwe oornetjes die normaal 25 euro zijn voor 2 euro 50 te koop en nog niet weg te krijgen...

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:13

uggy schreef:
Tja, ik herken het ook wel. Ik heb twee rijbroeken liggen maatje 34. Zeker niet de gloednieuw, maar wel netjes. Vraag ik 5 euro voor. Maar niemand wil ze hebben. Weggooien vind ik zonde. Paardrijden is al duur zat.

Ik heb ze op facebook, bokt en marktplaats gezet. Het lijkt wel of er geen markt voor is. Ik heb er een vast bedrag bijstaan maar dat helpt bij mij niets. :

Dan breng je ze toch naar de kringloop? Dan mogen zij hem verkopen en de opbrengst gaat dan vaak ook nog naar een goed doel.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:13

Als ik spullen verkoop hanteer ik eigenlijk aLtijd het volgende schema.
Nieuw? 50% van de nieuw waarde
Gebruikt maar goed en gewild product? 30% van de nieuw waarde
Prima maar niks bijzonders? 20% van de nieuw waarde.
En als ik iets koop dan is dat het ook wel voor mij. Nou wil ik wel eens iets afwijken maar nooit veel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:27

Gooiske schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.


Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gevraagd en gekregen? ik heb de smartex extra al enige tijd te koop staan voor 75 euro, maar alleen biedingen tot 50 euro, das me gewoon echt te weinig voor een deken die nieuw 255 kost.

Ik vroeg 70 euro excl verzenden. Voor 60 euro is ze m meteen op komen halen. Dus helemaal perfect.

Deken was niet gewassen of zo. Wel schoongeborsteld.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:06

Het loopt ook een stuk slechter. Denk omdat de economie beter is dat mensen liever nieuw willen en kunnen kopen.

Voorheen gingen 2ehands spullen als warme broodjes. Zeker de Eskadron.

Ikzelf koop wel graag 2e hands en gebruik het dan helemaal op.

Scheelt toch een hoop geld en vaak ziet het er na een paar keer gebruiken hetzelfde uit.

Ben er ook niet vies van om spullen voor mezelf 2ehands te kopen.

Zo heb ik 6 jaar geleden een paar zo goed als nieuwe nikes gekocht op mp voor een prikkie en draag ze nog steeds :D

Er zijn ook veel mensen die in een opwelling iets kopen het een paar keer gebruiken en er dan spijt van hebben.

Van die mensen koop ik het liefste.
Ik hou van marktplaats :D

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:10

Gooiske schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.


Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gevraagd en gekregen? ik heb de smartex extra al enige tijd te koop staan voor 75 euro, maar alleen biedingen tot 50 euro, das me gewoon echt te weinig voor een deken die nieuw 255 kost.

Heb je duidelijke foto's? Is de deken schoon? Een schone deken brengt makkelijk het dubbele op. Het is natuurlijk ook nog wat te warm voor de extra, misschien is er nu gewoon weinig vraag naar.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:08

Kendra schreef:
Eens met Djali, ik ben ook zuinig op m'n spullen en ben qua dekjes, beenbeschermers enz. niet erg modebewust. Wat goed is gaat hier lang mee. En dus koop ik weinig 2e hands. Dus ik begrijp het ook nooit, dat iemand bv. 10 dekjes te koop heeft. Die zijn dan nog niet af, waarom verkoop je ze dan? En waarom zou iemand anders er dan wel belangstelling voor hebben?

Ik ga wel eens op zoek naar 2e hands dekens (vooral voor jonge ruinen :-)), maar vind dat toch lastig. Als je ze schoon koopt weet je niet zeker of ze nog waterdicht zijn. Maar smerig wil ik ze ook niet, stijf uit van de str*nt en daardoor ook lastig om in te schatten hoe goed ze zijn.


Ik heb bijvoorbeeld wel een stapel dekjes te koop. Heb in mijn penny periode heel veel kleurtjes gekocht, die ik nu nooit meer gebruik. Rijd altijd met dezelfde, dus kan net zo goed proberen er nog iets voor te krijgen dan ze op zolder te laten liggen.

Tweedehands kopen vind ik ook geen probleem. Zou nu wel een lemieux dekje willen bijvoorbeeld. Daar vragen ze vaak 50 euro voor. Nu met 25% korting zijn ze €45 bij de epplejeck. Tja..

Wat zouden jullie dan een goede prijs vinden voor een eskadron dekje, beenbeschermers en springschoenen? Alleen beschermers 1 keer gebruikt, de rest nog nieuw in verpakking.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:52

Jennyj01 schreef:
Als ik spullen verkoop hanteer ik eigenlijk aLtijd het volgende schema.
Nieuw? 50% van de nieuw waarde
Gebruikt maar goed en gewild product? 30% van de nieuw waarde
Prima maar niks bijzonders? 20% van de nieuw waarde.
En als ik iets koop dan is dat het ook wel voor mij. Nou wil ik wel eens iets afwijken maar nooit veel.


Vind dit wel realistisch. Ik koop regelmatig op marktplaats ook kleding voor mezelf, ik ben meestal best specifiek op zoek naar iets en dan met een zoekopdracht heb ik het vaak wel na een paar maanden. Inderdaad vaak maar paar keer gedragen, soms nog met kaartjes eraan. Onze koffiemachine, onze eiken poorten, schapenhekwerk allemaal marktplaats. Soms snap ik ook echt niet dat een ander er niet voor komt.

Maar waterdichte dekens zou ik dan weer niet zo snel doen. Afrastering (lint, poortgrepen etc.) heb ik lang naar gezocht maar kon ik niet goed vinden. Fleecedekens, hoofdstel, singels dekjes etc. wel. Zadel heb ik weleens geprobeerd maar dat schoot niet op. Vond het ook vervelend voor mensen die dan voor niks langskwamen met hun zadel. Uiteindelijk had ik zelfs met nieuwe zadels maar keus uit 2 die goed paste. Het kan ook de periode zijn heb weleens een koelbox in het najaar proberen te verkopen, hij was echt als nieuw boekjes en alles erbij. Nieuwprijs 70 euro ook nog te koop. Kwam niet meer op dan 5-10 euro en in het voorjaar was ik hem zo kwijt voor helft van de nieuwprijs. Misschien rond december dat de dekjes en setjes weer harder gaan als kadotjes? Of als het gaat vriezen de dekens (of zo in januari/februari als mensen slopers niet weeeer een nieuwe deken willen geven).

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:32

@fleur. Afrastering zou ik niet 2e hands kopen. Dat heeft toch best wat te lijden. Zeker als mensen het een keer hebben opgespannen, niet goed aangesloten en doorgebrand.