Een situatieschets:
- 6 jarige dravermerrie
- Nederlandse origine, staat nu in België
- Gezond, gekeurd in 2016 en altijd op tijd beslagen (nu bekapt), ontwormd en geënt geweest
- Is beleerd voor de kar en onder het zadel
- Zou geschikt zijn voor bijvoorbeeld endurance, gewoon als recreatiepaard of van alles wat op basis niveau
- Galopperen gaat, maar er is wel nog werk aan de winkel
- Het paard is braaf (zowel in omgang als onder het zadel, kan ook alleen op buitenrit), heel mensgericht en ze staat redelijk hoog in rangorde in de kudde
- Ze is sinds juli/augustus niet meer gereden en op de plek waar zij nu staat is dit ook niet mogelijk. Ook verplaatsen naar een rijbak of iets dergelijks is niet mogelijk
Ik ken het paard sinds 2016 en ik weet wat ik/iemand anders aan haar heb. Het is niet mijn paard, degene van wie zij is heeft er geen klik mee. Een goed huis is 1000% belangrijker dan de prijs. Maar dan is weer de keerzijde, een paard weggeven of een klein bedrag voor vragen trekt vaak het verkeerde publiek. Toch?
Ik zou haar zelf het liefst op bruikleen / proefperiode weggeven, zodat mensen de tijd kunnen nemen om haar te leren kennen en met haar te werken, maar is dit verstandig? Doe ik daar goed aan? Wat voor soort document kan ik daarvoor opstellen? (Misschien heeft iemand zelfs een voorbeeld?)
Ze staat momenteel bij mij in de kudde, ze staat in principe niet in de weg en het heeft geen haast, maar ik zou haar toch al eens op het internet willen zetten om te kijken wat er op af komt. Ik heb vaker voor andere mensen paarden verkocht, dus ik weet wel wat ik moet doen, maar toch is het anders als je emotioneel verbonden bent.

Bedankt aan degene die alles heeft gelezen…… misschien weet iemand de gouden tip.