Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xSwanHeart schreef:Wat leuk dat je dochter het virus zo te pakken heeft!
Ik ben zelf begonnen met lessen op een manege en heb daarna een eigen pony gekregen. Hoewel de manege kwalitatief absoluut niet de beste lessen gaf, heb ik het er wel altijd naar mijn zin gehad (tot een akkefietje op het eind). Dat lag natuurlijk aan het paardrijden, maar ook aan het feit dat ik daar gezellig met vriendinnetjes was. Dat sociale aspect moet je niet vergeten, ik denk dat dat voor je dochter veel verschil maakt in het plezier dat ze aan de paarden beleeft. Ik ben gestart toen ik een jaar of 10 was, dus kon al wel meer verantwoordelijkheid aan, maar merkte toch dat ik het soms 'saai' vond om iedere dag in mijn eentje bij mijn pony te zijn. (Wanneer je je paarden niet aan huis kunt houden, heb je met een eigen paard natuurlijk wel meer contact met anderen, maar ik weet niet hoe jouw situatie is.)
Pippito schreef:Elnienjo ik sluit manegelessen niet uit maar ik ben er tot nu toe geen voorstander van, van hier in mijn buut zit. Als ze een beetje op mij lijkt wordt het een wandeltype en geen wedstrijdtype.
J_emma mocht je nog eens een extra iemand willen hoop ik dat je aan ons denkt.
Maya ik ga er even naar kijken, Gouda is wel te doen opzich. Wil er alleen niet met de auto heen, maar ov is een optie.