Janneke2 schreef:Persoonlijk vind ik het een raar standpunt van je ouders.
"Als je klaar bent met de middelbare school" - niet iedereen gaat dan meteen verdienen, maar je moet wel de volledige kosten dragen.
Dat klinkt mij in de oren als dat je ouders er van uitgaan dat je moet kiezen tussen een paard en een vervolgopleiding.
Dat vind ik nog al wat.
Dat je voor je baan meer geld krijgt omdat je ouder wordt en dus meer kan bijdragen vind ik een argument.
Maar een kersverse student voor 100% de kosten van een paard te laten dragen, 'nee'.
Dit... misschien dat ze in Nederland daar anders tegenaan kijken, maar een kind een paard geven en dan verwachten dat dat kind de volledige kosten van het paard moet dragen op het moment dat die gaat studeren en nog niets zal verdienen is toch gewoon grof? Bah...
TS: misschien kan je onderhandelen dat je ouders de basiskosten blijven betalen en jij zelf alles qua harnachement, smid/ijzers, dekens, ... op je neemt?
Probeer eerst zelf een uit te vinden wat je wil. Ga je reizen en dan studeren? Of studeren? Of werken?
Als je werkt, zou het financieel moeten uitkomen.
Als je gemakkelijke studies doet, dan ook met een bijbaantje.
Maar als je ingenieur of arts of zoiets zwaars gaat studeren, denk ik dat het moeilijk wordt.
Heb je nog veel plezier in je paardje?
Verkopen kan altijd, maar dan is het economisch gezien idd niet slim om nog jaren te wachten. Een paard verkoopt beter als het nog regelmatig gereden werd/wordt.
Verleasen kan ook, maar je weet nooit hoe verreden je je paard misschien terugkrijgt. En wat er gebeurt als de leaser wegvalt en je geen nieuwe vindt. Of bij een blessure. Dus dat raad ik je niet aan als je weining financiele middelen zal hebben.
2 eigenaars kan, dat is zo met mijn paard, maar dat moet je liggen. Zeker met een onbekende zal dat wel wrijving geven. Afspraken zijn nodig, maar zelfs met goede afspraken zijn er maar weinig mensen waarmee ik mijn paard zonder stress zou kunnen delen (in mijn geval gaat het gelukkig super).