Dressagepro inspiratieboek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:00

Kom ff binnenvallen: heeft dit trainingsboek ook zin voor mensen die de dressuur gebruiken om paard fijner te krijgen in parcours/voor het springen? :o?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:03

Adelaide71 schreef:
Kom ff binnenvallen: heeft dit trainingsboek ook zin voor mensen die de dressuur gebruiken om paard fijner te krijgen in parcours/voor het springen? :o?


Ik gebruik hem zelf voor een eventingpaard. Dus zowel spring/cross trainingen gaan erin en mijn wedstrijdverslagen worden ook iets anders :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:07

Maartje_M schreef:
Kan prima met een 12jarige, maar ik gok dat ik er niet aan toe kom voor mijn jongste zoon een jaar of 5 is, en dat is over 3 jaar. Zo ver durf ik gewoon niet vooruit te plannen :=

Aaah ja, dat snap ik.


Adelaide71 schreef:
Kom ff binnenvallen: heeft dit trainingsboek ook zin voor mensen die de dressuur gebruiken om paard fijner te krijgen in parcours/voor het springen? :o?

Ik denk het wel. Het is niet zo dat het echt specifiek voor dressuur opgezet is. De wedstrijdplanning wel, maar dat kun je imo prima ook voor springen of eventing invullen.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:08

Ik ga hem gebruiken voor een endurancepony waar ik ook de dressuur mee aan het oppakken ben.

Anoniem

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:09

Okay, dank jullie! Waar kan ik een voorbeeld vinden hoe het boek eruit ziet, hoe het werkt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:11

Geen flauw idee... Denk op de site van dressagepro ? Anders wil ik straks wel een foto maken van hoe een aantal onderdelen.

Ben tussen de middag thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:15

_San87_ schreef:
Geen flauw idee... Denk op de site van dressagepro ? Anders wil ik straks wel een foto maken van hoe een aantal onderdelen.

Ben tussen de middag thuis.


Super lief! Ik ga ondertussen even googlen of ik wat kan vinden. Houd nu zelf een trainingsboekje bij, maar vergeet toch regelmatig een aantal zaken die wel belangrijk zijn en zou het handig vinden om een soort van guideline te gebruiken. Wat betaal je voor dit boek als ik vragen mag?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:21

Ik heb geloof ik 20 euro betaald. Maar ik had m in april al. Je kon m toen bestellen bij de kaarten voor de masterclass.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:58

droversrun schreef:
Even een shout-out naar Conny; hier het boek ook besteld, na lang wachten kwam hij vorige week binnen. Helaas vond PostNL het nodig om hem door onze brievenbus te proppen... Nu stuurt Conny een nieuwe op omdat deze helemaal beschadigd is. Zo blij mee :D

Ik begin pas met invullen als mijn wedstrijdpaard terug is van training. Dat zal begin december zijn maar ik hoop in dit topic alvast wat invulinspiratie op te doen :+


Same here, beschadigd door de postnl. Ik heb alleen geen contact opgenomen met Conny. Dus werk met een beschadigde versie

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:01


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:01

Eleeke schreef:
droversrun schreef:
Even een shout-out naar Conny; hier het boek ook besteld, na lang wachten kwam hij vorige week binnen. Helaas vond PostNL het nodig om hem door onze brievenbus te proppen... Nu stuurt Conny een nieuwe op omdat deze helemaal beschadigd is. Zo blij mee :D

Ik begin pas met invullen als mijn wedstrijdpaard terug is van training. Dat zal begin december zijn maar ik hoop in dit topic alvast wat invulinspiratie op te doen :+


Same here, beschadigd door de postnl. Ik heb alleen geen contact opgenomen met Conny. Dus werk met een beschadigde versie


Ik heb ook een beschadigde versie.. Had kort contact met Conny, maar het was zo weinig beschadiging dat ik besloten heb het hierbij te laten. Denk als ik had gezegd dat ik het echt niet oke vond ik wel een nieuwe had gekregen, ze baalde er zelf ook van.

Vind het wel apart dat er zoveel boeken slecht aankomen... Volgende keer toch maar bubbeltjesplastic eromheen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:03

Denk dat het toch komt door PostNL het gewoon ziet als brievenbuspakket en dat interperteerd als moet en zal door de brievenbus passen... Dat gaat soms dus gewoon echt niet. -O-
Als je het wilt voorkomen zal je het denk ik al aanmoeten bieden als pakketpost ipv brievenbuspost.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:05

Buiten dat het boek dus 3 maanden na bestelling binnenkwam is de mijne ook beschadigt... Ik heb inmiddels zelf al wat ontwikkeld in excel en vind dat persoonlijk heel fijn werken. Staan wel wat leuke dingen in maar vind het verder niet echt meer een toevoeging op wat ik zelf heb ontwikkeld.
En als cadeau geven gaat ook niet echt meer gezien de super lange wachttijd.
Al met al, beetje jammer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:10

Ach wat zonde dat er zoveel beschadigd zijn...

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:23

Nou dat stemt niet vrolijk. Je betaalt best een bedragje en dan verwacht ik ook dat het zo verpakt is dat het onbeschadigd aankomt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:26

Lughnassadh schreef:
Nou dat stemt niet vrolijk. Je betaalt best een bedragje en dan verwacht ik ook dat het zo verpakt is dat het onbeschadigd aankomt.

Degene die het verstuurt heeft echter geen invloed op hoe PostNL met pakketten omgaat. En ik denk dat daar wel een stukje euvel zit in het beschadigd raken van het boek.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:32

Dat denk ik ook. PostNL staat inmiddels niet meer bekend om hele goede post- en pakketbezorging. Maar degene die het verstuurt heeft wel invloed op de manier van verpakken en die is niet altijd overal even degelijk.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:33

Degene die het verstuurt, kiest wel de verzendmethode.
Brievenbuspost gaat gewoon via een heel andere route en in de tassen mee met de postbezorgers, dan is het verzenden wel goedkoper, maar de kans op beschadigen dus ook.
Netjes in een doosje doen of bubbeltjes envelop ipv een voor het product niet voldoende stevige envelop is toch echt een keus van de verzender en niet van het postbedrijf.
Het boek is behoorlijk zwaar, daar moet een degelijke verpakking omheen, zeker als het in de fietstassen mee moet.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:52

Heb hem ook, fijn als soort boekwerk om alle info bij elkaar te hebben. Gisteren de zadelmaker ook geweest, fijn om wedstrijden in bij te houden, ga volgende les mn instructeur er naar laten kijken voor die lesverslagen. Heb alleen buitenrijbanen tot mn beschikking, een regenachtige week kan het nog wel eens onmogelijk maken iets te kunnen doen omdat alles verzopen is. En rijden doe ik in principe om de dag. Gebruik de agenda daarom niet dagelijks, maar alleen als ik een dag train. Zitten anders veelste veel lege plekken tussen.
Heb ook een abonnement op de online training genomen, tjonge wat ben ik daar blij mee! Heel leerzaam, uiteraard al bekende stof, maar vind het door Rien in een heel mooi compleet stappenplan samengevat, heel duidelijk zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:12

Marije_jiplover schreef:
Degene die het verstuurt, kiest wel de verzendmethode.
Brievenbuspost gaat gewoon via een heel andere route en in de tassen mee met de postbezorgers, dan is het verzenden wel goedkoper, maar de kans op beschadigen dus ook.
Netjes in een doosje doen of bubbeltjes envelop ipv een voor het product niet voldoende stevige envelop is toch echt een keus van de verzender en niet van het postbedrijf.
Het boek is behoorlijk zwaar, daar moet een degelijke verpakking omheen, zeker als het in de fietstassen mee moet.

Dat is absoluut waar. Geen idee hoe het boek verzonden wordt, ik heb 'm opgehaald op de masterclass.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:21

Alleen in een doosje, die precies past wel, maar verder geen bescherming tussen het doosje en het boek.. Dus als het doosje beschadigd, heeft dat ook impact op het boek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:25

Aah, ja dat is wellicht een beetje weinig. Misschien bij Conny aangeven? Die staat best open voor feedback.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 12:32

Wat spijtig dat jullie zo veel beschadigingen hebben.
Ik heb hem in een doosje gekregen, dus goede staat. Alleen de hoeken wat geplooid.
Mooie doelstellingen al!
Met een 12jarige kan je nog veel bereiken!! Maar kort termijn doelstellingen misschien beter!

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:33

Marije_jiplover schreef:
Nee, maar dat kwam door de drukker.
Inmiddels is het boek gedrukt en op voorraad, dus nu zal 't wel sneller gaan.



Ik kreeg te horen dat het bij de drukker ligt en het dus eind oktober binnen zou komen. Maar ik hoop dat het sneller is. Lijkt mij echt heel leuk om er mee bezig te gaan


En het verzenden, ik heb laatst ook een pakket van het stamboek ontvangen. Die was ook beschadigd. Meestal krijg je er dan een briefje bij met een excuses en eventuele oplossing van Post NL. Hoop dat mijn postbode zo lief is om even aan te bellen als het niet past. Dat deed ik vroegah wel toen ik nog post bezorgde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41654
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:37

Afbeelding
Adelaide71 schreef:
_San87_ schreef:
Geen flauw idee... Denk op de site van dressagepro ? Anders wil ik straks wel een foto maken van hoe een aantal onderdelen.

Ben tussen de middag thuis.


Super lief! Ik ga ondertussen even googlen of ik wat kan vinden. Houd nu zelf een trainingsboekje bij, maar vergeet toch regelmatig een aantal zaken die wel belangrijk zijn en zou het handig vinden om een soort van guideline te gebruiken. Wat betaal je voor dit boek als ik vragen mag?



Afbeelding
Zo kun je je weektraining bijhouden, zo kun je van iedere week teruglezen hoe het is gegaan. Kan ook makkelijk voor andere disciplines gebruikt worden.


Afbeelding
Onderdeel voor lessen/clinics (nog niet gebruikt).


Afbeelding
En een schema waarin je wedstrijdresultaten kunt bijhouden.

Ook is er een schema voor de hoefsmid, gezondheidscheck (bijvoorbeeld DA, osteo, tandarts e.d.), teugeldrukmetingtabel, hartslag e.d..

Ik vind t superhandig.