[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30245
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:29

Wat een portret ook :oo

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:29

Elk moment dat ze blijven zitten is winst.

Ik gok dat het geen twee weken gaat duren :+

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:31

Sintara, dat is ook onze insteek :j Elk uur dat die hechtingen er nog in zitten is in elk geval 1 uur erbij :')

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:39

ohhh dat verband slopen is zo herkenbaar.
Ik smeer altijd ruim antibite op het verband, de buitenkant bedoel ik dan.
Dat helpt hier goed.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:45

Dat Anti-Bijt had de dierenarts voor de zekerheid inderdaad al op het verband gespoten :))

En dan te bedenken dat De Dais zonder noemenswaardige problemen vorig jaar een paar weken met een dergelijke constructie om haar been heeft gelopen :')

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:56

Maar de Dais is dan ook geen jongetje :+

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:59

Tja mijn paard ging haar verband op een gegeven moment eraf beuken tegen de staldeur aan.
Dat hielp blijkbaar tegen de jeuk..

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:22

Braaf paard, helemaal niet aan de hechtingen gezeten :') |o .
Goed ingeschat van de dierenarts ;) .

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:51

Ach wat een dropje... hij heeft gewoon even laten zien dat hij echt wel een grote jongen is die niet aan de hechtingen loopt te plukken....

Is ook bekend dat het jongetje uitgespookt heeft dat hij weer terug in elkaar genaaid moest worden?

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:57

Saai, is hij echt niet maar verdikke zo'n eentje op je erf hebben kan je ook wel missen als kiespijn. Grappig als het bij een ander is maar niet bij jezelf. :+

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 13:05

@Neon: geen idee :)) Enige wat ik kan bedenken is dat De Dais (normaal altijd erg geduldig) op gegeven moment toch een achterbeentje omhoog heeft gedaan en dat hij niet op tijd weg was.

@petraaken: hij is verder ook erg lief (en hij kijkt er ook heel onschuldig bij :+ ) dus dat maakt veel goed :))

thequeensmum
Berichten: 3550
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:13

Wat een figuur!! Never a dull moment haha

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:27

_O- _O- _O-

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 11:48

Een lange update vandaag :-) Het was een spannend weekend voor het jongetje :D

Een week of zes geleden hadden we bedacht dat het tijd werd om het Jongetje maar eens mee te nemen naar een wedstrijdje op vreemd terrein. Niet zozeer voor de punten, maar meer om hem eens mee te hebben zodat hij zou leren hoe het werkt als je met de mensen mee op pad gaat. Stukje met de trailer, uitladen, beetje rijden, nog even chillen en wat wortels eten en daarna weer mee naar huis. Dat idee.

Wedstrijd uitgezocht op een mooie locatie waar het ruim parkeren is, waar het relatief rustig is en met mogelijkheid om van te voren nog even een rondje te longeren. Niet onbelangrijk voor de mensen: ook nog fatsoenlijke koffie :+

Maar goed, vervolgens stond het jongetje (alsof hij het plan al wist :+ ) met een gat en een hechting in zijn been :roll: . Wedstrijd maar weer afgezegd. Zo'n twee weken geleden weer eens begonnen met rijden. Wondje genas goed. De eerste week twee of drie keer gereden, stap/draf. De tweede week ook een klein buitenritje en wat galop gedaan. Proefje een paar keer geoefend en vooruit: weer aangemeld voor de wedstrijd en daar gingen we :D .

De wedstrijd zelf is in 1 zin samen te vatten: 'van wilde stier naar dooie koe in 15 minuten' :+ . Hij was heel braaf. Losrijden vond hij wat spannend, maar toen we het proefje in gingen voelde hij eigenlijk aan als thuis. Toen was hij moe en kwam het tweede proefje nog :+ . Hij heeft heel veel indrukken opgedaan en vooral psychisch een vermoeiende dag gehad.

Afbeelding

Na afloop tweede proefje

Afbeelding

Toen ik met De Dais jaren geleden nog wedstrijden reed kreeg zij in de zomer een Welsh Dragon op haar kont. De Dais komt immers oorspronkelijk uit Wales. De wederhelft heeft nu besloten dat Jimmy het ook maar moet doen met een draak op zijn kont :+

Afbeelding

Moe hoofd :(:) lief wachtend op de resultaten

Afbeelding

Nog wel genoeg interesse in de tosti van de wederhelft :))

Afbeelding

En de punten! Ondanks verre van ideale voorbereiding en proefjes waarbij vanalles en nog wat fout ging (laten we het maar niet hebben over de galop onderdelen :roll: ) zowaar de eerste proef nog een winstpuntje ook :D . Het doel was 'Jimmy ervaring op vreemd terrein op laten doen' dus die winstpunt komt echt als bonus :D

Afbeelding

Voor diegenen die nu denken dat dit een nu veranderd in een topic waarbij trotse wedstrijdresultaten geshowd gaan worden: geen paniek, het Jongetje is nog niet al zijn wilde haren kwijt :D

De dag ervoor was er namelijk Stal Schoonmaak bij ons. Eens per jaar worden alle stallen met de hogedruk reiniger schoon gespoten. Dat is altijd een hele logistieke onderneming met de paarden in verschillende kampjes naar buiten, paarden even tijdelijk in andere boksen, etc.etc.. Jimmy moest dus eventjes in een andere boks. Boks uitgezocht waar hij zo min mogelijk in kon verbouwen, op 1 ding na :+ . En ja, binnen twee uur had hij dat inderdaad gesloopt :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de isolatie van de waterleiding :roll:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:01

Van wilde stier naar dooie koe :') het blijft een lekker portret :D

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:13

Hahaha, heerlijke update weer! :D En gefeliciteerd met het bonus-winstpunt!

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 12:14

Expres al niet te lang losgereden aangezien ik vreesde dat anders het kwartje al snel op was.

Toen ik er net op zat voelde hij erg energiek aan (een beetje van 'ik wil nu eigenlijk aangalopperen, maar is dat wel zo'n goed idee op dit moment := ) en ook de besturingsmodule was op gegeven moment even niet geactiveerd. Eenmaal in de wedstrijdring was hij al snel alsof hij thuis was en vervolgens was de benzine op.
Dat was echt in 15 minuten helemaal klaar :')

Ik hoop dat hij als hij een paar keer is meegeweest er in slaagt om zijn energie wat beter te verdelen.

Dank je wel Marley!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30245
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:01

Duur paard, Jimmy :)) Dat moeie hoofd ook, na de wedstrijd <3 Cool...

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:18

Al sinds de start van je topic een trouwe lezer onder een meeleessteen. Had zin om eens terug te lezen wat je zoals hebt meegemaakt met het jongetje, vond ook nog dit stukje tekst uit oktober 2019.

Apple schreef:
Ik hoop trouwens dat toekomstige updates gewoon normale leuke updates zijn in de trant van 'buitenrit gemaakt', 'lekker gesprongen', 'voor het eerst naar het strand geweest' dat soort werk :D


Volgens mij ligt dit nog steeds in de toekomst :+

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:55

Melyoramel schreef:
Al sinds de start van je topic een trouwe lezer onder een meeleessteen. Had zin om eens terug te lezen wat je zoals hebt meegemaakt met het jongetje, vond ook nog dit stukje tekst uit oktober 2019.

Apple schreef:
Ik hoop trouwens dat toekomstige updates gewoon normale leuke updates zijn in de trant van 'buitenrit gemaakt', 'lekker gesprongen', 'voor het eerst naar het strand geweest' dat soort werk :D


Volgens mij ligt dit nog steeds in de toekomst :+

Nou, ehm....
Naar het strand: check.
Buitenrit gemaakt: check.

En gesprongen is er volgens mij ook al, dus in die zin klopt het wel en is de wens van TS uitgekomen....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18010
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:22

Leuke updates zijn het ook :j. Voor ons dan, in elk geval :+. En normaal is het zo langzamerhand ook wel, eigenlijk :))

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 10:06

@Melyoramel: klopt wat Ikke zegt :j , buitenritjes, strand en springles staan vast op het programma voor het jongetje :j . Volgens mij zijn er zelfs van alledrie fotootjes in dit topic te vinden :D

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:54

Apple schreef:
@Melyoramel: klopt wat Ikke zegt :j , buitenritjes, strand en springles staan vast op het programma voor het jongetje :j . Volgens mij zijn er zelfs van alledrie fotootjes in dit topic te vinden :D

En eigenlijk zijn je updates van het Jongetje ook volstrekt normaal, als in: past in de lijn van hoe het Jongetje het leven ziet :D

friendly
Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:54

En sommige jongetjes groeien nooit op…. :')

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:56

friendly schreef:
En sommige jongetjes groeien nooit op…. :')

Grow up.... for what?

:') :')