[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:00

ikke schreef:
Apple schreef:
Jimmy begint wel een beetje te puberen nu. Hij is er nu lang genoeg om te weten hoe het werkt en wie de mensen zijn, daarnaast hoort het uiteraard ook wat bij de leeftijd. Dit uit zich onder andere in:
- 'Happen, mag dat misschien vandaag wel?' 'Wat dacht je van nee?' :n 'Ok, dan doe ik het even een paar dagen niet meer.'

Nou, dat was bij die Ford wel anders. Die zette als veulen overal z'n tanden in, inkl ons. We hebben alles bedacht, niks hielp......
Totdat ie mee op een vakantie was, na de wandeling in de wei gezet werd en dacht dat ie mijn vriendin wel in d'r arm kon bijten. Wat ie gemist had was dat ze net de poort (zo'n veer) dicht deed. Hij beet dus niet alleen mijn vriendin maar ook in het schrikdraad, waar een hele beste klap op stond.
Hij stoof 5 mtr achteruit en heeft zeker vijf minuten staan kijken wat dat was dat zo binnen kwam. Het moge duidelijk zijn dat ie daarna niet meer zo'n behoefte had om iemand te bijten.....

Mocht het dus niet lukken om het jongetje af te leren te bijten, dan weet je een oplossing......

}:) }:) }:)


Zo ken ik een paard wat altijd in alles en iedereen beet. Ooit een keer in een staalborstel laten bijten, 2 dagen niet gegeten maar ook nooit meer iemand gebeten :+

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 00:09

Drastische oplossingen :))

Geweldig verhaal Ikke :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:50

Die deken...zo heb ik vorige week ook de deken af gedaan. Gelukkig braaf paard die het niet erg vindt als er iemand onhandig tussen zijn achterbenen loopt te pielen om die bilkoorden los te krijgen.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:54

SusanH schreef:
Die deken...zo heb ik vorige week ook de deken af gedaan. Gelukkig braaf paard die het niet erg vindt als er iemand onhandig tussen zijn achterbenen loopt te pielen om die bilkoorden los te krijgen.


Haha ja hier ook. :o
Ik deed ook even een hallelujah dat hij zo braaf is en alleen maar omkeek met: hallo? Wat dóe je? :roll:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:10

Haha Hocus keek niet eens om. Gelukkig is hij heel geduldig met mijn gestuntel :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:13

Apple schreef:
Drastische oplossingen :))

Geweldig verhaal Ikke :))

Hier staat dan weer een merrie die in de stroomdraad beet, even verbaast keek en een paar dagen later stond ze er ‘gitaar’ mee te spelen.... :X
De draad waar ze nu achter staan, als je daar als mens een tik van krijgt ga je even zitten.... (ik kan het weten want heb ‘m per ongeluk tegen mijn been gehad toen mijn kuitbeen gebroken was :x )

en dit houdt haar net... :+ Ze is een keer onder de bovenste gekropen terwijl ik aan het voeren was maar toen was ze heel erg gefrustreerd. Dus het stroom gevalletje kan ook zorgen dat je de rest van zijn leven genoeg stroom op de draad moet zetten dat je er zelf een kleine hartritmestoornis van krijgt als je me per ongeluk aan raakt. :=

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:24

Nou dan moet ik zeker bij je uit de buurt blijven want ik ben juist heel gevoelig voor elektriciteit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:34

_O- Ja dan kom je hier dus echt best niet aan de draad. := Maar de paarden staan vlak langs een N-weg dus we willen ze wel kost wat kost binnen houden natuurlijk. :=

En de deken... Sam kent dat ook al. Die kijkt dan ook om van "uhm baas?" of hij stapt er zelf gewoon heel droog uit. _O-
De jongste heb ik dat mee geflikt toen ze voor het eerst een deken op had. := Maar ook die zuchtte eens en stapte gewoon rustig zelf er uit. _O-

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 14:45

De wekelijkse Jimmy update :D

We hebben uiteraard de gebruikelijke clowneske acties gehad. De wederhelft wilde het halster even omdoen, even later stond Jimmy nog steeds zonder halster maar wel met de handschoenen van de wederhelft in zijn mond :+ Die had hij vakkundig uit de jaszak weten te frummelen.
Gisteren deed ik zijn peesbeschermers om en werd mijn muts van mijn hoofd getild en vervolgens opgegeten := Ik kon nog net een hoekje muts grijpen en met wat overredingskracht kreeg ik hem weer terug :)) . Scheelt weer, hoef ik niet met uitmesten op zoek naar mijn muts :+

De springles deze week was grappig. Op de ene lange zijde stond een lijn met een cavaletti, op een galopsprong een kruisje en weer een galopsprong later een oxer. Op de andere lange zijde stond een lijn met in-uitjes die uiteindelijk werden uitgebreid naar 4 sprongetjes en dan op 1 galopsprong een steiltje.

De lijn met de oxer had Jimmy gelijk door, de lijn met de in-uitjes was wat ingewikkelder. Eerst stond er alleen 1 in-uitje, dat ging nog wel. Toen er vervolgens nog een sprong achter kwam zorgde dit voor wat verwarring %) . Uiteindelijk had hij ook door hoe dat werkte en tegen de tijd dat de hele lijn stond gingen we met gespitste oortjes overal overheen (volgens het publiek nog wel met beentjes die ook alle kanten op gingen :)) )
Bokken na de sprong heeft hij niet meer gedaan, dus ik hoop dat dit bij een eenmalige fase blijft ~~}>

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 17:18

Allereerst onze nieuwe aanwinst, speciaal voor Ikke :)) :

Afbeelding

Hij kwam in een hele grote doos, dus ik had stille hoop dat Ikea hem al in elkaar had gezet, maar helaas :\

Met Jimmy gaat het ondertussen erg goed :j Uiteraard de inmiddels normale Jimmy zaken. De stalhouders en ik hebben het al opgegeven om hem met beenbeschermers buiten te zetten, maar de wederhelft blijft stug volhouden.
Laatste keer dat hij Jimmy had buiten gezet, volledig in de bescherming, werd het na verloop van tijd buiten iets te stil. Bokkers met kinderen herkennen dat waarschijnlijk wel, normaliter hoor je altijd wel iets, maar als het te stil wordt dan wordt er kattenkwaad uitgehaald >;)
En inderdaad, toen Jimmy weer binnen kwam had hij een bijzonder voldane grijns op het gelaat en nog maar 50% van de beenbescherming om :') . Ergens in het veld lagen twee peesbeschermers en een springschoen die de stalhouder in de loop van de dag weer tegen kwam ('het lijkt wel schatzoeken' :') ).
De wederhelft heeft een poosje met een blik die het beste te omschrijven viel als 'ongeloof' danwel 'lichte shock' gekeken naar het resultaat 'dat doet hij dus zelf?' 'Uh ja' :j

Het 'losgooien voor het rijden' zijn we mee gestopt nadat ik een keertje voor mijn les noodgedwongen een paar rondjes aan de hand stapte. Er was nog een paard aan het uitstappen, degene voor mij was nog aan het praten met de instructeur. Toen zij de bak hadden verlaten en ik Jimmy los liet voor zijn rondje galop bleef hij naast mij staan met een blik van 'En ja? Wat gaan we nu doen?'. Ook goed, dan stap ik er maar gelijk op :+ . Dus nu gooi ik alleen nog even los voor het springen en voordat wij een buitenritje gaan doen.

Vanochtend lekker een buitenritje gemaakt in de zon achter Chip aan. Voor mijn eigen gevoel was er iets te veel verkeer op de weg en er gebeurde ook net iets te veel (zoals een mijnheer die het nodig vond om zijn knotwilgen te snoeien net tijdens ons ritje := ). Jimmy was erg braaf voor een 5-jarige die nog niet echt heel vaak buiten is geweest en dit terwijl het buiten niet warmer was dan 4 graden. Hij slaakte wel een bijna hoorbare zucht van verlichting toen we weer bijna thuis waren :))

We hebben ook al een keer gehad dat wij in het donker met De Dais en Jimmy nog een stukje aan de hand aan het wandelen waren en de lokale jeugd het nodig vond om vuurwerk af te steken :roll: . Gelukkig op redelijke afstand, maar dichtbij genoeg voor de paarden om er op te reageren. Jimmy deed zijn hoofd iets hoger, had halverwege een (begrijpelijk) schrikje en dat was dat :-) . Braaf paard :+:

Komend buitenseizoen gaan we eens rustig beginnen met wat dressuurwedstrijdjes. Jimmy moet nog wel even het verschil tussen de linker en rechtergalop door krijgen. Hij mag ook niet teveel meer groeien anders past hij niet meer in de trailer :))

Alle volgers in het topic alvast een heel goede (en veilige) jaarwisseling toegewenst en een gezond en sportief 2020 :-)

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:26

Wat een leuk topic is dit! Ik zit elke keer met een grijns te lezen over jouw avonturen met Jimmy :D. Wat een clown, je topictitel had beter kunnen zijn: ‘het is een kwajongetje’ _O-

En natuurlijk ook een mooi 2020 gewenst!

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:40

Je verveelt je geen moment met Jimmy zo.
Zo'n grote grappenmaker.

Jullie ook n mooie 2020 gewenst !

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 20:01

Volgens de stalhouder 'straalt de ondeugd er vanaf' := :))

Verder noemt de wederhelft hem nu 'Clingy' omdat hij nogal 'plakkerig' is :+ . Het is net een rol plakband, alleen dan harig en 600kg zwaar :+ . Hij wil gezellig bij je zijn :j, bij voorkeur heeeeel dicht bij je :') :))

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:03

:+:

Ik vind 'em leuk <3

Het helpt denk ik wel dat ik het lees en er niet mee hoef te dealen :))

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:05

Voordeel als-ie zo plakt: je plakt 'm makkelijk achter het behang :))

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:20

Ik vind hem ook zo leuk <3
Ik moest zo lachen om de reactie van je wederhelft op het verwijderen van de beenbescherming :)) Lang leve paarden met humor ...

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:26

Hij ís ook leuk <3
Zo, vanachter een schermpje tenminste. Als dat mijn paard was geweest had ik allang grijze haren gehad denk ik _O-

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:52

Wat schrijf je leuk! Ik volg!

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:08

Froukje schreef:
Hij ís ook leuk <3
Zo, vanachter een schermpje tenminste. Als dat mijn paard was geweest had ik allang grijze haren gehad denk ik _O-

Dat ligt dan vooral aan je eigen gebrek aan humor :j

Jimmy had zo in een praatgroep met onze 1/4 gekund (of gelukkig niet meer?) die had weliswaar een heel ander soort humor maar hij en Jimmy hadden elkaar ongetwijfeld begrepen.

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:58

Geweldig dier!
Ik hou van boefjes.
Jimmy je bent leuk zo op het scherm te lezen.
Het houd je als baas zijnde lekker scherp.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:20

Ik moet ook erg om hem lachen hoor (opvoedkundig helemaal niet zo verstandig :') )

Had laatst ook het shabrakje er al op gelegd en kwam er toen achter dat de singel nog in het kastje lag. Jimmy stond tussen twee touwen op de poetsplaats. Ik zeg nog tegen stalgenoot 'hoop dat het goed gaat, moet even mn singel pakken' (nog geen 15 meter verderop). 'ja, joh, dat gaat wel goed :j '
Ik kom terug lopen met de singel en zie al een shabrakje rondzwaaien tussen de tanden van Jimmy :')

Stalgenoot, ietwat verbouwereerd: 'maar.... hij staat tussen twee touwen....hoe? :? ' :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:21

Je ziet gewoon voor je hoe het gebeurt, geweldig om mee te lezen :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:21

Lenig tiepje :))

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:45

Prrrr schreef:
Lenig tiepje :))

En weet waar z'n lijf uithangt :D

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:13

:D Hahaha.....
Mindfulness voor het paard. :=
Beetje Yoga erbij en je hebt een dekje te pakken.