[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:28

Hhhmm, wie zei er ook alweer dat dressuur ook de basis voor springen is......

:D :D

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:25

O:)

op zich is het keurig he :)) netjes in hetzelfde tempo en gang door :j

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 15:55

Ja hoor, heel netjes :D :D

Aangezien dit topic ook een beetje over de andere twee gaat nog een paardenverhaaltje :-)

Elke avond voordat wij naar huis gaan krijgt Chip nog schep Speedibeet (om op gewicht te blijven, hij valt snel in), Jimmy een schep zemelen (voor de stoelgang) en Dais een symbolisch beetje Speedibeet (voor de vorm, anders krijgt zij niets en de anderen wel iets).

Ergens een week of 3 geleden besloot Chip na jarenlang gewoon zijn Speedibeet gegeten te hebben dat hij het niet meer hoefde :n en ook gewoon helemaal niet :n . De wederhelft heeft eerst geprobeerd met wat wortels op de bodem (die Chip er dan met een beslist beledigd hoofd uit haalde en de speedibeet liet liggen).

Ik bedacht me dat ik dan maar ipv een volle schep Speedibeet driekwart schep zou geven aangevuld met een half schepje zemelen. Uiteraard wortels op de bodem. En jawel, Chip eet nu weer blij alles op +:)+ .

De andere twee kregen ondertussen gewoon wat ze altijd kregen, maar ook met wat wortels op de bodem (ik bedoel: als een van de drie plots de Diva gaat uithangen en wortels krijgt dan mogen de anderen dat ook).

Vorige week was de Speedibeet bijna op dus Chip en Dais hadden op een avond net iets minder dan dat ze gewend waren. Ik besloot Dais dan ook maar wat zemelen erbij te geven (dom, dom....). Jullie raden het natuurlijk al: de volgende dag wilde De Dais haar Speedibeet niet meer :n . Die wil nu ook voortaan zemelen door de Speedibeet :j :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:17

Dageljiks werkoverleg bij dat setje, dat hoor je wel :))

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:40

Hahahaha, geniaal. Verandering van spijs doet eten hè... :')

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:04

Hahahahaha prachtig :') ze weten precies wat ze willen :')

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:20

Avalanche schreef:
Hahahahaha prachtig :') ze weten precies wat ze willen :')

En hoe ze de baas op moeten voeden _O-

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:55

Verworven rechten geef je nueenmaal niet meer op als verstandig paard zijnde :D

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 11:28

De verworven rechten zijn heel erg belangrijk :j

Zo zet ik bijvoorbeeld ook altijd Dais als eerste buiten (want die staat het verste weg) dus dan staat het Jongetje al te hinniken uit zijn raam, want hij weet dat hij de volgende is (en grote teleurstelling als hij dan niet naar buiten gaat, maar eerst nog even een klusje moet doen :') )

Overigens staat het jongetje aan de ene kant van het gangpad, Chip er tegenover en De Dais in een andere stal. De stal waar De Dais staat is eigenlijk de hooischuur en is koud in de winter en warm in de zomer. De Dais heeft nu dus ook een vacht gegroeid die doet vermoeden dat de ijstijd er aan komt. We hebben daar een klein streepje uit geschoren zodat ze toch haar warmte wat kwijt kan.

Per 1 februari gaat De Dais verhuizen naar de boks naast Chip, dan staan ze alle drie bij elkaar in de buurt. Nog even in de gaten houden of Dais het dan niet te warm krijgt of dat we toch weer even met het scheerapparaat aan de gang moeten.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:14

De Dais heeft het maar zwaar met jullie.

Wel straks ook als eerste buiten zetten he >;)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 15:32

Jazeker, De Dais blijven we als eerste buiten zetten :j . Dat zijn de verworven rechten :j :D (en dan hebben we helemaal dat het Jongetje al staat te stuiteren in zijn stal, want dan heeft hij er echt goed zicht op wanneer Dais naar buiten gaat :') )

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:49

Dat soort dingen aan tornen is inderdaad niet verstandig.

Die van mij had altijd het verworven recht om als 1e naar binnen te mogen (was gewoon de grootste bitch). Nu is ze verhuisd, en mag ze op de nieuwe stal dus keurig op haar beurt wachten, nou als blikken konden doden, was mijn vriendin (staleigenaresse) allang dood geweest. Maar mevrouw is te goed opgevoed om meer te doen dan stampvoeten en boos kijken haha.

Gaat De Dais wel accepteren dat ze een nieuwe stal krijgt?

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:50

Apple schreef:
Jazeker, De Dais blijven we als eerste buiten zetten :j . Dat zijn de verworven rechten :j :D (en dan hebben we helemaal dat het Jongetje al staat te stuiteren in zijn stal, want dan heeft hij er echt goed zicht op wanneer Dais naar buiten gaat :') )

_O-

oh oh :')

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 13:14

Thuis noemen wij het Jongetje overigens Jimmy Boy oftewel JB in het dagelijkse taalgebruik. Aangezien JB wat korter typt dan 'het Jongetje' heb ik bedacht dat ik hem hier ook gewoon 'JB' noem.

Gisteravond wilde ik gaan rijden. Tijdens het opzadelen al bedacht dat misschien handig was om hem eerst even los te gooien voordat ik er op stapte. Afgelopen twee dagen had hij niet zo heel veel gedaan en ook veel minder buiten gestaan dan normaal ivm het slechte weer (en als hij dan buiten stond dan stond hij vooral bij het hek te kijken wanneer hij weer naar binnen mocht. Met als dieptepuntje dat ik hem buiten zette en ipv gelijk naar achteren te lopen zoals hij normaal doet liep hij drie meter het veld in, stond even stil, keerde om en kwam weer terug :') ).

Goed. Even losgooien dus. Bokkend en scheten gevend sjeesde mijnheer de bak door. "Dat was dus een goede beslissing" zei stalgenoot. Vervolgens liet JB zich door mij dus niet meer vangen :') . "Hij kijkt wel heel blij" voegde stalgenoot toe :') waarop stalgenoot met een ritselend plastic zakje ('Snoepjes?') hem kon pakken :))

Daarna wel heel erg lekker gereden :D

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:48

Mannen en eten. :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 15:55

Ze zijn ook allemaal hetzelfde :+ :))

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:19

hij kijkt wel heel blij _O- ik zie jou al zuchtend in de bak staan :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 15:53

Tijd voor een paardenverhaaltje. Zo eens in de zoveel tijd gaan we met Chip en De Dais een rustig rondje door het dorp. Chip vindt dat leuk, hij kan zichzelf achter De Dais parkeren en hoeft zelf niet de omgeving in de gaten te houden en De Dais vindt alles prima zolang zij maar voorop mag.

Zo ook vanochtend. Halverwege het rondje moesten we het drukste kruispunt van het dorp oversteken. Zo eentje die van alle kanten en voor al het verkeer met stoplichten geregeld is. Ik parkeer De Dais op het fietspad en druk op het knopje. Chip staat links opgesteld ergens ter hoogte van het zadel van De Dais. Beide paarden kennen dat kruispunt en staan rustig te wachten.

Het licht springt op groen en ik zet De Dais in stap. Ik voel een ruk aan mijn linkerarm en het blijkt dat Chip op een onbewaakt moment mijn zweepje heeft vastgepakt. Ik heb mijn zweep stevig vast en trek terug. Chip heeft hem echter ook stevig tussen zijn kaken en trekt terug. Na enig touwtrekken eindig ik met de zweep in mijn hand.

De Dais ondertussen had de voorwaartse stap hulp tegelijkertijd met het zijwaartse getouwtrek om de zweep geïnterpreteerd als een soort van hulp voor een 180 graden wending om de voorhand. Zo stonden wij nu met ons kont richting het inmiddels knipperende groene fietserslicht.

Op ietwat vlotte draf nog net op tijd het kruispunt overgestoken.

Eindresultaat: zweep geknakt :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Apple op 26-02-23 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:14

Heerlijk weer een verhaal!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:39

Whahaha heerlijk weer _O- En de titelrol komt er niet eens bij kijken. (Hoewel... Chip is natuurlijk ook een jongetje. :D )

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:01

Ruinen blijven ruinen :))

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:30

:') :') als je het erom deed zou het niet lukken :')

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 17:12

De wederhelft (aan boord van Chip) had niet eens door dat Chip mijn zweepje had :')

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:22

Dat is erg herkenbaar O:)

Maar dat is meer omdat er allerlei dingen op mysterieuze wijze in een zeker paard zijn mond komen. Hij is uiteraard volkomen onschuldig :')

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 17:29

Uiteraard zijn ze er zelf volkomen onschuldig aan :') Zoiets gebeurt gewoon, zonder dat ze er zelf iets aan doen.