Ik heb al een tijdje een idee in mijn hoofd en het lijkt mij een goed idee om op Bokt te peilen hoe anderen paardenmensen hierover denken en misschien nog wel tips te krijgen

De meeste van jullie kennen United Wardrobe vast wel, voor degene die dit niet kennen: Dit is een platform waar iedereen een account op kan maken en zo (tweedehands) artikelen makkelijk kan kopen en verkopen.
Ik ben zelf fan van dit concept, ik vind het makkelijk te gebruiken, je bent als koper verzekerd (als je iets koopt en het komt niet aan dan krijg je je geld terug) en je hoeft niet eeuwig heen en weer te chatten als je een product ziet wat je wil, je kan het dan gewoon gelijk in je winkelmandje doen en afrekenen. Als verkoper draag je dan 10% van je verkochte artikel aan UW af en als koper betaal je meestal servicekosten. Persoonlijk verkoop ik veel meer via dit platform dan via welke andere manier.
Voor paardenspullen bestaat dit concept (nog) niet. De meeste spullen worden via marktplaats, Facebook of Bokt verkocht. Hierbij is er geen mogelijkheid om een product direct te kopen, er moet altijd eerst gechat worden met de verkoper. Ook kosten sommige advertenties op marktplaats vaak van te voren geld, terwijl je dan niet eens weet of je het product ook daadwerkelijk verkoopt. En de kans om opgelicht te worden is helaas nog steeds aanwezig.
Hier wil ik dus graag verandering in brengen en een platform starten om paardenspullen te koen en verkopen!
We hebben een bedrijf uitgekozen die het beste past en zijn begonnen met het bouwen, maar het is een grote investering. Om wat meer meningen en suggesties van paardenmensen te krijgen open ik dit topic dus. Zo weet ik hopelijk net nog iets beter waar rekening mee gehouden moet worden en wat jullie belangrijk vinden.
Het idee is dus een platform waar paarden, paardenspullen, ruiterspullen, stalbenodigdheden etc. in verschillende categorieën worden aangeboden. Een verkoper zet producten online met foto's, omschrijvingen, kenmerken en de vraagprijs incl een x% dat afgedragen wordt als het product daadwerkelijk verkocht is. Onder advertenties kan wel gechat worden en vragen gesteld worden aan de verkoper, maar een koper kan zo ook gewoon (meerdere) producten in zijn of haar winkelmand doen als hij wil, van verschillende aanbieders, en dit in een keer afrekenen. Er wordt dan (0,95 bv) gerekend aan kopersbescherming en de koper betaalt. De verkoper stuurt dan het artikel op en krijgt het bedrag uitbetaald als deze is aangekomen. Er zal waarschijnlijk ook een mogelijkheid zijn om verkopers een review te geven. Als het artikel toch via een andere manier wordt verkocht dan kan het natuurlijk altijd verwijderd worden. Voorlopig zal dit alleen een website zijn die ook via de smartphone goed gebruikt kan worden. Voor paarden zal dit net iets anders gaan en betaal je een klein bedrag (3.50 bv) per plaatsen van een advertentie. Hieronder kan ook gechat worden en vragen etc. worden gesteld.
Dus mijn vraag is, is er behoefte aan zo'n platform? Wat zouden jullie belangrijk vinden (dus wat voor opties oid zou je erop willen hebben)? Zien jullie 'problemen' die er eventueel zouden kunnen zijn?
Bedankt alvast voor de input, wordt enorm gewaardeerd!