Platform om paardenspullen op te kopen en verkopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie gebruik maken van een platform om paardenspullen te kopen en verkopen?

Ja
25 (52%)
Nee
16 (33%)
Weet ik nog niet
7 (14%)

Totaal aantal stemmen: 48

xchanel01

Platform om paardenspullen op te kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 13:38

Hi allemaal,

Ik heb al een tijdje een idee in mijn hoofd en het lijkt mij een goed idee om op Bokt te peilen hoe anderen paardenmensen hierover denken en misschien nog wel tips te krijgen :D

De meeste van jullie kennen United Wardrobe vast wel, voor degene die dit niet kennen: Dit is een platform waar iedereen een account op kan maken en zo (tweedehands) artikelen makkelijk kan kopen en verkopen.
Ik ben zelf fan van dit concept, ik vind het makkelijk te gebruiken, je bent als koper verzekerd (als je iets koopt en het komt niet aan dan krijg je je geld terug) en je hoeft niet eeuwig heen en weer te chatten als je een product ziet wat je wil, je kan het dan gewoon gelijk in je winkelmandje doen en afrekenen. Als verkoper draag je dan 10% van je verkochte artikel aan UW af en als koper betaal je meestal servicekosten. Persoonlijk verkoop ik veel meer via dit platform dan via welke andere manier.

Voor paardenspullen bestaat dit concept (nog) niet. De meeste spullen worden via marktplaats, Facebook of Bokt verkocht. Hierbij is er geen mogelijkheid om een product direct te kopen, er moet altijd eerst gechat worden met de verkoper. Ook kosten sommige advertenties op marktplaats vaak van te voren geld, terwijl je dan niet eens weet of je het product ook daadwerkelijk verkoopt. En de kans om opgelicht te worden is helaas nog steeds aanwezig.

Hier wil ik dus graag verandering in brengen en een platform starten om paardenspullen te koen en verkopen!
We hebben een bedrijf uitgekozen die het beste past en zijn begonnen met het bouwen, maar het is een grote investering. Om wat meer meningen en suggesties van paardenmensen te krijgen open ik dit topic dus. Zo weet ik hopelijk net nog iets beter waar rekening mee gehouden moet worden en wat jullie belangrijk vinden.

Het idee is dus een platform waar paarden, paardenspullen, ruiterspullen, stalbenodigdheden etc. in verschillende categorieën worden aangeboden. Een verkoper zet producten online met foto's, omschrijvingen, kenmerken en de vraagprijs incl een x% dat afgedragen wordt als het product daadwerkelijk verkocht is. Onder advertenties kan wel gechat worden en vragen gesteld worden aan de verkoper, maar een koper kan zo ook gewoon (meerdere) producten in zijn of haar winkelmand doen als hij wil, van verschillende aanbieders, en dit in een keer afrekenen. Er wordt dan (0,95 bv) gerekend aan kopersbescherming en de koper betaalt. De verkoper stuurt dan het artikel op en krijgt het bedrag uitbetaald als deze is aangekomen. Er zal waarschijnlijk ook een mogelijkheid zijn om verkopers een review te geven. Als het artikel toch via een andere manier wordt verkocht dan kan het natuurlijk altijd verwijderd worden. Voorlopig zal dit alleen een website zijn die ook via de smartphone goed gebruikt kan worden. Voor paarden zal dit net iets anders gaan en betaal je een klein bedrag (3.50 bv) per plaatsen van een advertentie. Hieronder kan ook gechat worden en vragen etc. worden gesteld.

Dus mijn vraag is, is er behoefte aan zo'n platform? Wat zouden jullie belangrijk vinden (dus wat voor opties oid zou je erop willen hebben)? Zien jullie 'problemen' die er eventueel zouden kunnen zijn?

Bedankt alvast voor de input, wordt enorm gewaardeerd!
Laatst bijgewerkt door xchanel01 op 24-09-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:39

hier niet,er bestaat al zoveel om te kopen en te verkopen + site's waar je betaalt om spullen te verkopen,werken niet geloof ik,mss voor duurdere spullen wel,maar paardenspullen kunnen net zo goed een halster van 2euro en een hoofdstel van 10 euro zijn,daar betaal ik echt geen extra % op voor eender wie.

__elise__

Re: Platform om paardenspullen op te kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:04

Ik zou er ook geen gebruik maken. Vaak zijn het relatief kleine bedragen en daar wil ik geen advertentiekosten voor betalen. Er zijn genoeg gratis alternatieven. Daarbij verkoop ik heel regelmatig iets via marktplaats of facebook en nog nooit problemen gehad met levering of geld.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:06

Eigenlijk iets in de trend van Vinted dan? Want op Vinted betaal je geen extra kosten toch?

Ik zou denk ik ook niet bereid zijn om servicekosten te gaan betalen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 14:19

Laurievc schreef:
Eigenlijk iets in de trend van Vinted dan? Want op Vinted betaal je geen extra kosten toch?

Ik zou denk ik ook niet bereid zijn om servicekosten te gaan betalen.

Heb even gekeken en Vinted rekent 0,95 extra aan kopersbescherming. Dat is misschien beter verwoord, inderdaad dezelfde gedachte! Bedankt voor je feedback, ik kende Vinted nog niet dus daar ga ik mij zo eens in verdiepen :)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 14:22

__elise__ schreef:
Ik zou er ook geen gebruik maken. Vaak zijn het relatief kleine bedragen en daar wil ik geen advertentiekosten voor betalen. Er zijn genoeg gratis alternatieven. Daarbij verkoop ik heel regelmatig iets via marktplaats of facebook en nog nooit problemen gehad met levering of geld.

Bedankt voor je feedback! Even ter verduidelijking, het gaat niet om advertentiekosten! Het plaatsen van een advertentie is geheel kosteloos, pas als je een product verkoopt dan betaal je een x% (bijvoorbeeld 5%) van dat product. Mocht het product niet verkocht raken, dan ben je dus ook geen geld kwijt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:34

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:37

Neh. Marktplaats en facebook werken prima.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:40

Nee denk niet dat ik er gebruik van zou maken. Mp, fb, bokt werkt prima. En daar hoef je niks af te dragen als je een product verkoopt.
Daarbij komt ook nog dat MP ook al een functie heeft om te zorgen dat je je geld terug krijgt als iets niet verzonden wordt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:42

Ik vind United Wardrobe een fijne app, juist omdat het zo veilig is. Ik ben via Marktplaats zelf nog nooit opgelicht, maar de verhalen die ik hoor over oplichting via Marktplaats zijn niet echt leuk.

Nu ben ik niet echt actief meer in de paardenwereld, maar als ik dat wel was geweest, had een United Wardrobe voor paardenspullen me heel leuk geleken. Ook omdat ik tweedehandsspullen (tweedehandswinkels) altijd heel leuk vind :)

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:44

Hele leuke gedachten maar ik vraag me af hoe je de marketing van dit concept aanpakt in zin van. Hoe wil je mensen erachter laten komen dat dit soort site bestaat.

Ps. Denk wel dat als dit goed in elkaar is gestoken je er echt iets van zou kunnen maken. Ook op marktplaats kan je kleding kopen maar daar zijn ook externe site's voor gekomen. Dus vraag zal er denk ik wel zijn. Ook ik ben gestresseerd.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:48

xchanel01 schreef:
Voor paardenspullen bestaat dit concept (nog) niet.

Jawel hoor, het heet Ebay. En dat kwam in Nederland niet van de grond. Is overigens in Duitsland waar het vroeger wel heel veel gebruikt werd, ook al aan het doodbloeden.

Wat hier ook al gezegd wordt, voor die kleine artikelen wil niemand nog eens extra aan een site moeten betalen. En met Facebook en co. waar ruitersportartikelen zelf nog wel steeds verkocht mogen worden, ben bang dat je geen lang leven beschoren is met nog een site. Helemaal niet als men servicekosten moet gaan betalen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:00

@TS, vinted is gratis, rekent niets aan.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 16:08

dekensenzo schreef:
Nee denk niet dat ik er gebruik van zou maken. Mp, fb, bokt werkt prima. En daar hoef je niks af te dragen als je een product verkoopt.
Daarbij komt ook nog dat MP ook al een functie heeft om te zorgen dat je je geld terug krijgt als iets niet verzonden wordt.

Veilig oversteken bedoel je? :) Bedankt voor je eerlijke en kritische reactie!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 16:11

Danielleeee_ schreef:
Ik vind United Wardrobe een fijne app, juist omdat het zo veilig is. Ik ben via Marktplaats zelf nog nooit opgelicht, maar de verhalen die ik hoor over oplichting via Marktplaats zijn niet echt leuk.

Nu ben ik niet echt actief meer in de paardenwereld, maar als ik dat wel was geweest, had een United Wardrobe voor paardenspullen me heel leuk geleken. Ook omdat ik tweedehandsspullen (tweedehandswinkels) altijd heel leuk vind :)

Ja dat is ook precies mijn idee! Fijn dat jij er ook enthousiast over bent :D Ik vind de kosten van UW alleen wel een tikkeltje aan de hoge kant, dat zou wel lager mogen van mij haha.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 16:12

JameyDL schreef:
Hele leuke gedachten maar ik vraag me af hoe je de marketing van dit concept aanpakt in zin van. Hoe wil je mensen erachter laten komen dat dit soort site bestaat.

Ps. Denk wel dat als dit goed in elkaar is gestoken je er echt iets van zou kunnen maken. Ook op marktplaats kan je kleding kopen maar daar zijn ook externe site's voor gekomen. Dus vraag zal er denk ik wel zijn. Ook ik ben gestresseerd.

Daar zijn al verschillende ideeën over! zal inderdaad niet makkelijk worden, maar ik denk dat er door de komst van Social Media en bv de 'paardenvloggers' wel veel (meer dan vroeger) mogelijkheden zijn om het bekend te laten worden.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 16:13

tengeltje11 schreef:
@TS, vinted is gratis, rekent niets aan.

Dat klopt niet helemaal! Als je naar Vinted gaat en dan zoekt bij kopersbescherming zie je de 'standaard' bedragen staan :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:46

Ik verkoop al maanden en nog nooit iets betaald, idem met kopen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 19:04

tengeltje11 schreef:
Ik verkoop al maanden en nog nooit iets betaald, idem met kopen.

Vreemd, dit heb in van de site :)

Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:20

Dit is dan anders dan in België, hier betaal je niets.