capopjekop schreef:Dat klinkt heel fijn. Nu de herfst en winter eraan komen is het belangrijk(er) dat er voldoende schuilmogelijkheden zijn en dat er altijd een droge plek beschikbaar is waar ze droog kunnen liggen. Dat kan een schuilstal zijn of andere objecten zodat ze uit de wind kunnen staan. In de zomer vind ik een schuilplek/plek met schaduw ook wel belangrijk omdat de zon erg fel kan zijn en er veel insecten kunnen zitten.
Hoe is de voedingsconditie van je pony? Als je dat lastig bepalen vind kun je op youtube handige filmpjes vinden als je zoekt op vetscore paard. Het is belangrijk dat je pony niet te dik of te dun is. Vooral bij overgewicht kun je problemen als hoefbevangenheid krijgen.
Heb je in je omgeving ervaren paardenmensen lopen waar je terecht kan met vragen? Het is iig goed dat je je verdiept in de behoefte van je pony
Ik heb mijn moeder en de vriendin van mijn moeder in de buurt die het wel goed weten allemaal, maar toch wil ik zelf ook wat dingen uitzoeken. Dan onthoud ik het altijd wat beter
Mijn pony is eigenlijk op goed gewicht. Toen ik haar kocht heeft de dierenarts haar onderzocht en ze is verder gewoon helemaal gezond, alleen loopt ze soms niet helemaal lekker.
De beschutting in de winter krijgen ze. Over een maandje of 2 maandjes gaan we naar een stal toe met zn allen en daar hebben we ook stallen en een schuilstal. ‘S zomers kunnen ze altijd in de schaduw staan want we staan midden in een bos
Hebben jullie nog goede vliegenspray merken/soorten, want ik weet namelijk niet zo goed welke ik moet nemen.