Dilemma: wat te doen met paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:50

Wat een nare reactie zeg. Een dier niet in de handel sturen, dát is pas je verantwoordelijkheid nemen.

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:53

Kijken naar goedkopere opties kwa stalling is een mogelijkheid.
Maar alsnog blijft een paard een kosten post.

Slachten of inslapen zou ook een optie zijn maar ben je niet bang om daar spijt van te krijgen? Vooral als je straks weer een baan gevonden hebt en het financieel wat makkelijker zou zijn om hem te houden moet je je afvragen of dat wel echt is wat je wilt.
Misschien heb je volgende maand wel een andere baan gevonden.

Stel je was je baan niet kwijt geraakt, had je hem dan wel willen houden? Als het antwoord daarop ja is zou ik hem houden ondanks dat je dan tijdelijk financieel krap zit.

Weggeven of verkopen zou ik zeker niet doen! Het kan goed gaan maar ook zoveel ellende veroorzaken.

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:03

ruitje schreef:
Wat een nare reactie zeg. Een dier niet in de handel sturen, dát is pas je verantwoordelijkheid nemen.


ik zeg niet dat het paard de handel in moet. ze kan ook werk zoeken om het te bekostigen.
of de instantie paard zoekt baas opvang is een geweldige instantie. een paard bij zijn vriendjes weg halen en laten slachten dat vind ik niet kunnen :( alleen de stress van het slachthuis al ze ruiken de dood.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:10

Ze ruiken geen dood bij een goed kleinschalig slachthuis. En dat is ook niet waar de misstanden plaatsvonden.

Als je zoekt op "Verslag Excursie Nijkerk 2011" vind je ook een behoorlijk duidelijk verslag waarbij bokkers zijn gaan kijken.

Waar de misverstanden waren, zijn de grootschalige slachterijen van de intensieve veehouderij (kippen/varkens). En uiteraard de slachterijen in Noord- en Zuid-Amerika, maar daar hebben we überhaupt niets mee te maken.

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:25

Ik weet een natuurgebied in Friesland waar paarden voor 50 euro in de maand kunnen weiden.
Miss is dat wat voor je?

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:32

Mizora schreef:
Ze ruiken geen dood bij een goed kleinschalig slachthuis. En dat is ook niet waar de misstanden plaatsvonden.

Als je zoekt op "Verslag Excursie Nijkerk 2011" vind je ook een behoorlijk duidelijk verslag waarbij bokkers zijn gaan kijken.

Waar de misverstanden waren, zijn de grootschalige slachterijen van de intensieve veehouderij (kippen/varkens). En uiteraard de slachterijen in Noord- en Zuid-Amerika, maar daar hebben we überhaupt niets mee te maken.


vergeet niet de slachthuizen in belgie die meerdere malen in het nieuws zijn geweest en onlangs ook nog door een dierenorganisatie een slachthuis in nederland. maar is off topic

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:35

sanowa schreef:
wat ik mij afvraag, er zijn om het moment banen genoeg, ze liggen voor het oprapen waarom neem je niet gewoon een baan, dan is het probleem toch opgelost?


Niet alle banen zijn geschikt als je Kids hebt, heeft ze al uitgelegd. En daarbij wordt je soms met bosjes afgewezen juist voor de simpele banen vanwege te oud (en te duur) etc. Zo simpel is het niet alrijd om een baan te vinden.

Ik vind het een moeilijke kwestie en mijn eerste gevoel zegt proberen aan te houden. Een gezond dier afmaken omdat het niet in je leven past vind ik heftig. Net als een hond of kat, doe je dat ook niet zomaar. Daarbij zou een da daar ook niet snel achter staan. Echter snap ik ergens de argumenten van de slacht, mooi leven ook wel. Een paard kost veel geld in onderhoud en je kinderen moeten er niet onder lijden...

Ik hoop zelf nooit voor deze keuze te komen staan. Weg doen zou ik niet maar dood maken omdat het geld mist zou ik mijzelf ook niet kunnen vergeven. Echter blijven er dan weinig opties open en zal er soms toch een keuze moeten komen tussen twee kwaden...

Ik wens je veel wijsheid toe.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:47

Misschien dat je er overheen las TS,

maar is een stichting die paarden opvangt geen optie om eens contact mee te leggen?
De stichting paard in nood in zuid Limburg bv. of misschien zijn er landelijk meerdere van deze stichtingen?
Dan is weggeven bv. wel nog een optie, want zij rijden idd echt niet met de paarden en doen alleen dingen met ze wat ze kunnen zoals wandelen enz. of gewoon weide paardje laten zijn groepjes. Elk paard bij hun heeft een (medisch) rugzakje en ze doen dit al 12+ jaar bv. dus ze weten wel waar ze mee bezig zijn.

Mocht je geen werk kunnen vinden bv. zou dit wel nog een alternatief kunnen zijn tov slachten/inslapen.
Het is natuurlijk alsnog een levend paard weg doen, maar bij deze stichting bv. kun je er echt 1000% van op aan dat het dier nooit doorverkocht zal worden en gebruikt zou worden om te rijden. Dan kan hij lekker blijven genieten van z'n pensioen.

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:17

Ik heb binnenkort ook minder inkomsten, ik ben ook niet echt gezond.Maar ik ben echt aan het na denken hoe ik aan geld kom. No way dat mijn paarden weg gaan.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:29

OleJon schreef:
ruitje schreef:
Wat een nare reactie zeg. Een dier niet in de handel sturen, dát is pas je verantwoordelijkheid nemen.


ik zeg niet dat het paard de handel in moet. ze kan ook werk zoeken om het te bekostigen.
of de instantie paard zoekt baas opvang is een geweldige instantie. een paard bij zijn vriendjes weg halen en laten slachten dat vind ik niet kunnen :( alleen de stress van het slachthuis al ze ruiken de dood.

Mijn huidige paardje is vanwege een faillissement als 20-plusser bij een handelaar beland. Ik ben dolblij met hem. Heel goed dat ze hem een kans op een nieuw baasje gaven!Misschien is er wel een vooroordeel over handelaren, die zijn niet allemaal slecht.

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:02

Kuggur schreef:
De oplossing voor de ts ligt toch voor de hand. Dit topic is vól met mensen die bereid zijn gróte persoonlijke offers te brengen voor het houden van zo'n paard. Je inbox moet toch overlopen met aanboden dit dier gratis over te nemen om hem een goed pensioen te bieden.

Nou he, dat dacht ik ook. Of is het ineens heel anders als het je zelf geld gaat kosten? TS heeft kinderen en een partner die 70 uur per week werkt. Doodleuk wordt er gezegd: Ga werken en steek geld in je paard.

Really? Een paard boven het gezin plaatsen?

TS, ik vind het dapper dat je dit durft aan te kaarten op Bokt. Ik heb in een vergelijkbaar schuitje gezeten. Ik ging scheiden en moest (dus) mijn paard verkopen. Ik werd verketterd dat ik mijn geld uitgaf aan een huis in een goede buurt in plaats van goedkoop in een achterstandswijk te gaan wonen en mijn paard te houden.
Ik heb geen moment spijt van mijn beslissing gehad om het dier te verkopen. Dat maakte het niet minder moeilijk. Maar spijt? Nee.
Succes met dit dilemma TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:16

Tancreda4 schreef:
sanowa schreef:
wat ik mij afvraag, er zijn om het moment banen genoeg, ze liggen voor het oprapen waarom neem je niet gewoon een baan, dan is het probleem toch opgelost?


Niet alle banen zijn geschikt als je Kids hebt, heeft ze al uitgelegd. En daarbij wordt je soms met bosjes afgewezen juist voor de simpele banen vanwege te oud (en te duur) etc. Zo simpel is het niet alrijd om een baan te vinden.

Ik vind het een moeilijke kwestie en mijn eerste gevoel zegt proberen aan te houden. Een gezond dier afmaken omdat het niet in je leven past vind ik heftig. Net als een hond of kat, doe je dat ook niet zomaar. Daarbij zou een da daar ook niet snel achter staan. Echter snap ik ergens de argumenten van de slacht, mooi leven ook wel. Een paard kost veel geld in onderhoud en je kinderen moeten er niet onder lijden...

Ik hoop zelf nooit voor deze keuze te komen staan. Weg doen zou ik niet maar dood maken omdat het geld mist zou ik mijzelf ook niet kunnen vergeven. Echter blijven er dan weinig opties open en zal er soms toch een keuze moeten komen tussen twee kwaden...

Ik wens je veel wijsheid toe.

een hond of kat is wel makkelijk in te passen/stuk goedkoper..

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:23

rien10 schreef:
Nou he, dat dacht ik ook. Of is het ineens heel anders als het je zelf geld gaat kosten? TS heeft kinderen en een partner die 70 uur per week werkt. Doodleuk wordt er gezegd: Ga werken en steek geld in je paard.

Really? Een paard boven het gezin plaatsen?

TS, ik vind het dapper dat je dit durft aan te kaarten op Bokt. Ik heb in een vergelijkbaar schuitje gezeten. Ik ging scheiden en moest (dus) mijn paard verkopen. Ik werd verketterd dat ik mijn geld uitgaf aan een huis in een goede buurt in plaats van goedkoop in een achterstandswijk te gaan wonen en mijn paard te houden.
Ik heb geen moment spijt van mijn beslissing gehad om het dier te verkopen. Dat maakte het niet minder moeilijk. Maar spijt? Nee.
Succes met dit dilemma TS.


Ja, vreselijk hoe sommigen doen hoor. Ervoer het ook toen ik mijn paard met pijn in mijn hart weg heb gedaan. Heel naïef riep ik voor ik kids kreeg dat mijn paard nooit zou weggaan omdat ik kinderen wilde. Maar als je kind er dan is, je dan ook nog 28u erbij werkt, fysiek zwaar werk, het kind dan hebt wat zo jong als baby nog helemaal afhankelijk is en een depressie erbij krijgt... Wat verdiend je paard dan? Dat je 'm aanhoudt en hooguit 1x in de week gaat? Nee, dat vond ik dan erger als dat ik een goed plekje voor 'm zou vinden waar hij wel dagelijks aandacht zou krijgen - hoe moeilijk dit besluit ook was. Ik heb 'm toen geschonken aan mijn verzorgster. Hele andere situatie wel, maar toch. Ik kan me goed voorstellen met 3 kids en een man die zoveel werkt, dat dit niet alleen financieel maar ook mentaal een hoop met je doet wat denk ik bij TS ook meespeelt. Want de keus maken of je afscheid neemt, op welke manier dan ook, is mentaal zo zwaar.

Als ik dan kijk naar m'n eigen situatie: Toen kwamen ook een aantal moraalridders die het belachelijk vonden dat ik 'm wegdeed. Ofja, eigenlijk 1 iemand. Terwijl zij zelf ook o.a. paarden weg deed door de jaren; omdat het veulen toch niet uitgroeide zoals zij wilde en het niet bij haar paste (begrijpelijk dat je dan verder kijkt, maar waarom is die reden perse gegronder als de reden waarom ik afscheid nam van mijn vriend?). En toen werd er een ras gekocht waar ze een tijdje mee hobbelde en die ook weer weg ging want tja dit paard kon toch niet wat zij voor ogen had (wat je ook vooraf had kunnen weten). Maar dat was allemaal ok he, om dan je paard weg te doen. En geloof dat ze naderhand ook nog andere paarden/pony's aanschafte waar ze ook weer het eea van heeft verkocht. Maar dat ik vond dat mijn paard beter verdiende als maar 1x per week langs gaan, en daardoor besloot hem te schenken aan mijn verzorgster, dat was niet oké he. Wat een vreselijke oordelen die je soms naar je hoofd geslingerd kan krijgen, echt vreselijk naar, bah. :r En dat soort mensen roepen dan het hardst. In situaties als deze is het totaal onnodig om iemand voor de voeten te werpen dat het niet ok is dat ze een paard weg doen. Het is wel ok als paarden weggaan als een ruiter niet meer verder komt in de sport? En nog talloze andere redenen. Zo krom allemaal.

Situaties veranderen en het is vanachter een scherm wel makkelijk om te roepen dat TS er misschien niet genoeg aan doet, etc etc. Tips geven mag, doe ik zelf ook en dat is denk ik ook wel de reden dat TS haar topic opende; om haar ei een beetje kwijt te kunnen en om te kijken of er nog oplossingen zijn waar ze zelf niet aan dacht. Maar sommige oordelen wel heel snel en makkelijk hoor.

Ik heb achteraf wel spijt van mijn beslissing overigens, ondanks dat ik eigenlijk ook niet meer in staat was om mijn paard te geven wat hij verdiende in mijn ogen, omdat mijn vriend uiteindelijk in de handel terecht gekomen is. Nu denk ik dan; had je 'm maar op een goedkope wei gegooid. Maar je hebt alsnog een giga verantwoordelijkheid wat je mentaal meedraagt en dit kon er bij mij gewoon niet meer bij toentertijd bv. Hoe alles bij mij uiteindelijk gelopen is heeft me ook echt gebroken en ik moet hier dus nu elke dag mee leven, wetende dat hij heel ziek is geweest en niet de zorg kreeg die hij verdiende (heb ik naderhand gehoord toen ik in contact kwam met bepaalde mensen) omdat hij bij een oplichter en erna handelaar terecht kwam nadat mijn oude verzorgster hem weg deed, tot hij bij zijn laatste eigenaar terecht kwam in Engeland en daar na 2 maanden is gestorven (zij vond mij 2 maanden na zijn overlijden via social media want op dat punt was ik de hoop al verloren dat ik 'm nog terug zou vinden). Dan snap ik de keus van jou TS heel goed als je besluit je paard te laten inslapen, mocht je echt op dat punt aankomen. Je wilt echt niet leven met spijt als je erachter komt dat je vriend alsnog in de handel terecht gekomen is. Wetende dat mijn vriend ook een slokdarm probleem had ontwikkeld wat alleen maar erger werd, had ik Nu ook gekozen om hem te laten inslapen ipv weg te geven.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-09-19 10:34, in het totaal 8 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:26

anjali schreef:
Mijn huidige paardje is vanwege een faillissement als 20-plusser bij een handelaar beland.

Die is dus ook gewoon rücksichtslos de handel in gegooid en heeft het geluk gehad bij een prima baasje terecht te komen. Heeft misschien ook minder beperkingen dan het paard van TS?


Over dat per sé in leven houden (en nu gooi ik vast een flinke knuppel in het hoenderhok): Ik zat verder van het weekend nog te denken diegene die werkelijk hélémaal geen ene donder geeft om een individueel leven nou net precies Moedertje Natuur is. Muizen die tientallen nakomelingen moeten krijgen in de hoop dat er twee volwassen worden. Gnoes die bij tientallen verzuipen om een rivier over te steken, leeuwen die alle jonkies doodbijten als ze een troep overnemen ....
Het enige dat telt is het doorgeven van de genen, het individuele leven heeft daarbij vrij weinig of zelfs geen enkele waarde.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:37

Rex_Rolfo schreef:
anjali schreef:
Mijn huidige paardje is vanwege een faillissement als 20-plusser bij een handelaar beland.

Die is dus ook gewoon rücksichtslos de handel in gegooid en heeft het geluk gehad bij een prima baasje terecht te komen. Heeft misschien ook minder beperkingen dan het paard van TS?


Over dat per sé in leven houden (en nu gooi ik vast een flinke knuppel in het hoenderhok): Ik zat verder van het weekend nog te denken diegene die werkelijk hélémaal geen ene donder geeft om een individueel leven nou net precies Moedertje Natuur is. Muizen die tientallen nakomelingen moeten krijgen in de hoop dat er twee volwassen worden. Gnoes die bij tientallen verzuipen om een rivier over te steken, leeuwen die alle jonkies doodbijten als ze een troep overnemen ....
Het enige dat telt is het doorgeven van de genen, het individuele leven heeft daarbij vrij weinig of zelfs geen enkele waarde.

Maar veel mensen vinden dat ze boven de natuur staan. Dan moeten ze dat ook bewijzen door barmhartiger te zijn dan de natuur.Overigens heeft het oude paardje wat ik gekocht heb geen beperkingen inderdaad.Ik wou gewoon iets heel maks om mee te knuffelen (ik ben zelf 60plusser en heb wel lichamelijke beperkingen waardoor een jong paard absoluut niet geschikt is voor mij. Eerlijk gezegd zou ik het paard van ts dus niet kopen omdat daar toch iets mee kan zijn waardoor hij bokt en dat ik dat niet kan uitzoeken en oplossen.)

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:43

anjali schreef:
Dan moeten ze dat ook bewijzen door barmhartiger te zijn dan de natuur.

Daar heb ik overigens geen probleem mee. Alleen is mijn definitie van barmhartiger niet altijd "het moet per sé in leven blijven, ongeacht alles".

Dan ben ik eerder voor humaan inslapen, en het woord humaan zegt daar misschien ook al genoeg :o

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:54

Droogmolen schreef:
Ik ben oprecht verbaasd dat mensen hier vinden dat ik mijn paard maar gewoon moet weggeven/verkopen om er nog een leuk rijpaard van te maken. Zijn vorige eigenaar heeft hem weggedaan omdat hij continue bokte en dan zou ik dat nu nog eens moeten proberen? Fijn dat anderen vinden dat je dat makkelijk kan doen, ik vind van niet. Daarnaast heb ik totaal niet het idee had gehad dat mijn paard het rijden nu zo heeft gemist. Dat wil ik juist niet, omdat hij nu happy is. Hij is altijd vrolijk als ik langskom. Oortjes naar voren, zit goed in zijn vacht... Mijn hart breekt nog harder bij het idee dat iemand er weer een zadel opsmijt en hem tot dingen dwingt die hij helemaal niet kan/wil... En ik wil ook niet dat er iemand mee verongelukt...

En er is nog helemaal geen beslissing gemaakt. Voorlopig gaat hij nog nergens naar toe. Ik laat alle reacties op me inwerken en kijk dan verder.


Begrijp ik het dus goed dat je in feite destijds al de keus gemaakt had toen je hem kocht om hem niet als rijpaard te willen en hem altijd al als 'grasmaaier' hebt?

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:06

Dan wist je toen al dat je paard moeilijker te herplaatsen is in geval van nood zoals nu.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:34

In dat geval zou het paard toendertijd al de handel in gegaan zijn, tot hij uiteindelijk in de salami belandde wegens "onhandelbaar". Nu heeft het dier nog 8 jaar een superfijne tijd gehad. Je kan het zo zien ook.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:42

Ik vind het in jouw situatie verstandig om afstand te doen van het paard. Als het moeilijk is om te betalen voor zijn onderhoud en eventuele aanvullende zorg. Een paard houden blijft een luxe en je moet er niet door in de problemen komen.
Een 20 jarig paard met een gebruiksaanwijzing is moeilijk te plaatsen en je wil al helemaal niet dat hij om de haverklap van eigenaar moet wisselen. Ik zou euthanasie daarom geen gekke optie vinden.

Rapaz1
Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:06

Ter aanvulling nog een waarschuwing: als je besluit je paard te laten slachten: echt zelf meegaan! Veel mensen vinden dat akelig en geven een paard mee voor de slacht aan een handelaar. Als die handelaar denkt meer voor het paard te kunnen krijgen dan de slachtprijs, dan gaat het alsnog de handel in. Of - minstens even akelig - gaat het op slachttransport naar Italië of een ander land. En dat zijn geen fijne transporten. Bovendien lopen op verzamelplaatsen van slachtplaatsen handelaren rond die opkopen waar ze nog wat aan denken te kunnen verdienen en dan gaan die paarden alsnog de handel in. Dus: echt meegaan naar het slachthuis of de dierenarts een spuitje laten geven.
Sterkte met je beslissing!

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:28

Rapaz1 schreef:
Ter aanvulling nog een waarschuwing: als je besluit je paard te laten slachten: echt zelf meegaan! Veel mensen vinden dat akelig en geven een paard mee voor de slacht aan een handelaar. Als die handelaar denkt meer voor het paard te kunnen krijgen dan de slachtprijs, dan gaat het alsnog de handel in. Of - minstens even akelig - gaat het op slachttransport naar Italië of een ander land. En dat zijn geen fijne transporten. Bovendien lopen op verzamelplaatsen van slachtplaatsen handelaren rond die opkopen waar ze nog wat aan denken te kunnen verdienen en dan gaan die paarden alsnog de handel in. Dus: echt meegaan naar het slachthuis of de dierenarts een spuitje laten geven.
Sterkte met je beslissing!

Dat heb ik ook gehoord. In het algemeen brengt een paard nl. levend meer op dan dood.Een kennis van me wou als bewijs de staart van haar paard hebben.Overigens werd vroeger de staart van paarden die voor de slacht bestemd waren al vantevoren afgeknipt als teken .Ik vind het allemaal heel akelig hoor. Wel weet ik dat dit de realiteit is.Voor mij geen optie.Overigens brengt een oud paard soms niets op bij de slager omdat er ook nog slachtkosten zijn.Ik heb vroeger bij een boer die in dit wereldje zat op stal gestaan en die verhalen hoorde ik dan aan de bar in de kantine.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dilemma: wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Gezien de meeste paarden niet geschikt zijn voor consumptie is het vaak alleen de manier van afmaken waarvoor de slager wordt gekozen boven het inslapen met spuiten.

Als je een paard laat inslapen en je gaat als eigenaar er al uren omheen staan draaien en huilen, voelen ze het ook. Niet de dood, maar wel dat er iets aan de hand is.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:36

OleJon schreef:
ruitje schreef:
Wat een nare reactie zeg. Een dier niet in de handel sturen, dát is pas je verantwoordelijkheid nemen.


ik zeg niet dat het paard de handel in moet. ze kan ook werk zoeken om het te bekostigen.
of de instantie paard zoekt baas opvang is een geweldige instantie. een paard bij zijn vriendjes weg halen en laten slachten dat vind ik niet kunnen :( alleen de stress van het slachthuis al ze ruiken de dood.


Ga toch weg....
Dit zijn echt van die onzin verhalen..... helemaal opgelezen van een quote op Facebook?
Ik heb twee paarden laten slachten en die hebben geen idee gehad wat er gebeurde.
Je kan namelijk gewoon zelf je paard brengen, je kan afspreken het in de ochtend als eerste te laten doen.
Dan is alles nog schoon en heb je geen geuren.
Mijn tweede paard is zelfs buiten in het opkomende zonnetje geschoten.
Gewoon waar ik bij was en met slachters die heel vriendelijk waren.
Hou allemaal op met onzin vertellen, daar help je echt niemand mee.
Lieve TS neem je tijd en maak een beslissing waar jij vrede mee kan hebben.
Gelukkig kan niemand je dwingen om het anders te doen.

Droogmolen
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 13:59

Ik vind het echt fijn dat iedereen meedenkt. Ook fijn dat er opties worden genoemd waar hij nog goedkoper zou kunnen staan, maar zoals gezegd staat hij nu al voor paardenbegrippen goedkoop. Ook pb's gehad van Bokkers die meedenken over werk. Daar heb ik echt wel aan! Wie ook ideeën heeft, PB's zijn welkom.

Het paard plaatsen bij een stichting voor zielige paarden zie ik niet zitten, heb vaak genoeg op Bokt gezien dat sommige stichtingen een dubieuze achtergrond hebben.

Ik kan alleen maar melden dat er voorlopig geen knopen worden doorgehakt :(, maar dat er alleen heel diep wordt nagedacht :) . En nee, geen PB's gehad van verontwaardigde Bokkers die mijn paard morgen willen komen ophalen om hem een fijn pensioen te geven :Y)