Een tijdje geleden alweer dat ik foto's geplaatst heb van Shenna en mij. We hebben dan ook niet zo heel vaak/veel rij foto's. Des te leuk dat we die nu wel weer eens hebben

Afgelopen vrijdag heb ik Shenna voor het eerst in haar leven getraind op gras. En hoewel ik verwachtte dat ze haar aandacht absoluut niet bij de training zou houden, deed ze het top! Wat liep ze fijn zeg. Knappe merrie. Zo trots op dat beestje!

Shenna is net 6 jaar geworden en ik heb haar nu twee jaar. Ze is een Fries (goh

Twee jaar geleden kocht ik haar in Duitsland. Als vierjarig puppypaardje die ontzettend groen was. Ze was zadelmak, maar nog niet ingereden. Ik heb eerst heel erg getwijfeld of ik dit aan wilde gaan, een jong en onervaren paard. Ik wilde namelijk eigenlijk een paard waar ik zo mee weg kon rijden en alles mee kon doen. Maar Shenna wist mij zo te betoveren, waardoor ik haar een paar weekjes later opgehaald heb uit Duitsland

Afgelopen 2 jaar ben ik niet constant al bezig geweest met haar. Eerst moesten we wachten op de tandarts en osteopaat, voor ik wilde beginnen met rijden. Dus daar ging al even wat tijd overheen. Toen dat eenmaal gebeurd was en alles helemaal goed was, begonnen we rustig aan met veel longeren en soms wat erop zitten. Eigenlijk konden we net een beetje in stap en draf de bak door toen we weer een dik half jaar moesten wachten omdat ik een zadel had laten aanmeten en maken voor ons. Maar in die periode hebben we lekker veel aan de hand geoefend en grondwerk gedaan. En soms lekker in het bos gewandeld.

Dus al met al is ze eigenlijk nog helemaal niet zo heel lang ingereden. Maar we hebben de tijd. En ik geef haar alle tijd die ze nodig heeft

Soms vergeet ik eigenlijk dat ze nog maar 6 is. Bitloos rijden? Kan gewoon. Dan loopt ze net zo lekker. Zonder zadel rijden? Kan gewoon. Ook buiten, door het bos. Lekkere bosritten maken? Kan gewoon. Af en toe een baby sprongetje of cavaletti's? Niets is te gek. Ja, soms is ze iets te enthousiast of wilt ze te hard. Ze wordt op onze stal niet voor niets "Turbo" genoemd

Helaas hadden we een paar maandjes terug een kleine terugslag. Uit het niets raakte ze opeens spierbevangen. Zonder dat daar echt een duidelijke reden voor was. Dus we lagen even een tijdje uit de running en zijn weer een beetje 'opnieuw' begonnen nu. Aankomende maand laat ik voor de zekerheid haar bloed weer even checken, puur voor mijn gevoel, zodat ik zeker weet dat het weer helemaal goed zit. Ook laat ik dan direct haar tekorten checken, als ze haar bloed toch hebben. Vooral vitamine E en selenium, aangezien ze aan een tekort daarvan spierbevangen kunnen raken. Just to be sure! Want dat willen we niet nog een keer

Maar goed, deze tekst wordt alweer veeeel te lang

1. Knappe puppy

2. Lekker even wat meer lengte

3. Verliefd op dit paard

4. Kijk haar gaan dan!

5.

6. Jammer dat de voetjes eraf zijn, maar verder een mooie foto

7. Trots op dit beestje

8.

9. Galopje. Woesjjj.

10.

11. Nog een draf fotootje

12. Beetje verruimen

13. Beetje jammer van de grassprietjes voor haar hoofd, maar alsnog prachtig vind ik

14.

15. En nog een schattige close-up