Verwaarloosde paarden Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien555

Verwaarloosde paarden Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 20:46

Hoi iedereen,
Eerder heb ik een topic geplaatst met de naam "verwaarloosde paarden", dat topic ging over twee pony’s die bij mij in de buurt staan. Ik maakte me zorgen om die pony’s, omdat ze er verwaarloosd uitzagen. Na lang tobben en bedenken had ik besloten 144 niet te bellen, omdat de toestand toch niet ernstig genoeg leek.

Mocht nog steeds niet duidelijk genoeg zijn waar dit over gaat, raad ik je aan dat topic eerst te lezen.

Nu kwam ik een paar dagen geleden aan bij het adres waar mijn verzorgpony's staan. Op weg naar de verzorgpony's was ik langs de wei waar de verwaarloosde pony’s eerst stonden gefietst. Ik was meteen bezorgd toen ik zag dat ze daar niet waren, maar toen ik bij mijn verzorg-adres de oprit opreed zag ik dat de twee pony’s daar in de wei stonden. Heel nieuwsgierig vroeg ik de eigenaar van mijn verzorgpony’s ernaar. Ze zei dat de politie zoveel klachten kreeg over de toestand van de pony’s en dat ze aan de hand daarvan zijn komen kijken. De politie heeft toen daar de pony’s weggehaald, en de eigenaar van mijn verzorgpony's gebeld (ze zagen zat zij paarden bezit, en hebben op de trailer die voor de deur staat haar nummer zien staan, waarna ze haar gebeld hebben) met de vraag of de pony's daar konden staan. Zij heeft toen ja gezegd, dus nu staan ze daar. De pony's zijn 25 en 15, kennen niet zoveel, maar zijn wel heel vriendelijk. De pony’s hadden een ‘verzorger’ die twee keer per week de drinkbakken vulde, waardoor ze niet uitgedroogd waren. Helaas is de pony van 25 jaar niet erg gezond meer, er wordt over gedacht deze pony in te laten slapen. Wel eet ze nog, het lijkt een redelijk vrolijke pony en niet te vergeten kan de andere pony waarschijnlijk maar lastig zonder haar, gezien ze al zeker 12 jaar bij elkaar staan. Er zal dus alles aan gedaan worden om de pony weer op been te krijgen, maar ze is er slecht aan toe. Er wordt sowieso niks besloten tot de dierenarts komt om ze te onderzoeken. Als ze medisch goedgekeurd worden (deze kans is zeer klein), gaan ze misschien wel terug naar het weitje waar ze stonden. Als ze niet goedgekeurd worden, krijgt de eigenaar een proces verbaal. Voorlopig blijven ze staan waar ze nu staan, dus bij de eigenaar van mijn verzorgpony’s en krijgen ze goed te eten. De eigenaar van mijn verzorgpony’s heeft gevraagd of ik ze wat wilde proberen te poetsen om te kijken hoe toegankelijk ze zijn, dat ga ik later doen.

Ik vond het belangrijk om jullie deze update te geven omdat veel van jullie die het eerste topic gelezen hadden zich toch wel zorgen maakten om de pony’s. Laat maar weten of jullie geïnteresseerd zijn in wat er uiteindelijk gaat gebeuren met de pony’s, dan schrijf ik updates.
Groetjes

Hevonen

Re: Verwaarloosde paarden Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:51

Natuurlijk geïnteresseerd. Zo zie ja maar. Ik hoop dat het lukt om de pony's op te knappen en samen te houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:21

gaat dat tegenwoordig zo?? Als de pony's weggehaald zijn, worden er zeker niet willekeurig mensen opgebeld om te vragen of ze daar mogen staan...daar zijn opvangadressen voor...dit is best een heel vreemd verhaal...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:31

nee hoor, niet altijd. soms wordt er ook gebruik gemaakt van opvanglocaties in de buurt. verder vind ik het wel een beetje een vreemd verhaal.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:35

ah okay...nog nooit van gehoord dat ze dat zo deden....verder moet er toch ook wel iets van onderzoek gedaan worden voordat ze weggehaald worden? En volgens mij is kort geleden een bokker wezen kijken die zei dat ze er prima bijstonden....met voer en water worden ze volgens mij sowieso niet zomaar weggehaald....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:38

IHN schreef:
ah okay...nog nooit van gehoord dat ze dat zo deden....verder moet er toch ook wel iets van onderzoek gedaan worden voordat ze weggehaald worden? En volgens mij is kort geleden een bokker wezen kijken die zei dat ze er prima bijstonden....met voer en water worden ze volgens mij sowieso niet zomaar weggehaald....

nee dat klopt, daarom vind ik het ook een beetje raar verhaal. want spreekt erop tegen om de dieren op hun eigen weide te laten staan.

Evelien555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 21:59

welk aspect van het verhaal is vreemd, dan?
er is inderdaad een bokker wezen kijken, waardoor ik persoonlijk 144 niet heb gebeld. andere mensen hebben dit wel gedaan, waardoor zoals ik al zei de politie is komen kijken. de politie heeft de pony’s daar weggehaald. ik weet niet hoe dat precies gaat met dat de politie zomaar verwaarloosde dieren weg kan halen van de plek waar ze verblijven, is in dit geval wel gebeurd. nu kan ik jullie verzekeren dat alles wat ik in dit en het vorige bericht gezegd heb, waar is, ik zou hierover niet liegen, daar heb ik geen reden toe. het kan zo zijn dat de dieren inderdaad naar een verzorgtehuis gaan, zoals ik al zei weten we niet hoe het verder gaat tot de dierenarts ze komt onderzoeken. als ze medisch goedgekeurd worden gaan de pony’s weer terug, waardoor een tehuis op dit moment niet nodig is. als de pony’s medisch niet goedgekeurd worden, zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet terug mogen, en wie weet naar een verzorgtehuis gaan (vind ik persoonlijk inderdaad een goede oplossing)

Evelien555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 22:04

de pony’s hebben niet genoeg gehad aan het gras in de weide, vooral de zwarte oudere niet, gezien oudere paarden vaker bijgevoerd moeten worden om lichaamsgewicht op peil te houden. dit is niet gebeurd waardoor deze pony zeker te mager is. de vos is inmiddels goed bijgetrokken qua lichaamsgewicht. als er nog iets onduidelijk is aan het verhaal, dan leg ik het graag uit, dus vraag maar. :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 05:39

Het vorige topic is pas recent geopend, daar mag je verder gaan. Dit topic zet ik dus op slot.