hoe kan je school en je pony combineren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L1selottel

hoe kan je school en je pony combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 17:56

hoi , sinds deze zomervakantie heb ik mijn eerste eigen pony :) , een 6 jarige tinker uit Engeland. maar over een paar weken is de zomervakantie afgelopen en begint school weer. maar nu had ik de vraag hoe combineren jullie school en je (verzorg)pony/paard ik moet ongeveer een uur reizen met het openbaar vervoer. mijn ouders vinden wel dat ik goede cijfers moet halen en dat school voor gaat. buiten school en mn pony spreek ik eigenlijk nooit af met mensen dus dat bespaart wel tijd verder heb ik een folderwijk maar daar doe ik 45 min over en kan ik bepalen op welke dag ik die bezorg. hoe combineren jullie school of werk met je (verzorg)pony/paard en hebben jullie nog handige tips?

Ineke2

Re: hoe kan je school en je pony combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:04

Zorg er in elk geval voor dat je pony zoveel mogelijk buiten komt ( minimaal overdag de hele dag) met vriendjes en ruwvoer / water.
Dan kun je makkelijk een dag alleen mesten en even een borstel over de pony halen omdat die al lekker buiten heeft gelopen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:14

Op de middelbare school deed ik zo veel mogelijk in de klas, doet je sociale status niet altijd goed maar scheelt ontzettend veel tijd thuis. Die tijd was ik dan lekker op stal.

Ondertussen ben ik een stukje ouder :+ en is het vooral een kwestie van prioriteiten stellen. Werken, naar stal en dan de rest. En ik heb ze inderdaad zo staan dat ze zelf lekker kunnen struinen overdag en ze dus niet van mij afhankelijk zijn voor beweging.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:32

Is die uur ov reistijd enkele reis of retour? Sowieso proberen die tijd nuttig te gebruiken, bijvoorbeeld voor huiswerk. Dat lukte mij altijd prima in de bus!

Verder, planning, en ook uitvoeren wat je gepland hebt, is super belangrijk. Dat is mijn belangrijkste tip denk ik.

L1selottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 16:50

troi schreef:
Is die uur ov reistijd enkele reis of retour? Sowieso proberen die tijd nuttig te gebruiken, bijvoorbeeld voor huiswerk. Dat lukte mij altijd prima in de bus!

Verder, planning, en ook uitvoeren wat je gepland hebt, is super belangrijk. Dat is mijn belangrijkste tip denk ik.

een enkele reistijd ik reis heen een uur en terug een uur , tnxx voor de tip(s) :)

L1selottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 16:53

ze staat op een stalling waar ze gevoerd word en de stal ook word uitgemest dus dat bespaart me wel tijd alleen het buiten en binnen zetten doen ze niet maar het is een stal waar de inprincipe 24/7 buitenstaat en anders kan een stalgenootje of mijn ouders haar ook binnen zetten voor het geval dat. doen sommigen van jullie ook je huiswerk/ leren op stal?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:54

Ga goed voor jezelf plannen. Hoe vaak wil je rijden, wat moet je elke dag doen en wat kan bijvoorbeeld wel even wachten? Ik ben het met je ouders eens, school gaat voor. Maar je pony kan uiteraard niet zonder eten staan omdat jij nog huiswerk moet maken of voor een toets moet leren. Wellicht dat je dan iemand kan vragen je te helpen, als je merkt dat het niet helemaal wil lukken. Maar ga eerst voor jezelf inplannen wat wanneer moet en kan.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:56

Ik kwam thuis eten huiswerk maken en dan rond 18u naar stal.
En rond 20 a 20.30 terug naar huis en dan het overige schoolwerk.
Soms ook wat eerder naar stal maar dat was afhankelijk van hoeveel paarden ik te doen had.
Ik moest wel geen stallen of niks doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:59

Zoveel mogelijk schoolwerk op school doen en tijdens het reizen ( goede koptelefoon op) en verder zien hoe het loopt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:59

Zet je pony op een manege/stal waar je een binnenbak ter beschikking hebt zodat je ook in de donkere tijd van het jaar 's avonds kan gaan rijden. En brengen je ouders je niet met de auto naar stal zolang je nog geen rijbewijs hebt?
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 21-08-19 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:06

Goed plannen zal inderdaad belangrijk zijn.
Ik denk dat je beter je huiswerk kan maken tijdens je heen- en terugrit dan op stal. Tijdens het reizen heb je toch niets te doen en dan kan je al je tijd op stal voor je paard houden.
En daarbij is de kans groot dat je op stal toch veel afgeleid wordt door paard of vriendinnen.