Hoever rijden jullie voor die perfecte stal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Hoever rijden jullie voor die perfecte stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:20

Gewoon uit interesse, stel je voor dat je in directe omgeving geen stal kan vinden die voor grootste deel aan jouw wensen voldoet maar in een andere provincie wel. Wat weegt zwaarder, de reisafstand of het feit dat je een best stukje zou moeten reizen maar je paard wel op een prima vol pension plek staat en wat zou dan je maximale afstand/tijd zijn.
Ik pas t bericht even aan..het gaat om reizen met de auto.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 15-08-19 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:29

Er is nog een derde optie; geen paard kopen of je paard verkopen mocht deze situatie zich voordoen.

Ik zou een lange reisafstand niet haalbaar kunnen inplannen in mijn dag, alleen al omdat ik niet autorijdt. Gelukkig staat Mn paardje dichtbij en op een ideale plek. Als ik hem dat niet meer zou kunnen bieden dan zou ik een ander baasje zoeken wat dat wel kan. Ik zou niet willen dat mijn paard niet goed genoeg (naar mijn standaarden; zomer en winter naar buiten, goed ruwvoer, grootste deel van het jaar een begaanbare bak) gestald zou staan omdat ík de reisafstand niet rond krijg.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:38

Mijn paard stond op een stal 35km hier vandaan, reistijd was normaal gesproken een half uur, met erge drukte 3 kwartier tot een uur. Daarvoor stond hij op een stal 5 min bij mij vandaan, maar toch de keuze gemaakt om hem verder weg te stallen om de faciliteiten en omdat ik het daar meer eens was met het management van de paarden. Jammer genoeg is mijn paard inmiddels verkocht, maar ook mijn nieuwe paard ga ik daar zeker weten weer stallen!

Nu heb ik de luxe dat ik de tijd heb om bijna iedere dag die kant op te gaan en dat ik de benzinekosten ook kan betalen, mocht dat in de toekomst anders worden dan moet ik natuurlijk de beslissing maken om hem hier in de buurt te stallen en om wat compensaties te doen. Die compensaties zullen natuurlijk nooit ten koste van mijn paard gaan maar eerder om de faciliteiten.

Shaggy09

Re: Hoever rijden jullie voor die perfecte stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:44

Ik zelf zou het niet chill vinden om altijd lang onderweg te moeten zijn om bij mijn paard te komen. Toen ik nog paardjes had was dat op 5 minuten fietsen van mijn huis en daar was ik heel blij mee.

Als ik echt alleen zou kunnen kiezen tussen een 'slechte' stal dichtbij of een 'goede' stal ver weg dan zou ik voor de goede ver weg gaan of ik zou stoppen met de paarden. Ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Momenteel zou het qua tijd namelijk wel kunnen maar als school dalijk weer begint zou ik echt geen tijd hebben om lang te reizen voor een paard.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:45

Lastige... sta nu met 10 minuten fietsen bij hem. Dat is fijn, maar geen uitrij mogelijkheden en dan vind ik heel jammer. Dan kom ik weer op 25/30 minuten met de auto op uit...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:48

Mijn paard staat op een stalling zo’n 20-25min van huis. Als m’n paard het maar naar z’n zin heeft, in de buurt kan ik niks vinden waar ze zomer en winter buiten staan en als dat zo is, is er geen goede bak bij, dan maar wat langer rijden voor de perfecte stalling, paard blij, baasje ook blij :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:49

20, maar eigenlijk is 15 minuten wel echt de max voor mij. (Reistijd met de auto, en bij voorkeur niet via file gevoelige wegen) Hierna vind ik het niet echt dagelijks meer te doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:50

20 minuten is voor mij echt het maximum.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:51

Pony staat nu een half uur fietsen bij mij vandaan. Dat was hier in de omgeving de enige stal waar ze de hele dag naar buiten kan in groepsverband

Ik zou haar nooit op een slechte stal dichterbij zetten alleen voor mezelf

Edit: moet dus wel zeggen dat ik zeker niet elke dag ga want dat red ik niet

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:52

Ik heb mijn paard op 35-45 minuten gehad toen in hartje Den Haag woonde en op 30 minuten. Bij die tweede kon ik vanuit mijn werk 4 dagen per week langs, dus hoefde dan maar 3 dagen vanuit huis.
Inmiddels staat hij op een geweldig plekje op 15 minuten van huis en dat geeft zoveel meer rust. :o ik ben er nu zo, wat ik een heel fijn idee vind mocht er iets aan de hand zijn. Ik ga hem zo in de avond nog eens checken als dat nodig zou zijn bijvoorbeeld.

Ik zou wel max 45 minuten aanhouden, tenzij het echt niet anders kan maar dat zou betekenen dat ik niet elke dag heen kan.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:54

Mijn paarden staan op 42 km afstand. Ik ben er 5x in de week. Ze staan ong 5 uur buiten en in de avond in de stapmolen, dus ik hoef er ook niet iedere dag te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:57

Langste afstand was 67 km, daarvoor nog een keer 55 km. Ik was op een bepaald moment de polder in Zuid Holland zat. En heb mijn paard toen verhuisd naar een regio waar buitenrijden en 24/7 buiten wel goed te combineren was. Zo hebben we de rucphense heide en drunense duinen onveilig kunnen maken.

Nu woon ik zelf in een veel betere omgeving en staat hij op 900 meter afstand. En dat is toch ook wel heel fijn :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:07

Mijn paard staat op 25km/30min afstand. Ze stonden dichterbij, maar toen zijn we de kudde gaan verhuizen. De extra reistijd valt eigenlijk weg, omdat ik niet meer uit hoef te mesten en niet meer zelf hooi hoef te voeren in de winter.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:17

Voor mij is een half uur rijden het maximum. Als het veel langer is zou ik er doordeweeks bijna niet naar toe kunnen omdat ik overdag gewoon werk. Mijn bruikleen paard heeft 1,5 jaar op 35 km afstand gestaan (wel tussen werk en huis) en hebben we uiteindelijk toch dichterbij verhuisd omdat het toch onhandig was.

Nu staat mijn eigen een kwartier van mijn huis vandaan. Het is niet perfect, ik had liever volpension gehad, maar paardlief heeft het heel goed op zijn paddock paradise met z'n vriendjes, we hebben een goede bak en als we eenmaal buiten kunnen gaan rijden rijden we zo vanaf het terrein het bos in, dus ik ben aardig tevreden :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:42

Ik stond op 45 minuten rijden van huis. Vanaf mijn werk was het korter, dus ik ging op werkdagen gelijk vanuit werk naar stal en dan naar huis, met als gevolg dat ik soms pas om half 11 aan mijn avondeten zat. Niet ideaal voor mij, maar de enige plek waar men zich aan afspraken hield die voor mij belangrijk waren. En dat vond ik veel belangrijker. Ik heb daar 3 jaar gestaan voordat we ons huis met room for a pownie kochten. Nu is het achteruithinkelend vanaf mijn bed 5 minuten :)
Ik heb 1x met ijzel eens een uur en 3 kwartier over gedaan om thuis te komen, dat was niet tof!