Hoe affectief is jouw paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kroelbak of niet?

Geboren lijmpot!
14 (14%)
Zeer kroelerig
36 (36%)
Matig kroelerig
19 (19%)
Licht kroelerig
21 (21%)
>SQUEAL!< Weg jij!
10 (10%)

Totaal aantal stemmen: 100

CoonArt

Hoe affectief is jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 19:30

Houdt hij/zij van kroelen en kleeft hij/zij gewoon als LIJM aan je lijf (zeer affectief) of meer van... OK, baasje ik vind je lief maar daar blijft het bij... (dus minder affectie)

Newallure

Re: Hoe affectief is jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:35

Die van mij is een lijmpot. Niet omdat hij zo kroelerig is maar omdat hij me over al volgt en zich graag bemoeid met waar ik mee bezig ben.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:48

Onze Haflinger Cato is het liefste heel de dag onder de mensen. Echt een mens gericht paard. Heel gezellig. Volgt je ook de hele wei door!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:54

Bloemmeke schreef:
Onze Haflinger Cato is het liefste heel de dag onder de mensen. Echt een mens gericht paard. Heel gezellig. Volgt je ook de hele wei door!

Mijne is ook een haflinger :') :o

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:55

Newallure schreef:
Bloemmeke schreef:

Mijne is ook een haflinger :') :o

Ik denk dat het ook wel echt een mesngericht ras is hoor

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:36

Onze Haflinger echt niet :'). Die kun je er alleen een plezier mee doen als hij in ruil iets eetbaar krijgt.

Mijn IJslander daarentegen is een knuffelkont, die komt er echt voor langs.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:49

Ik heb een friese merrie ,die laat haar eten staan om te knuffelen .
Dit kan ze ook uren volhouden .
Voordeel is ik hoef haar nooit op te halen achter in de wei ,zodra ze me hoort komt ze al naar voren gelopen

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:07

Mijn Fjordje is gek op aandacht van mensen en vindt poetsen en kroelen echt super lekker. Maar je moet wel naar haar toe komen. Zij komt er niet naar voor naar jou toe... (eten is belangrijker ;) )
Dus ik heb optie 2 gekozen.

Haar weidemaatje (ook Fjord) komt echt naar mensen toe op de wei om knuffels te halen. <3 Da's echt een lijmpot, haha

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:12

Mijn ruin is met vlagen knuffelig maar meestal stoot ie me een bloedneus als ik hem een kus wil geven. Zijn liefde doet vaak pijn. Ik heb een deuk in mijn hersenpan doordat hij ineens omdraaide in de wei toen ik hem aan het poetsen was..

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:26

Die van mij loopt mij overal achterna, niet om te kroelen maar om zn maten bij mij weg te houden

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:28

Naar mij toe niet zo.Maar bij ons verzorgmeisje wel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:29

Ik heb twee lijmpotten waarvan de ene ook aanhalig is, maar de ander weg loopt als je hem wilt aaien. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:39

Nou, het kan nog een slagje erger :D Mijn twee Taarten zijn best wel kroeldozen, geen lijmpotten, maar aandacht is wel belangrijk. Maar omdat ze allebei vinden dat ik HUN mens ben, hebben ze daar onderling ruzie over! Claimgedrag dus :D

Ben ik niet in beeld, zijn het gezellige vriendinnen -O-

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:44

Als er eten in het spel is, is hij ineens zéér affectief :))

Verder komt hij altijd wel even kijken wie er bij zijn stal of bij het hek van het weiland staat. Een aai vindt hij dan ook prima. Maar het is geen paard om uren mee te knuffelen en te trutten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:54

ikke schreef:
Nou, het kan nog een slagje erger :D Mijn twee Taarten zijn best wel kroeldozen, geen lijmpotten, maar aandacht is wel belangrijk. Maar omdat ze allebei vinden dat ik HUN mens ben, hebben ze daar onderling ruzie over! Claimgedrag dus :D

Ben ik niet in beeld, zijn het gezellige vriendinnen -O-

Ruinen kunnen dat ook. Maar aangezien ik dat niet goed vindt, gaan ze meestal zo staan dat ik er tussen sta en anders kunnen ze inmiddels elkaar redelijk negeren (al moet de ander wel zijn neus er bij steken als ik met de ene bezig ben). Het : "mijn mens, oprotten jij" leverde enkel een oprotten reactie van mij op, nu kunnen ze inmiddels heel redelijk samen delen (al moeten ze er af en toe even aan herinnerd worden). Ik wil geen geruzie in mijn persoonlijke ruimte, helemaal ook omdat ik niet de enige ben die er tussen loopt.

Het mensen leuk vinden is een deel nieuwsgierigheid (handig om ze wat te leren) en deel lompigheid en dat laatste is op zijn minst irritant. Graag bij je zijn is best, maar wel beleefd (niet aan mij plukken/zakkenrollen en opzij gaan als ik er door wil (en dat is voor pony zelf opletten, als ik het moet vragen ben ik niet belangrijk genoeg = lomp gedrag). Dat je paard mensen leuk vindt is dus niet enkel positief of prettig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:00

Mijn merrie is vrij op zichzelf. Ze houdt van een goede poetsbeurt en af en toe een beetje kroelen als het haar uitkomt is oke, maar als ze er klaar mee is of geen zin in heeft loopt ze weg. Kussen krijgt ze liever niet dan wel.
Mijn ruin daarentegen is net superlijm. Altijd in de buurt, loopt overal mee naartoe en houdt erg van lichamelijk contact. Als ik in de wei zit komt hij altijd en draait vervolgens zijn billen naar je toe. Niet om te trappen zoals mensen die hem niet kennen nogal eens denken, maar om gebriebeld te worden op zijn buik en achterhand _O- :+:

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:05

2 een lijmpot en van de andere hoeft het allemaal niet zo.