Is jouw paard een ENGEL of een BENGEL?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Engel paardje of een bengel paardje?

Engel
37 (54%)
Bengel
31 (45%)

Totaal aantal stemmen: 68

CoonArt

Is jouw paard een ENGEL of een BENGEL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:41

Laat ik dat eens in de groep gooien, is het een schat of meer een duiveltje op vier hoeven? En hoe laat hij/zij zich dat merken?

heidy_wilco

Re: Is jouw paard een ENGEL of een BENGEL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:43

Beiden gelukkig. Hij is super lief, maar hij heeft zijn momenten dat hij gewoon lekker onduigend moet zijn en of gewoon een beetje dwars is. We hebben allemaal wel zo'n dag. Hij heeft een heel goed gevoel voor humor, en ik gelukkig ook dus het past gelukkig wel. Grapjes zijn vaak aan de orde bij hem :) Maar dat is een van de redenen waarom ik hem zo leuk vind!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:04

1 engel, 2 bengels en 1tje ertussenin :D

Het engeltje is simpel in alles. De 2 bengels maken me het leven altijd moeilijk. Veulen vindt het veel leuker om de andere kant op te lopen, jonkie staat liever op 2 benen in de piste. En die ertussen is gewoon een boze merrie maar bedoelt het niet vaak zo haha

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:08

4 Engeltjes, 1 bengel en 1 is geboren met 2 hoorntjes }:) ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:13

Absoluut een bengeltje, maar wel met een gouden hart. Liever lui dan moe, zal snel protesteren maar als je dan laat zien dat het allemaal zo eng of moeilijk niet is vindt ze het allemaal wel leuk :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:26

Absoluut een engel. Zelfs als hij heel erg last van zijn hoofd heeft of als hij iets spannend vind doet hij nog zijn best voor me. Hij is niet de allermakkelijkste om mee te werken. Maar heel eerlijk.

Zijn naam betekent dan ook 'hemels'.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:44

Wel leuke vraag :) . Beide!
Ik heb een engeltje, een zeer aanhankelijke merrie. Super makkelijk in omgang en doet keihard haar best onder zadel, sociaal in de groep.

De bengel of kleine duivel is een ruin. Gaat stevast dood bij de DA nadat hij eerst het kot op stelten heeft gezet, doet elke keer weer alsof hij voor’t eerst op de wasplaats staat, denkt onder zadel dat hij hengst is en pest/plaagt (hij is niet echt gemeen) in de groep de minderen in rang continu. Maar, hij is gek op mij: hij brult wanneer hij mijn stem hoort en komt aangegaloppeert wanneer ik hem roep. Dus, ik ben ook gek op hem <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:55

Ik heb 2 engels, en 2 bengels. Sinne, de jongste fries is echt een bengel. Móét en zál alles slopen. Staat het krukje nog in de bak? Mevrouw loopt er naartoe, kijkt nog even achterom of ik wel oplet en gaat met het krukje lopen gooien. De ander is een shet, dus dat spreekt voor zich :')

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:59

Eigenlijk is ze allebei wel. Ze kan soms een echte bengel zijn maar over het algemeen vind ik haar toch wel een engeltje.

Ik heb het dan over onze 4jarige haflinger merrie Cato

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:01

Haflinger .. zegt genoeg over wat ik heb gestemd.
_O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:10

Ok ze is niet echt van mij, het mijn verzorgpaard. Maar ze is echt een engel. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis maar nooit omdat ze stout is

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:42

Hier een echte engel. Nog nooit zo'n lief, werkwillig dier gezien. Altijd zin om wat te ondernemen, eender wat, en heel braaf zolang ze op tijd en stond haar beentjes eens kan strekken. Ze begint en eindigt het liefst in rendraf met af en toe wat galop ertussen :') maar laat zich prima terugnemen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:43

2 engeltjes van goud! Zo blij mee

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:04

Hmm hier 1 engel <3 mijn 16 jarige merrie die precies weet wat wel en niet mag, heel netjes opgevoed en braaf achter omheiningen blijft. Goud maar dan ook echt goud eerlijk onder het zadel en aan de hand, wel een hele grote spiegel. heeeel soms is ze ook een beetje een bengel maar op een aandoenlijke manier.

Dan de BENGEL, mijn jaarling shet hengst. Werkelijk, bengel is hoe je hem omschrijft. Als er geen stroom op draden staat, kauwt hij erop, maakt hij het open, loopt er doorheen/tussendoor. Als mijn merrie gaat rollen, rent hij er snel heen om haar in de benen/kont/rug te happen om vervolgens als zij op staat 1st heel snel weg te rennen omdat hij wel weet dat het niet gewaardeerd word om vervolgens snel terug te rennen en heel snel te rollen op de plek waar zij net rolde.
Hij weet precies hoe hij haar kan pesten en doet dat dan ook regelmatig, mijn merrie hapt dan ook altijd als hij begint te pesten.

Gelukkig vind ze hem ook wel heel leuk en kunnen ze niet zonder elkaar.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:07

Hier een bengel met een hart van goud <3
Maar hij heeft zn naam natuurlijk al mee _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:15

Vroeger was het echt een draak.
Maar sinds ie wat stabieler is geworden als paard is hij wel echt een stabiele factor in de kudde ook en ik weet wta ik aan hem heb. Hij doet met trainen echt veel voor me.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:19

Mando schreef:
Haflinger .. zegt genoeg over wat ik heb gestemd.
_O-

Dit dus :=