Nu zit ik me met enige regelmaat te verbazen over de bedragen die mensen vragen voor gebruikte dekjes, bij merken zoals Eskadron, maar ook Lemieux, PS of Sweden e.d. is het kennelijk heel normaal om iets minder dan de nieuwprijs, de nieuwprijs of zelfs meer dan de nieuwprijs te vragen

In mijn hoofd werkt het zo, dat wanneer iets nieuw gekocht is en daarna gebruikt is, de waarde vermindert. Want niet nieuw, helemaal als het op het paard gebruikt is zie je daar meestal sporen van. Afhankelijk van hoe vaak een product gebruikt is, hangt daar een bepaald prijskaartje aan. De prijzen die gevraagd worden voor gebruikte spullen rijmen in mijn hoofd niet met wat mij redelijk lijkt voor gebruikte artikelen (Een dekje dat nieuw 75 euro kost, duidelijk is gebruikt, tweedehands verkopen voor 60, bijvoorbeeld, maar ik kwam ook eens een dekje tegen dat nieuw 60 euro heeft gekost en aangeboden werd voor 100 !!!).
Waar zit het hem in dat dergelijke prijzen gevraagd worden? Is het een kwestie van vraag en aanbod? Is het normaal om de 'hoofdprijs' te betalen voor gebruikte goederen? Ben ik gek?
Dit topic is overigens niet bedoeld om mensen voor het hoofd te stoten, ik ben gewoon erg benieuwd waar vraagprijzen vandaan komen en wat de redenatie daarachter is. Het is haast niet leuk meer om 2e hands wat leuks te kopen inmiddels