Wat doet men met paarden na sportcarriere ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:17

Nouvel schreef:
Als een paard om wat voor reden dan ook weg zou moeten (maar nog gezond genoeg zou zijn voor een goede nieuwe plek) zou een goede plek voor mij belangrijker zijn dan het geld dat je er voor krijgt.


Ik had hier een kerngezonde staan. Was alleen nogal een draak. En dat is een understatement.
Die heb ik in professionele training gezet. Met de opmerking erbij 'als jij hem ook niet goed krijgt, laat ik hem inslapen'. Ze heeft er haar handen vól aan gehad. Uiteindelijk hebben we samen een super eigenaar gevonden, voor de duvel niet bang en mega fanatiek.
En die is inderdaad uiteindelijk weggegaan voor het bedrag dat de training gekost heeft die periode dat hij in training stond. De tienduizenden euro's die ik erin had zitten al, zijn er nog niet voor een tiende uit gehaald bij de verkoop...

Maar ik had vertrouwen in de dame die hem kocht - heb nog steeds contact met haar ook, ook al heeft zij hem inmiddels ook niet meer. Zij heeft hem braaf gekregen, op wedstrijdniveau gekregen en uiteindelijk heeft zij er de winst op gemaakt die - heel eerlijk - ze ook gewoon verdiende. Voor het paard top: ik had de afspraak in potlood geschreven staan met de dierenarts om in te slapen omdat hij écht gevaarlijk was. En na een jaar bij haar heeft hij zelfs kinderlessen gelopen bij haar trainer... Zo kan het ook gaan.

100% gegaan voor het thuis waar ik me ok bij voelde, want ik had écht meer kunnen krijgen bij een naïevere koper, maar dan was hij wel in de salami beland inmiddels denk ik...

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:15

Precies dat...
Ik heb mijn eerste eigen paard ook voor minder weg gedaan dan ik had kunnen krijgen, omdat ik een goede plek het belangrijkst vond.
Het mooie is dat dat zich heeft door gezet, ze heeft nog 2x daarna een nieuw huisje gekregen, maar beide keren op basis van ‘goede plek is belangrijker dan geld’ en zo heeft ze een heel mooi leven gehad!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:33

Mijn paard heeft niet echt een carriere achter de rug, maar met zijn tien jaar wel gebombardeerd tot weidepaard. Of feestbeest, dat vind ik wat positiever. :D

Hij mag ook bij mij blijven en ik betaal met liefde alle stallingskosten en verzorging die hij nodig heeft. <3 Dat is natuurlijk een keuze, maar voor mij de enige juiste. :j Natuurlijk heb ik het geluk dat ik die mogelijkheid heb. Als je die mogelijk niet hebt, kan ik mij voorstellen dat je een andere keuze maakt.
Afbeelding