[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:23

Oh nee.. wat ontzettend zuur zeg :\ Hoop zo dat het allemaal mee valt!

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:09

Nee, wat ontzettend verveld. Duimen dat het meevalt :(

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:13

Ik hoop het ook.
Hoeven zijn nog warm.
Manari was niet blij dat de rest de wei op ging. Hopelijk gaan ze wel wat hooi willen eten.

Nu even rusten vandaag want met veel pijn wakker geworden en ga me naar stal moeten slepen vanmiddag…

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:44

Neem aan dat je Muzanna bedoelt? Of is Manari ook in de lappenmand? Dikke knuffel van deze kant.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 20:55

Ik heb even hulp ingeroepen om te reageren, maar reageer alleen even op de situatie nu. Sorry, want het meedenken stel ik nog steeds op prijs!

Manari heeft paddock arrest samen met Muzanna, zodat zij niet alleen hoeft te staan. Zolang ze dat accepteert hebben we dat liever dan Muzanna in isolatie.

Hoeven gisteravond nog warm, niet heet. Ontlast linksvoor wat. Zat dus waarschijnlijk echt tegen hoefbevangenheid aan. Als er dan ook nog een opdringerige heer op wil kruipen loopt het emmertje natuurlijk over…

Heer blijkt een bekend probleem te zijn. Hij is net voor de onze gekomen en men hoopt dat hij nog wat gaat temperen. Hij wordt door een andere ruin en door de onze (normaliter) goed gecorrigeerd. Dat lukt Muzanna nu even niet (misschien ook hengstig?) en dat heeft gelijk verstrekkende gevolgen. Dat is erg vervelend.

Hoeven vandaag nog wat warm, maar op alle fronten duidelijk verbetering. Weer praatjes, weer willen lopen hoewel nog iets gevoelig. Hals is stukken soepeler. Net op tijd geweest, denk ik, al hadden we haar als we het zelf in de hand hadden gehad niet of maar heel kort weidegang gegeven die dag.

Dat blijft toch een lastige puzzel en zet je aan het denken…
We gaan nu moeten kijken of het voor iedereen werkbaar te krijgen is.
Het drukt je wel weer behoorlijk met de neus op de feiten.

Deze paarden zijn gewoon heel moeilijk in een pension setting in te passen. Want soms kunnen ze nu eenmaal niet mee met de groep het land in, bijvoorbeeld.

Verder moet ik nu helaas even onder een steen kruipen voor de komende ~2 weken, vanwege de medische ingreep volgende week waarvoor ik ben gewaarschuwd qua rust houden, hersteltijd, slagingskans etcetera.

Ik moet dus even op de rem en volledig rust nemen. Zélfs wat betreft de paarden ook al is de timing uitermate beroerd. Anders gooi ik mijn eigen glazen in en daar heeft binnen het gezin ook niemand baat bij, ook de paarden niet.

Verdere reacties, ook op PBs, komen dus iets later pas.
Oh, en we hebben weer lekkage! Het aller, allerlaatste stuk leiding dat nog niet was vervangen omdat het goed leek. :roll:
Even heel verstandig zijn en me nergens mee bemoeien en nergens druk over maken. :=

Lijkt dus weer tijdig ingegrepen, maar leuk is anders en het gaat dus weer een hele puzzel worden hoe we dit werkbaar krijgen. Maar nu even geen gepuzzel. Rust houden…

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:58

Meisje, nu eerst aan jezelf denken en je gezin, daarna je paardjes en dan de rest, de eerste 3 zijn het belangrijkst. Enorm veel succes en hoop met alles dat dit je gaat helpen.
Neem je tijd en we horen je weer als je er aan toe bent.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 21:00

Yavanna schreef:
Meisje, nu eerst aan jezelf denken en je gezin, daarna je paardjes en dan de rest, de eerste 3 zijn het belangrijkst. Enorm veel succes en hoop met alles dat dit je gaat helpen.
Neem je tijd en we horen je weer als je er aan toe bent.

:j :*

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:22

Ik lees al n hele tijd mee onder een steen.
Ik kom er toch maar onderuit en wil je veel succes en sterkte wensen met je ingreep.

Gelukkig lijkt het weer de goede kant op te gaan met Muzanna.
Zo herkenbaar voor mij , mijne is ook gevoelig hiervoor. Dus ik begrijp jullie zorgen.

Vergeet de pb en topic maar even en denk even aan jezelf en je gezin. We horen wel weer iets van je als je eraan toe bent.

Nogmaals succes met de ingreep.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:27

Meid, verdwijn in je bubbel en concentreer je op jezelf. Je bent ons niets verschuldigd, we zien je wel weer verschijnen wanneer dat kan. :*
Eerst jij, dan je gezin, dan je paarden. En dan misschien eventueel, dit topic. Maar niet eerder.

Take care. Ik hoop zó dat de ingreep verlichting brengt. Denk aan je.

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:31

Heel veel sterkte met de ingreep!

En ook ik ga mee met de reacties voor mij. Jijzelf bent het allerbelangrijkste, samen met je gezin en de paarden.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 14:37

Lief van jullie <3
En de donaties ook echt :+:
Ook buiten de website om trouwens. Ik had dat nooit verwacht.

Verder. Ja verder… :(


Rust houden. Dát was het idee. We hadden het helemaal geregeld, inclusief vrije dagen en hulptroepen. Maar het liep van meet af anders…

Oproep voor medische keuring. Prima, in mijn geval is het vanwege de situatie in eerste instantie niet meer dan een “hoe gaat het eigenlijk nu met je?” Maar de eerste brief heb ik nooit gezien dus ik wist van niks. Na terugkomst van het ziekenhuis troffen we onze eerste maar in werkelijkheid hun tweede brief: een aangetekend schrijven met serieuze taal.
Stress!

Vervolgens toch braaf rust gehouden, maar na het weekend zouden de paarden over naar een andere, vette weide. Vanwege de nog altijd dekkende ruin weigerde mijn man Manari een graasmasker om te doen “want ze moet zich kunnen verdedigen!” Zijn paard; ik kan hem niet dwingen, hoogstens informeren…
Eerste dag kort weidegang, maar wij hanteren een andere definitie van rustig opbouwen, want de dag erna stonden ze direct de hele dag in die wei. Dat zat me niet lekker.

Huilend van de pijn toch naar stal. En wat ik zag zag mijn man niet… Manari zat op het randje. Liep net niet helemaal lekker. Nog een keer zo de wei op en ze was gegarandeerd bevangen geraakt. Graasmasker dus.

Maar dat was niet het enige euvel waar we die dag tegenaan liepen op stal. Muzanna werd nog steeds gedekt. Mijn man moest knokken met de betreffende ruin om Manari mee te kunnen nemen zodat ik haar gangen kon beoordelen. En maar jagen, en maar proberen erop te duiken. En Manari maar als een pitbull hem proberen op te vreten.
Voor Muzanna is natuurlijk dekken sowieso iets waar we om moeten denken vanwege haar verleden met haar schouder (een wonder dat ze nog leeft) maar dat gebeurt over het algemeen in een gecontroleerde setting met een schone, geteste, ervaren Teke dekhengst van misschien 450 kilo. Niet een onhandige, onbeholpen kruising koudbloed van een kilo of 700 in een ongelijke, bestrate paddock middenin het tumult van een groep waar nog gesteggeld wordt over de rangorde.

En ja. Die schouder speelt weer op. Muzanna is kreupel. Heeft last van haar lijf. Ik maak me zorgen.
Het gesprek aangegaan. Diplomatie en meer van dat. Dat werd een heel heen en weer, want als de eigenaar van de ruin het probleem niet ziet, rondvraag doet wie er nog meer getuige van is geweest en verder niks wil dan zullen wij het maar moeten accepteren. Of niet.
De eigenaar van de ruin wilde op generlei wijze iets aanpassen. Geen concessies, niet apart zetten, zelfs niet tijdens de hengstigheid, nog geen monnikspeper. Niks. Haar beest, haar goed recht.
Er werd vooral aangestuurd op “het nog even aankijken” terwijl dit al een maand of 3 speelt. Hij dekt immers niet alleen de onze.
Natuurlijk gedrag. Bla bla.
Ook waren de onze zo’n aanvulling in de groep en zulke goede opvoeders, juist ook voor deze ruin die het zo hard nodig heeft. Het is ook de bedoeling dat de groep deze ruin manieren leert zodat de eigenaar het dier naar huis kan halen omdat ze haar andere paarden hier niet aan wil blootstellen. De onze? Niet haar probleem natuurlijk.
Prima. Duidelijk.
Even aankijken dus?
Ja.
Nee. Dan weten we genoeg. Dan halen we de paarden op.
Uiteindelijk is de concessie overdag samen op de weide en voor de nachten staan de onze voorlopig weer apart. Wat wel opvalt is het volgende: na een dag weidegang is Muzanna slechter.

Wordt ze dan in de weide ook gedekt? Lastiggevallen? Garanties heb ik natuurlijk niet.
Of speelt er een sluimerende hoefbevangenheid?
Meer last door meer bewegen?

Hoeven zijn niet warm.
Ik denk aan een hoefzweer. Die krijgt ze meestal na hoefbevangenheid. Maar haar lijf zit ook niet lekker en is slechter na een dag in de groep.

Het zit me eigenlijk nog steeds niet lekker.
Maar een oplossing heb ik niet.

Ik maak me zorgen.
Dat terwijl ik eigenlijk rust zou moeten houden.
Qua napijn is mijn behandeling vergelijkbaar met de eerdere operaties. Ook nabloeden. En zelfs 2 weken later nog bont en blauw en nog minder kunnen dan normaal. Dat is wel vervelend. Het is afwachten of het iets oplevert. Er staat sowieso een herstel op van een week of 4.

Maar wat moet ik met de paarden? En vooral Muzanna?
Osteopaat, want met fysio kraakt ze en toont ze gevoeligheden.
Hoefsmid? Uitsnijden of niet? Is het wel een hoefzweer?
Of zou het hoefbeentje gekanteld zijn? Ze was niet erg bevangen, maar is dat wel een graadmeter? Dierenarts dan?
Ook de tandarts moet komen, want ze kwijlt ook weer.

Al met al eigenlijk best wel ellendig.
Ik maak me zorgen. Ik voel me af en aan zelfs ronduit wanhopig. Arm paard.

Dit kan gewoon niet meer. Hoe moet ik dit paard goed houden in een pension setting? Het is zo’n puzzel van concessies… overal… ik weet het allemaal niet meer… er is altijd wel wat en met dit paard kan dat gewoon niet meer… dan loopt het emmertje weer over.

Het is een domino-effect. Keer op keer.

Ik vrees voor moeilijke en misschien wel drastische keuzes. Eerst maar proberen nog even te blijven schuiven en puzzelen en kijken of we haar weer enigszins op de rit krijgen. Ik wou dat we de middelen hadden haar te laten dekken. Dan was het probleem met de ruin opgelost en hoefde ik me daar geen zorgen meer over te maken. Ik bedoel, we hebben eerder met een dekkende ruin moeten dealen en die deed dat juist ook op de wei… dus wat voor garanties heb ik eigenlijk…? Zij zeggen dat hij het op de weide niet doet. Ik ben er niet gerust op…

Het zit me niet lekker.
Maar het alternatief is haar hier in de achtertuin droppen, want een betere stal is ook niet beschikbaar.

Ik word hier ronduit verdrietig van. Ik heb hier zoveel stress van. :(
Tot zover “een paard heb je voor je ontspanning.”

Gelukkig hoef ik me het komende jaar geen zorgen meer te maken over een medische keuring omdat er nog zoveel speelt. Ze hebben me letterlijk gezegd dat ik niks hoef te doen en me vooral geen zorgen moet maken. Met alles dat er verder ook nog speelt is dat een geruststelling.

Over alle andere gedoe en tegenslagen (ja, waarom zou dat ineens ophouden hè?) heb ik het maar even niet. Gedoe.

Ik maak me nu vooral zorgen om de paarden. Vooral Muzanna.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:23

Oh Jorieke wat een ellende ..
Ik zou willen dat ik je kon helpen!

Is er iets omdat gedaan moet worden om stallen klaar te krijgen bij jullie?
Kan er iets gedaan worden?

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:40

fleurtjeuh schreef:
Oh Jorieke wat een ellende ..
Ik zou willen dat ik je kon helpen!

Is er iets omdat gedaan moet worden om stallen klaar te krijgen bij jullie?
Kan er iets gedaan worden?


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Misschien een idee om een lijstje te maken wat er allemaal gedaan moet worden om de paarden aan huis te krijgen en dat dan mensen hier kunnen aangeven met welk onderdeel ze zouden kunnen helpen?

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:48

fleurtjeuh schreef:
Oh Jorieke wat een ellende ..
Ik zou willen dat ik je kon helpen!

Is er iets omdat gedaan moet worden om stallen klaar te krijgen bij jullie?
Kan er iets gedaan worden?

Ik ga ook hierin mee!

Misschien dat wij nog iets kunnen betekenen.
Daarnaast, nog steeds knuffels :(:)

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 16:13

Fijn dat jullie weer meedenken.
Het grootste euvel is geld. Want het stuk is te klein en te nat om deftig paarden te kunnen houden, dus dan moet je paddock platen en dat soort dingen hebben, want afgezien van het betegelde stuk is het gras gedeelte echt te zacht. Dat lopen ze in een nacht kapot denk ik.

We gaan zo bij een weitje een 15 minuten verderop kijken.
Maar of ik ze daar op een UBN kan zetten?
En of 24/7 weidegang überhaupt verstandig is?
Mijn hoofd loopt helemaal over.

Want voor de rest ben ik echt wel tevreden over de huidige stal. Maar dit gedoe maakt dat ik het allemaal even niet meer weet. |(

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:39

Ik heb een topic aangemaakt, hopelijk bereiken we daan Bokt in haar breedte.
Samen moet er toch meer mogelijk zijn om je te helpen!

[LZP] Hulp voor bokker JoSav

Uiteraard: als je het liever niet hebt, laat ik dit topic zeker verwijderen, maar ik hoop oprecht dat er nieuwe mogelijkheden uit naar voren komen

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:37

gerlindie schreef:
Ik heb een topic aangemaakt, hopelijk bereiken we daan Bokt in haar breedte.
Samen moet er toch meer mogelijk zijn om je te helpen!

viewtopic.php?f=2&t=2101587

Uiteraard: als je het liever niet hebt, laat ik dit topic zeker verwijderen, maar ik hoop oprecht dat er nieuwe mogelijkheden uit naar voren komen


Blijkbaar mag dit dan weer niet op Bokt.
Ik weet even niet hoe dit zit, aangezien ik me meerdere dergelijke topics kan herinneren, bijvoorbeeld toen bokker Palmera hulp nodig had.
Ik ga even met de mod overleggen hoe dat kan :)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:55

Jeetje Jorieke, ik weet uit ervaring hoeveel stress het met zich mee brengt als je paardje zo gevoelig is om hoefbevangen te worden.
Laat staan met alle andere onzekerheden en stress om jullie heen.

Gerlindie wat een mooi gebaar naar Jorieke toe om dat topic te openen.
Ik hoop zo dat de mods het weer openen.

Ik ga in elk geval eens informeren of ik Jorieke ergens mee kan helpen.
Ik woon relatief in de buurt.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 21:28

Ik reageer nog uitgebreider, en op jullie berichten. :+:

Gisteren liep Muzanna iets beter. Paddock dagje (gescheiden van de groep).
Vandaag liep Muzanna weer slechter. Weidegang dag (in de groep).
We hebben besloten dat aan te kaarten en daarover het gesprek aan te gaan. We willen uitsluiten wat de oorzaak is (meer meters maken, het gras, toch de bewuste ruin?) en haar herstel vordert op deze manier ook niet.
Het is ook haar mindere kant (qua schouder en qua hoefbevangenheid) die opspeelt.

Muzanna & Manari staan om die reden voorlopig ook overdag tijdens weidegang apart.
Nu hopelijk haar herstel verder een duwtje geven met behulp van osteopaat etcetera.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:17

Ik heb weer even hulp ingeroepen, want ik wil toch niet zo’n bom in het topic droppen en weer wekenlang niet reageren. }:0

In de eerste plaats moet ik voor mezelf ook niet vergeten dat wij vooral in het belang van onze eigen paarden denken, terwijl een pensionhouder heeft te denken aan het eigen bedrijf en ook aan de overige klanten en hun paarden.
Dus ik snap de beweegredenen dat het allemaal moeilijk moeilijk is. Een deel daarvan komt simpelweg voort uit het runnen van een bedrijf waar bepaalde beperkingen aan vast kleven (lokale / eigen omstandigheden) ook omdat je het moet kunnen verantwoorden richting andere klanten, want je wil geen scheve gezichten.

Dat snap ik allemaal wel, maar het is dan echt even puzzelen of het uiteindelijk wel passend te krijgen is voor de onze. Want met een dekkende ruin is dat pertinent niet het geval. Dus zolang hij dat doet is deze stal niet geschikt voor ons als ze op termijn weer samen moeten. Als hij er voor die tijd mee ophoudt is het een ander verhaal, maar dat is afwachten. Als ik de problemen zie waar Muzanna mee te kampen heeft dan kan ik dat 1 op 1 leggen qua symptomen naast toen ik haar zo slecht ophaalde uit Duitsland van de hengstenhouder en het dekken heel onhandig was gegaan. De osteopaat toen bevestigde dat ook.

Zij onderschat het probleem en ziet het dekken zelfs niet direct als iets negatiefs. In dat opzicht verschillen we gewoon écht van mening.
Het is echt afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt en of Muzanna uiteindelijk wél veilig in die kudde kan gaan leven. Of niet. Ik heb werkelijk geen idee en probeer me niet druk te maken over die onzekerheid. Eerst zorgen dat ze betert.

gerlindie schreef:
gerlindie schreef:
Ik heb een topic aangemaakt, hopelijk bereiken we daan Bokt in haar breedte.
Samen moet er toch meer mogelijk zijn om je te helpen!

viewtopic.php?f=2&t=2101587

Uiteraard: als je het liever niet hebt, laat ik dit topic zeker verwijderen, maar ik hoop oprecht dat er nieuwe mogelijkheden uit naar voren komen


Blijkbaar mag dit dan weer niet op Bokt.
Ik weet even niet hoe dit zit, aangezien ik me meerdere dergelijke topics kan herinneren, bijvoorbeeld toen bokker Palmera hulp nodig had.
Ik ga even met de mod overleggen hoe dat kan :)

:oo Y;(
En dan vond ik de gofundme opstarten al een enorme drempel waar ik over moest…

Ik denk dan echt ik heb 2 paarden en kies daar zelf voor tot het bittere end door te knokken. Qua inkomen mogen we ook zeker niet klagen, maar met zoveel tegenslag… en het huis hadden we ook gekocht met het idee dat mijn situatie nog zou beteren. Dat is ook wel pittig zo. We hadden een buffer van bijna een halve ton. Daar is letterlijk geen rode cent van over. Wat we nu nog hebben is via donaties binnengekomen en zolang we geen grote uitgaven hebben zouden we elke maand wat kunnen sparen. Maar helaas met zoveel tegenslagen en honderden euro’s links en rechts, nu weer alles tegelijk met Muzanna met dierenarts en osteopaat en tandarts en en en is het vooral creatief zijn… want de centjes die we nu hebben zijn voor de scootmobiel.
En ook in dat opzicht moeten we ons leven dus duurzaam anders gaan inrichten. Want dit is dweilen met de kraan open. Als er dan weer een spreekwoordelijke zondvloed komt zijn we echt de sjaak.

Ik ben erg ontroerd dat je ons zo probeert te helpen. Echt.
Ik voelde me op moment van plaatsen oprecht zo gefrustreerd en hulpeloos en een deel daarvan komt ook omdat ik mijn paard steeds op en af zie gaan en niet zie beteren, terwijl ik zelf een hele heftige paar weken weer achter de rug heb. Dan zie je het allemaal ook heel somber in… ik denk dan ook ik had eerder moeten ingrijpen, maar op afstand is dat heel moeilijk. En ik kan niet iets constateren als ik er niet ben om het te constateren.

We hebben zelfs nog een hele discussie gehad over de paarden wegdoen, of het huis dan maar in deze staat te koop zetten en ons verlies nemen… (maar hoe we dat nu moeten behappen weet ik ook niet.)
Ik loop toch elke keer tegen problemen aan door mijn gezondheid en de afstand tot de paarden. Want ik heb er zelf geen zicht op en dan kunnen kleine, nauwelijks merkbare issues ineens heel groot worden voordat ze worden opgemerkt. En dat moet ik vooral mezelf kwalijk nemen. Want de situatie is zoals ie is en daar moet ik het leven ook naar in gaan richten, juist ook omwille van het welzijn van de paarden.

Hulp aannemen is dan moeilijk, want ik ben zelf verantwoordelijk. Ook al is het ook wel heel veel pech dat we te verstouwen hebben gehad. |(

Dus echt: <3

joey2010 schreef:
Jeetje Jorieke, ik weet uit ervaring hoeveel stress het met zich mee brengt als je paardje zo gevoelig is om hoefbevangen te worden.
Laat staan met alle andere onzekerheden en stress om jullie heen.

Gerlindie wat een mooi gebaar naar Jorieke toe om dat topic te openen.
Ik hoop zo dat de mods het weer openen.

Ik ga in elk geval eens informeren of ik Jorieke ergens mee kan helpen.
Ik woon relatief in de buurt.

<3
Ik reageer nog op je PB. Maar even kort: :+:

Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld.


Wat betreft spullen en taken om zelf een en ander in te richten zijn we een lijst aan het samenstellen. Tuurlijk hoop je dat we ze niet zo snel weer moeten verhuizen en al helemaal niet als dat behelpen gaat zijn, maar als je moet handelen dan moet dat misschien wel snel en dan moet ik wel ook een overzicht hebben van benodigdheden en kosten daarvan (tweedehands?)
Weidepalen hebben we al gekregen van buren. Maar voor de rest hebben we werkelijk niks. Ja, een stal. Ons perceel is zelfs niet geheel omheind. :=
Iets met steeds andere pech uh prioriteiten…

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 21:53

Over pech (en geluk) gesproken: toen viel er een bouwlamp om (niks gehoord, en: stoute hond) en stond de vloer in brand.

Ik kwam hoestend en proestend overeind, wilde naar de wc en dacht WTF is dit voor rare gaslucht? We hebben niet eens gas… het slaat me op de keel!

Het is een geluk dat we niet al sliepen want mijn man vergeet die lamp ook weleens uit te zetten.

Mijn God. Ik geloof dat ik de komende uren niet kan slapen (sowieso niet voordat alle rook uit huis is…)
Keelpijn! OMG.
Scary.
Dit had heel tragisch kunnen aflopen. :oo

En kind staat te stuiteren hiero van alle commotie. :')

Willen jullie raden hoe lang de vloer er al in lag?

Ja?

Komt ie.

Twintig minuten.
Mijn man was net klaar met klussen voor vandaag. :D |( }:0

Schade lijkt redelijk mee te vallen; wat planken. Vooral de ellende van alles weer eruit. :roll:

Edit: teef is loops dus reu dacht blijkbaar als ik niet bij mijn teefje mag dan steek ik de boel wel in de brand. :j

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:23

Dus... :+

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 06:33

Oh hemel, echt geluk gehad dus. En reminder voor volgende keer, gelijk de bouwlamp uit..

Maar je hebt het wel iets over je operatie gehad, maar is het gelukt deze keer, of weet je dat nog niet?

En arme paarden, het is dat ik geen boerderij heb met land, anders had je ze echt mogen komen brengen. Op een boot is dat een beetje lastig :(:)
Maar je pensionstal is wel bereid om mee te denken in oplossingen volgens mij. Maar kan die ruin dan niet apart staan, dat doet hij dan bij alle merries neem ik aan?

Dikke knuffel voor jullie allemaal :knuffel: :knuffel: :knuffel:

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:07

Oei. Dit brandje had heel anders af kunnen lopen.
Gelukkig op tijd ontdekt.

Ik hoop dat de dekkende ruin er alsnog "genoeg" van krijgt en gaat stoppen met dekken.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:20

Gatver Jorieke, je huis in de fik is wel het laatste wat nu moet gebeuren. :oo Godzijdank heb je het snel gemerkt.