[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:00

Meld je eens bij de gemeente… wellicht zijn er vabuit de WMO van de gemeente mogelijkheden voor een e-rolstoel of scootmobiel?

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:04

Nog steeds veel knuffels Josav :(:) Voor alles waar jullie je doorheen moeten slepen.

Hulp vragen is ook heel moeilijk. Daar kan ik je helaas een hand geven. Zelfs als men veelal zegt dat hulp vragen juist lef hebben is. Ga daar in je hoofd maar is mee akkoord. Was het maar zo makkelijk ;(

Fijn dat jullie toch een kitten hebben mogen verwelkomen. Als deze de jacht op zich gaat nemen zal het hopelijk snel rustiger worden. Gepaard met de aanwezigheid van de honden.

Stoute Manari. Maar het klinkt alsof ze zich wel goed voelt.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:24

Oh meiske… woonden we maar wat dichter bijeen… Dikke knuffel.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:37

Ach… wat klinkt er een verslagenheid uit je bericht :\ :(:)

Hulp vragen is heel lastig, maar wellicht geeft het jullie net dat zetje om overeind te blijven? Ik had jullie zo graag geholpen, maar de afstand is nu zo groot..

Die Manari := Hoe doen de merries het verder op hun nieuwe plek?

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:07

Er zijn zoveel go fund me’s voor misschien 10 % van wat jullie allemaal is overkomen, zet er maar eentje op. Elke cent is meegenomen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:30

Hulp vragen is moeilijk, maar hulp aannemen is ook lang niet altijd makkelijk.

Wat fijn dat er een kitten is! Hopelijk helpt dat voor de muizen.

En iemand tot last zijn, tja...
Aangeboden hulp gewoon met 2 handen aannemen ! :*

Een crowdfunding starten vind ik een mooi idee. Ik doneer graag mee :)
Het opstarten van een crowdfunding actie heb jk geen ervaring mee.

VanLuna
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:31

Wat hebben jullie veel te verduren, je kent me niet, maar ik lees graag je verhalen over de Tekes en vind het zo naar dat iemand die zoveel passie heeft zo wordt tegengehouden door het leven. Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Als er een fund me wordt gestart ga ik ook wat doneren

Verder nog wat hersenspinsels, maar lees er gerust overheen als je geen behoefte hebt aan goedbedoelde bemoeizucht :)

Hebben ze qua behandeling ook al met virtual reality geprobeerd? Zoals reducept?

Zou mediteren kunnen helpen om met de pijn om te gaan?

Kun je misschien in combinatie met de rolstoel en scootmobiel in aanmerking komen voor een hulphond? Zou dat helpen, dingen aangeven enzo?

Nogmaals veel sterkte en zal duimen dat het geluk eindelijk weer aan jullie kant komt staan

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:44

En ook ik, al heb ik het niet al te breed, wil graag mee doneren als er een crowd funding voor jullie komt. Ik leef al zo lang met jullie mee en hoop gewoon dat er licht aan het eind van de tunnel komt.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:08

Ik weet niet precies hoe oud jullie kindje inmiddels is? Maar misschien is er ook wel mogelijkheid om via de gemeente kinderopvang vergoed te krijgen. Ik heb dat ook gehad toen ik ziek was. Mijn jongste kon toen 2 dagen in de week naar de opvang heerlijk spelen. En ik kon die dagen op adem komen.
Geen idee of je er bekend mee bent, maar je zou eens kunnen informeren bij het jeugd gezins team in jullie gemeente.

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:31

Ik lees al een tijd mee. Wat een pech hebben jullie, ongelofelijk. Ik vind het knap hoe je je hier door heen blijft slaan.

Je bent woonachtig in Nederland toch? Misschien is het een idee om een eerstelijns ergotherapeut in te schakelen? 10 uur ergotherapie per jaar wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Een ergotherapeut kan je helpen om een scootmobiel of rolstoel vergoed te krijgen vanuit de WMO.

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:37

BigOne schreef:
Er zijn zoveel go fund me’s voor misschien 10 % van wat jullie allemaal is overkomen, zet er maar eentje op. Elke cent is meegenomen.



Eens

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 13:45

Weer super bedankt voor de steun en het meedenken. <3 Ook via PB.

Ik heb nagedacht over jullie reacties en vind het lief dat jullie me zo aanmoedigen om een actie te starten. :+:
Daarom zijn we naar een scootmobielwinkel geweest om ons grondig te informeren over wat mogelijk is in mijn situatie. Dan heb ik iets concreets.

En ik moet het even van me afschrijven… (heb ik deze week ook wat te doen gehad…)
Het gaat toch wat meer onderzoek vergen dan even langs de expert, want zelfs toen ze met verschillenden om tafel gingen was het nogal een puzzel en ze zouden nog voor ons gaan rondbellen komende week.

Want nu blijkt dat een scootmobiel met kinderzitje heel moeilijk te krijgen is, omdat de meeste merken dat helemaal niet aanbieden en hun scootmobielen er niet op zijn gemaakt. Het zwaartepunt komt dan teveel naar achteren te liggen. Dat is niet een kwestie van een beetje tinkeren en gaan met die banaan. Dat mag zelfs helemaal niet, ook al schijnt dat af en toe wel te gebeuren. Veilig is het niet. Verzekeringstechnisch is dat ook een issue.
Een karretje erachter kan ook niet, omdat de motor er niet op is gemaakt. Er is er maar één waarmee dat mag (daarover zo meer…) En ook voorop kan niet, want daar mag maximaal 5 kilo belasting op. Ook moet het stuur voor mij gekanteld omdat rechtop zitten niet lukt.

Ik moet er een hebben met speciale antikiep beveiliging en bovendien een vierwieler, maar de enige die we konden vinden is een uit Denemarken. Nu bieden zij ook een kinderzitje als optionele accessoire en kan er ook een karretje achter. Maar zelfs zonder accessoire en anti kiep gebeuren zijn die dingen 9000 euro. Dus al met al zal ik uitkomen rond 10.000 euro.
Er zijn ook driewielers van een andere fabrikant, ook met kinderzitje, maar die is anderhalf jaar geleden failliet verklaard. Uiteraard.

Dat was volgens eigen zeggen zelfs de enige die officieel is goedgekeurd voor de Nederlandse markt. Daarbij was dat een driewieler en ze raadden in de winkel een driewieler echt af, omdat ik in het heuvelland woon en in het buitengebied en veel wegen zijn hier gewoon te gevaarlijk en bochtig voor een driewieler. Dat is leuk voor binnen de bebouwde kom.

Ik kan wel janken. Een scootmobiel van 10k kunnen we nooit betalen…
Misschien tegen de tijd dat ons kind te groot is om nog mee te kunnen op dat ding. :=

En dat krijg ik met een gofundme toch ook nooit bij elkaar? Zoveel geld? Ik heb ook helemaal geen connecties, geen familie… alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Ik heb nog geen antwoord op hoe duur de benodigde toeters en bellen aka het zitje en antikiep zijn.
Heb een tweedehands gezien voor 4000 euro, maar ze liggen niet voor het oprapen. Wellicht dat zo’n scootmobieldealer een oogje open kan houden? Of een tweedehands uit Scandinavië halen? Het duizelt me even een beetje.
Via de gemeente mag je volgens mij niet eens een tweedehands…

Mijn god wat een geld. Uiteraard moet ik een van de duurste dingen die op de markt zijn. En dan moet hij misschien ook nog gekeurd worden zodat ik er de weg mee op mag. Via een organisatie ben ik er al achter dat dit op dit moment al wel vermoedelijk de enige officiële optie is, al zijn er mogelijk scootmobiel aanbieders die aanpassingen kunnen verrichten. Of de gemeente akkoord gaat hangt af van de gemeente.

Een alternatief is een tweezitter maar daar waren ze niet zo enthousiast over vanwege het buitengebied en omdat het een gevaarte is zal ik op de openbare weg moeten en sommige wegen zijn hier echt onoverzichtelijk en bochtig.
Je kunt hier zelfs hier en daar in een afgrond storten, I kid you not… :+ :+ :+
En een tweezitter met twee zitjes achter elkaar kon misschien nog, maar ook dat is nogal een gevaarte. En ook daar waren ze met zo’n kleintje niet zo enthousiast over. En kost net zo goed 5000 tweedehands, want we hebben een hogere actieradius nodig vanwege heuvelland. Ja, zeg.

Een 45 autootje is ook geen optie, want ik kan niet autorijden. Dan kan zo’n langzaam autootje ook niet. Daar moet ik helemaal rechtop zitten en dat lukt me echt niet.

Ik baal hier zo van.
Ik dacht echt dat de oplossing stukken simpeler (en duur maar niet zo duur) zou zijn.
Subsidie aanvraag ga ik via ergotherapeut proberen, en anders direct via de gemeente.
Wat moet ik met zo’n blits ding? Heel cool, hoor, maar ik wil gewoon het dorp in kunnen met mijn kind. Meer is leuk, maar hoeft echt niet. Ik ben niet zo veeleisend.

Dacht ik. :+

Ja, ik heb blijkbaar geen andere opties, als ik zelfstandig wil kunnen tuffen mét kind. Bij het stuur staan is ook geen optie namelijk.
Slim van ons om in een natuurgebied in het heuvelland te gaan wonen. :D

De conclusie is eigenlijk dat het ding dat ik nodig heb gewoonweg heel erg duur is en de alternatieven voor mij niet bepaald ideaal en alsnog ongeveer even duur.
We gaan nog verder informeren over de opties en wat dat dan precies zou kosten, of er aanpassingen mogelijk zijn enzovoorts. Maar voor zo’n bedrag heb ik er hoe dan ook een hard hoofd in dat we dit rond gaan krijgen.

Dus. En nu?
Ik denk dat 5000 euro bij elkaar sprokkelen om een tweedehands op de kop te tikken al een behoorlijke opgave zal zijn. :/
Zonder sponsoring al helemaal.

Ik heb de peuterspeelzaal al uitgesteld, maar school kan ik moeilijk ook gaan uitstellen. En of deze gemeente wél wil helpen met halen en brengen? Of alleen brengen? En dan maar tot 5 uur in de middag op de BSO? Dat zal wel moeten dan… ze kunnen toch niet zoals de vorige gemeente verlangen dat mijn buren het onderling maar voor ons regelen?
Daarmee heb ik verder nog geen leven behalve achter de geraniums, maar dat is sowieso van ondergeschikt belang. Maar ik baal hier goed van.
Niet zeuren, we gaan kijken wat wél kan.

En alle beetjes helpen, dus ik ga wel binnenkort een gofundme opstarten. Eventueel met hulp. Al is het maar om ons voor de rest een beetje uit de brand te helpen.
Vond het al zo’n drempel om zo’n winkel binnen te gaan. Hebben we dit weer. :+
Maar dit had ik dus echt niet verwacht… tweedehands schaars en zelfs al 5000 euro… wat een geld…

Enige optie is direct ook bizar duur.
Zoveel kostte onze auto niet eens. :+
Ik ga het even laten bezinken.

Wel heb ik toch nog wat leuks te melden:
Ik ben op stal geweest en heb (welgeteld 5 minuten) mijn paardje geborsteld!
En oh wat genoot ze ervan! <3
Dat was even een goede afsluiter van de week na zo’n domper.

Wel hoest Manari. Wat kruiden geven en even aankijken.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:52

Jeetje wat een bedragen.. bestaat er geen subsidie voor? Een of ander potje?

En zeker die gofundme doe. Bokt is groot, en je hebt denk ik een groter netwerk dan je denkt! Als je uitlegt waarom je wat nodig hebt en je deelt het ook op social media dan kan het best wel hard gaan. Dat is jullie in ieder geval wel gegund!

Wat heerlijk dat je hebt kunnen poetsen! Al is het maar vijf minuten, dit pakken ze je niet meer af. Beterschap voor Manari!

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 14:14

Wat fijn dat je toch even bij je paard bent geweest.

Ik zou zeggen, begin toch met een aanvraag bij je gemeente om te kijken wat via de WMO kan. Het resultaat kan inderdaad verschillen per gemeente, ik heb dat ook gezien bij een vriendin. Maar er zijn ook gewoon gemeentes die wel meedenkend en redelijk zijn in wat kan. Het zou ook zonde als jij met veel moeite zelf iets gaat regelen waar je gewoon recht op hebt.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 14:19

Verstandig dat je via de ergotherapeut een wmo aanvraag gaat indienen :) en die link naar de fundme… plaats die straks maar in je onderschrift… bokt heeft voor minder prangende vraagstukken al mooie bijdragen kunnen leveren :)

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 14:42

Echt, de Nld regels, ik snap er niks van. En er zijn echt wel mogelijkheden. In Benidorm ( zal je zeggen daar heb ik wat aan ) stikt het van de 2 persoons scootmobielen. Alle te dikke Engelsen ( ja, generaliserend, ik weet het, maar een feit en dan heb ik het niet over oudere of bejaarden, maar rustig gasten van een jaar of 20 ) huren er een en scheuren er de boulevard mee over.
En die hebben allemaal 4 wielen en ook die moeten heuvels op en af kunnen, aangezien Benidorm tussen de bergen en heuvels ligt.
Dan moet jij weer alles tegengewerkt krijgen, ik kan daar echt niet bij. Ik gun je zoveel rust en beterschap, ik steek het kaarsje weer voor je aan.
Maar ik doneer hoor. Ik weet niet hoe je een go fund me opstart, maar er was iemand in dit topic die dat op zich wilde nemen toch?

Maar fijn dat je lekker even hebt kunnen groomen met je meisje…

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 14:56

Is er niet een speciale service om jullie kind op te laten halen? Wij hebben dat hier (nou weet ik niet of dat vanuit de gemeente gaat) een service voor kinderen en een voor ouderen. Die ze brengt en haalt, naar het centrum, school, en ook naar een specifiek adres. Dit zijn kleine busjes, het formaat van een pakketjesbezorgbus zeg maar. Ik weet alleen hoe het ging voor mijn stiefoma toen der tijd. Zij kon vooraf het tijdstip afspreken waarop ze gebracht/gehaald wilde worden. Maar naar mijn weten kon ze hen ook ‘gewoon’ bellen om opgehaald te worden. Nou zit ik in een hele andere regio, maar als je hulp wil met zoiets zoeken in jullie regio. Laat het me dan weten, ik doe het graag!

Maar wat fijn dat je hebt kunnen poetsen. Daar zullen jullie allebei van genoten hebben :)

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:22

Pfff. Mocht het zinvol zijn: welk merk en type is de scootmobiel uit DK? Daar woon ik nl en kan voor je op MP hier kijken naar 2e hands voor een indicatie van kosten als je dat wil?

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:28

Helaas weet ik uit ervaring dat de gemeentes moeilijk kunnen doen bij aanvragen wmo en vervoer.
Voorbeeld vanuit ons zelf. Twee kinderen. Beiden autisme. De 1 zit op speciaal onderwijs en de ander op normaal onderwijs. Beiden moeten om 8.30u op school zijn. Tja. Lastig. Gezocht nr een oplossing. Opvang kost je twee uur( ondanks dat je kind er 10min is).
Doodleuk wordt er gezegd.zoek maar een oplossing. Gelukkig redde ik het net met de fiets.
Nu volgende probleem. Geen enkele kinderopvang gaat nr de speciale school. Dus ben afhankelijk van mijn ouders.
De gemeente heeft inmiddels wel toegezegd dat we vervoer mogen regelen. Maar de opvangen willen geen kind vanuit speciaal onderwijs. Dus ja. Weer een probleem.
Het lijkt in Nederland super geregeld. Maar nee. Helaas blijkt in de praktijk anders.

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:29

Kijk inderdaad eerst of een scootmobiel vanuit de Wmo kan worden vergoed. Vaak levert de Wmo standaard types scootmobielen, maar misschien kun je met een actie zelf nog een bedrag toeleggen zodat je het gewenste type hebt.

Over vervoer naar school voor je kind zou ik ook bij de gemeente aankloppen. Wanneer je zelf niet in staat bent om je kind te brengen, moeten zij hierin faciliteren. Zorg dat je een onafhankelijk cliëntondersteuner inschakelt die je bij de aanvraag en de gesprekken bij kan staan. Dat scheelt een hoop. Ook voor voor- en naschoolse opvang kan de gemeente bijdragen, wanneer jullie dit niet of moeilijk kunnen betalen.

Het verschilt inderdaad per gemeente hoe en of ze aanvragen goedkeuren. Echter de wet Wmo en Jeugdwet zijn wel landelijk gelijk. Laat je bijstaan in dit proces, daar ga je veel aan hebben

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:14

Wat irritant en wat een tegenvaller.

En tegelijk genieten van de afsluiting van je week <3 al is het maar een paar minuten geweest.

En echt Jorieke, start de go fund me, of laat hem starten door iemand die het aangeboden heeft.
Kies de optie die jou het minste energie/werk kost.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:27

magicmist schreef:
Helaas weet ik uit ervaring dat de gemeentes moeilijk kunnen doen bij aanvragen wmo en vervoer.
Voorbeeld vanuit ons zelf. Twee kinderen. Beiden autisme. De 1 zit op speciaal onderwijs en de ander op normaal onderwijs. Beiden moeten om 8.30u op school zijn. Tja. Lastig. Gezocht nr een oplossing. Opvang kost je twee uur( ondanks dat je kind er 10min is).
Doodleuk wordt er gezegd.zoek maar een oplossing. Gelukkig redde ik het net met de fiets.
Nu volgende probleem. Geen enkele kinderopvang gaat nr de speciale school. Dus ben afhankelijk van mijn ouders.
De gemeente heeft inmiddels wel toegezegd dat we vervoer mogen regelen. Maar de opvangen willen geen kind vanuit speciaal onderwijs. Dus ja. Weer een probleem.
Het lijkt in Nederland super geregeld. Maar nee. Helaas blijkt in de praktijk anders.


Volgens mij hangt het echt enorm af van de gemeente waarin je woont.
Ik heb ook een zoon op speciaal onderwijs en een zoon op regulier. Allebei op fietsafstand van huis en de scholen beginnen een kwartier na elkaar, dus het is prima te combineren.
Alleen ben ik 10 weken geleden geopereerd en kan nu niet fietsen (autorijden ook niet, maar ik heb sowieso geen rijbewijs).
Ik heb zonder problemen taxi vervoer gekregen voor de oudste tot de zomervakantie.

Onze gemeente is echt enorm meedenkend. Terwijl ik wel eens ouders hoor van een klasgenootje uit een buurgemeente, die krijgen niets voor elkaar terwijl zij veel verder wonen.

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:31

Jee Jorieke, ik hoop dat je die Go Fundme opgestart krijgt. Het voelt misschien krom om twee paarden te houden maar wel om geld te vragen, maar die paarden maken jullie leven.

Geweldig dat je even het kunnen tutten met Muzanna, de momenten zijn jullie zo gegund.

Het is schrikken om te horen hoe slecht het met je gaat.. Ik werk vanuit de WMO en kan beamen dat mensen soms hun keuze qua woonplek maken afhankelijk van de gemeente en hun WMO beleid. Sommige gemeenten zijn drama en bij de andere is er binnen een week vanalles mogelijk.

Mocht het jullie teveel worden kun je ook een mantelzorg makelaar inschakelen:
https://www.regelhulp.nl/mantelzorgers/ ... regeltaken

Sylvievk
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:49

JoSav schreef:
Er is weer genoeg gebeurd.
De muizen hebben zich van de stallen en schuren naar huis verplaatst.
De asielkat is afgeketst vanwege een wurgcontract met alleen maar plichten maar helemaal geen rechten. Dat was echt heel extreem. Tot periodieke huisbezoeken aan toe. Dat ging ons veel te ver en kan ik er echt niet bij hebben.
Voor deze kat 100 andere. Helaas voor hem.
Dat is ook gebleken want diezelfde middag hebben we een lieve, aanhankelijke kitten van 9 maanden opgehaald. Was wel een verdrietig verhaal waarom ze weg moest. Huur opgezegd en daar sta je dan met je gezin…

Qua pech is het voor ons ook nog even doorbijten…

Mijn ipad is kapot gevallen. Het beeldscherm is op meerdere plaatsen gebarsten. Hij begint daardoor wel weer heel erg te sputteren nu.
Verder ben ik zelf ook heel knullig gevallen, maar behalve pijn in mijn hele lijf is er niks gebroken. Het is wel duidelijk dat het allemaal even wat veel is.
Ik ben daardoor ook onhandiger, want ik krijg heftige pijnaanvallen die je hele lijf ontregelen. Met dit soort leuke dingen als gevolg.

Jullie berichten raken me. Ik weet ook niet goed hoe ik erop moet reageren.
Ik zit er gewoon even doorheen. Het is even te veel om te behappen, op alle fronten. Dus ik ga even door een dal. Ik voel me lichamelijk slechter, omdat ik zoveel over grenzen ben moeten gaan. Meer nog over grenzen dan een paar maanden terug, toen de artsen unaniem nog tegen me zeiden dat ik teveel over grenzen ging en dat echt moest gaan doseren. Niet goed dus.
Ik slaap daardoor slechter, heb daardoor meer pijn, maak me zorgen, snap dingen niet meer en ben vergeetachtig, slaap nog slechter en heb dusdanig veel pijn dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet. Ik zit daardoor in een negatieve cirkel. Ik kom er wel weer uit, maar geldzorgen kun je er dan niet ook nog bij hebben. Echt even een dip.

We komen nog wel rond, voorlopig, maar onze hele buffer is weg. En sparen lukt ook niet meer. De bodem is inmiddels bereikt. Mijn neurotische brein kan daar niet zo goed tegen. Dat knaagt toch aan je.
Familie om op terug te vallen hebben we niet en het is schuiven en puzzelen geworden mede omdat er nog zoveel moet gebeuren. Dat is vervelend. Dat geeft zorgen, want wat als de pech aanhoudt? Het gaat nu immers al zo lang zo… slecht…

Ik moet me gewoon weer herpakken. Alles een plekje geven.
Ook accepteren dat ik waarschijnlijk niet meer beter word en accepteren dat de verbouwing nu noodgedwongen veel langer gaat duren. Een jaarplan werd anderhalf jaar en dat zal nu misschien wel 3 jaar worden.
En als de pech aanhoudt wel meer dan dat. Het is wat het is, maar voor mijn gezondheid is kamperen en behelpen in huis dusdanig belastend dat ook dat z’n tol eist. Maar het kan niet anders want het geld dat er in komt moet nu gewoon naar andere dingen en dan blijft er niks over voor verbouwen.
Ik zag licht aan het einde van de tunnel, qua planning en budget met “maar” een halfjaar vertraging. Dat was te behappen, op je tandvlees.

Dus ik moet dit even verwerken. Nog wat langer overleven.
Het voelt echt even als een soort schaduwbestaan en ook die knop moet weer om.
Daarom gaan we informeren over een scootmobiel of elektrische rolstoel op afbetaling. Er zijn waarschijnlijk aanpassingen nodig dus een tweedehands is vermoedelijk geen optie, maar dat gaan we allemaal eerst overleggen.
En ook dat is een knop die om moet.
Ik zit nu 95% van de tijd achter de geraniums omdat het slechter met me gaat en dat kan écht niet. Dat is geen leven. Al helemaal niet voor een kind.
Hopelijk biedt zo’n scootmobiel dan wat meer mogelijkheden om onze wereld weer wat te vergroten, mits we het rondgebreid krijgen.

Maar op dit moment vind ik alles stom en doet alles pijn. Opkrabbelen maar weer. Komt wel weer goed.

Dat dan mensen die je buiten zo’n forum verder helemaal niet kent toch iets voor je willen betekenen? Ja, dat raakt me wel. Ook als ik me eigenlijk veel te bezwaard voel om hulp aan te nemen, want ik heb geleerd dat ik dan mensen tot last ben en dat mag niet. |(

Genoeg geklaagd.
Nee, wacht nog 1 ding…
Manari gaat weer grondig kennis maken met grenzen. Zij moet echt aan het werk gezet worden. Van haar mens tolereert ze braaf correcties, maar van mij niet zonder slag of stoot en dat betekent dat ze echt strenger moet worden aangepakt. Hoe dat in de praktijk gaat met zoveel op ons bordje moet nog even blijken, maar foei wat is die af en toe stout… :x

Ik vind jullie fijne mensen. Een beetje steun, op wat voor manier dan ook, is op dit soort momenten zó welkom. <3


Jeetje wat een pech, ik heb het een beetje doorgelezen en vind het vreselijk om te lezen hoeveel pech je hebt. Ik heb ook een keer last van muizen gehad bij de paardenstal. Via https://protectpestcontrol.nl/ hebben we dat op een hele vriendelijke manier kunnen bestrijden waardoor het geen sporen achterlaat en het nu (gelukkig) volledig verholpen is.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 13:16

Wat onwijs lief dat iedereen, ook stille meelezers, zo blijft meeleven en meedenken. Dat doet een mens goed. Ik reageer later en dan waarschijnlijk alsnog niet op iedereen individueel, want ik ben helaas even flink ziek (geweest). Labyrinthitis. Het bestaat.

En wat ben ik daar beroerd en hulpeloos van geweest. Het vele braken heeft een enorme wissel getrokken en ik heb nog altijd pijn in mijn hele lijf. Duidelijk een slechte conditie…
Ik had verder vreselijk oorsuizen, en wat een naar geluid. Alsof iemand over een bord kraste steeds. En de hele wereld draaide. Mijn oor suist nog steeds maar niet meer zo erg.
Zodra ik me ook maar een beetje bewoog, weer vreselijk overgeven. Leuk bestaan zo met mijn pijn die daar bepaald niet minder van werd. Ik ben nog snel draaierig, en voel me soms stomdronken, maar ik kan tenminste weer spreken en zelfstandig naar het toilet. :+ Maar ik weet niet hoe lang het herstel gaat duren. Nog een paar dagen? Langer? Ik voel me al heel wat beter, ondanks de pijn, maar meer omdat ik echt heel erg beroerd was. Mijn man dacht even letterlijk aan een beroerte. :x

De actie zet ik hopelijk morgen of overmorgen online, desnoods met hulp. Ik heb alles klaar, maar schermtijd is beperkt want ik ben nog snel beroerd en heb momenteel veel pijn.

Het is ook wat. :')