Wat zijn goeie paardenboeken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebbel_1
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-10-19

Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 15:39

Hoi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar hoe ik meer kan leren over het paard. En dan bedoel ik niet zozeer hoe we ze moeten rijden maar meer hoe paarden zich gedragen en waarom en hoe wij daar dan mee om moeten gaan

En dan heb ik het liefst een boek die niet alleen verteld wat het beste is voor een paard maar ook waarom

En er zijn genoeg boeken over hoe je een paard moet verzorgen en hoe een paard in elkaar steekt, maar vaak vinden ze net allemaal wat anders. Het lijkt me dan ook fijn om een boek te vinden die meerdere meningen en manieren naar boven brengt over het verzorgen van een paard of het gedrag.

Ik heb al even op het internet gekeken en er zijn zo veel boeken te vinden over paarden! Ik zou niet weten waar ik moest beginnen en welke wel/niet betrouwbaar zijn...

Hebben jullie boeken die jullie aanraden? Ik hoor het graag *D

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:20

Over het omgaan met paarden of paardengedrag vind ik de boeken van Mark Rashid een opsteker. Ook de boeken van fotograaf Robert Vavra, die de paarden in hun natuurlijke doen en laten heeft geobserveerd heeft mij veel bijgebracht over het gedrag van paarden naar andere paarden toe.

Leo

Berichten: 50129
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:36

De boeken van Mark Rashid :j verhalend geschreven, lezen als een trein en zijn zó helder. Heerlijke boeken.

Rebbel_1
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-10-19

Re: Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 18:55

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga Mark Rashid eens op het internet zoeken, en dat boek van Robert Vavra klink ook erg interessant! Dankjewel *D

vbu1016
Berichten: 43
Geregistreerd: 29-08-18

Re: Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:18

De aard van het paard, Stephen Budianski

Rebbel_1
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-10-19

Re: Wat zijn goeie paardenboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:50

Wat leuk, aard van een paard heb ik idd erg leuk boek!